Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@12:07:51 GMT

یک درمان جدید برای اچ آی وی کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۵۰۷۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از یورونیوز، برای درمان این زن که از لوسمی حاد میلوئیدی (Acute Myeloid Leukemia) یا به اختصار AML هم رنج می‌برد برای نخستین‌بار از روش جدیدتری در استفاده از خون بند ناف بهره گرفته شد. از این روش درمانی جدید می‌توان برای درمان شمار بیشتری از مردم استفاده کرد.

بعد از تشخیص بیماری لوسمی و سپری کردن یک دوره سخت و فشرده شیمی‌درمانی، به سلول‌های خونی او آسیب وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس از یکی از اعضای بالغ خانواده سلول‌های بنیادی دریافت کرد تا سطح سلول‌های خونی او افزایش یابد. این‌گونه بود که پزشکان موفق شدند همزمان با استفاده از خون بند ناف یک نوزاد غریبه، سطح سلول‌های خونی او را ثابت نگه دارند. خون بند ناف بعد از حدود یک ماه شروع کرد به تولید سلول و به‌واسطه جهشی که در این اثنا پیدا کرده بود، سلول‌های جدید در برابر عفونت ناشی از ویروس اچ‌آی‌وی مقاوم شده بودند.

او نخستین زنی است که تاکنون از شر ویروس اچ‌آی‌وی نجات پیدا کرده‌ است. پیش از او یک مرد سفید پوست و یک مرد لاتین تبار نیز بهبود پیدا کرده بودند.

شارون لوین، رییس منتخب انجمن بین‌المللی ایدز در بیانیه‌ای درباره این زن که حدود ۴ سال پیش به HIV مبتلا شده بود، گفت: «این سومین گزارش از درمان در این شرایط و اولین مورد از درمان یک زن مبتلا به اچ‌آی‌وی است.»

این پژوهش بخشی از یک طرح مشترک دانشگاه کالیفرنیای لس آنجلس (UCLA) و دانشگاه جانز هاپکینز آمریکاست و در آن محققان درمان ۲۵ فرد مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی ره همزمان با درمان بیماری‌های دیگر آن‌ها نظیر سرطان دنبال می‌کنند. در روش بکاررفته در این پژوهش به بیماران از طریق خون بند ناف سلول‌های بنیادی پیوند زده می‌شود.

منبع: یورونیوز این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ایدز ویروس اچ آی وی لوسمی بیماری ایدز خون بند ناف ویروس ایدز اخبار مرتبط شناسایی سویه جدید اچ آی وی در هلند یک زن از بیماری ایدز بهبود یافت کشف راه جدید برای رهایی از اچ آی وی اثربخشی بالای یک دارو برای درمان کودکان مبتلا به ایدز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار تست تشخیص ایدز انجام شده است ویروس ایدز عامل پیدایش سویه اومیکرون ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها حذف قرعه کشی خودرو منتفی شد؟/ جایگزین نداریم! قیمت روز آبمیوه گیری + جدول چرا وزارت کار به درگاه صدور مجوزها ملحق نمی شود فوری: در یک قدمی توافق نهایی هستیم رفع اتهام از سه مدیر دولتی در پرونده اتوبوس خبرنگاران خرید سوزوکی چقدر بودجه می خواهد؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) صادرات دام سبک و سنگین رسما متوقف شد یک درمان جدید برای اچ آی وی کشف شد قیمت تلویزیون‌‌ ۳۲ اینچ ال جی چند؟ (جدول) وام ۲۰۰ میلیونی به زودی پرداخت می شود + جزییات حلقه مفقوده شفافیت ماشین جوان پسند آلمانی چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۸بهمن / کاهش قیمت ها ادامه دارد؟ تعداد شهرهای دارای تنش آبی کاهش می یابد چرا زنان می توانند خلبان باشند اما موتورسوار نه؟ آخرین مهلت دریافت وام مسکن با تخفیف ۵۰ درصدی/ قیمت اوراق مسکن به کانال ۱۶۰ هزار تومان رسید خودروی ۱ میلیاردی چری را می شناسید؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) جهش چشمگیر پرداخت وام به شرکت های دانش بنیان تزریق واکسن کرونا شرط حضور در مراسم اربعین سال ۱۴۰۱ روسیه عقب نشینی نکرده است فوت ۴ کودک بر اثر ابتلاء به کرونا در قم افتتاح یک استادیوم در عراق توسط شرکت ایرانی؛ استقلال و پرسپولیس چه؟! ​طی چند روز توافق یا شروع بحران جدیدترین گوشی شیائومی چند؟ (جدول) ​واکنش منتظری به پیشنهاد عدم افزایش حقوق مجردها تغییر طراحی در نورد ذوب آهن اصفهان برای افزایش کیفیت ، صرفه جویی و قطع وابستگی تکلیف سهام عدالت متوفیان مشخص شد / وارثان چگونه اقدام کنند؟ گیمینگ ۵۲ درصد از کل فعالیت ها در بلاک چین را تشکیل می دهد محرومیت مخالف عزیزی خادم لغو شد ارزان ترین لکسوس در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) رییس جمهور نباید به خاطر یک آبرسانی با ماشین به یک روستا برود قیمت زعفران درجه یک (جدول) پیش بینی قیمت دلار برای ۲۸بهمن/ واکنش مثبت بازار به مذاکرات ترکیه تلاش می کند روابط خود را با ریاض به جایگاه عالی ارتقا دهد تغییرات جدید دوره سربازی ابلاغ شد کدام خودروی رنو ارزان شد؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) بازار سرمایه، اوراق بدهی می خرد امیدی برای بهبود وضعیت «شپلی» هست؟ عیدی بازنشستگان شامل حق همسر و فرزند نیست؟ خوراکی که به درمان کم کاری تیروئید کمک می کند! سازمان حمایت اتاق را متهم به بی اطلاعی از طرح درج قیمت مصرف کننده کرد کشف روشی تازه برای ترمیم دندان‌ ها درخواست اصناف برای تعویق در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی ​خشکبار بفروشید، موبایل وارد کنید! کنکور ۱۴۰۳ هوشمند می شود جی پی مورگان به عنوان اولین بانک وارد متاورس شد موبایل های ۲۰میلیونی بازار (جدول) تنها راه حل مذاکرات وین توافق موقت است دمنوشی که برای افزایش ایمنی بدن مناسب است ساخت کلاهی برای بهبود تصویر برداری MRI از مغز بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایدز ویروس اچ آی وی لوسمی بیماری ایدز خون بند ناف ویروس ایدز جدول قیمت کامل ویروس اچ آی خون بند ناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748250

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • قیمت نیسان آبی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+جدول)
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • قیمت محصولات سایپا +جدول