Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «محمدرضا شاملو» که به همراه نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک و مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان از روستاهای خور و بیابانک و نایین بازدید می کرد با بیان این مطلب افزود: ۴۰ هزار روستا اکنون در طرح هادی مشارکت داده شده‌اند و همچنان طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را نیز شامل می‌شود؛ طرح هادی و بهسازی بافت، ۲۰ میلیون جمعیت روستایی را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بررسی‌های اولیه سه هزار و ۵۰۰ روستا در قالب طرح هادی اجرا  شده و با سیاست‌های اتخاذ شده تعداد این طرح‌ها به چهار هزار و ۴۰۰ روستا افزایش یافته است.

شاملو با اشاره به اینکه هم اکنون در ۲۰ هزار روستا هنوز طرح هادی شروع نشده و همچنین اجرای طرح هادی در بیش از ۱۰ هزار روستا نیمه تمام است، گفت: بودجه لازم برای اجرای طرح هادی در یک دوره ۱۰ ساله حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است و اعدادی که اعلام شده برای سال آینده یک سوم نیاز است. فعالیت عمرانی و ایمن سازی روستاها در سال‌های قبل با توجه به اعتبار هشت هزار میلیارد تومانی که تخصیص یافته بود مناسب به نظر می رسید و مجموع اعتبارات ملی و روستایی که تاکنون تخصیص یافته ۷۵ درصد از مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بهسازی محیط روستایی از وظایف بنیاد مسکن است و در ۲۱ هزار و ۳۰۰ روستا این طرح اجرا شده است، خاطرنشان کرد: اکنون اجرای طرح هادی و بهسازی محیط روستایی به خواست عمومی تبدیل شده است اما اعتبارات کفاف تامین خواست عمومی را نمی‌دهد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عمران روستایی در حفظ جمعیت روستا، بهبود و ارتقای شرایط بهداشتی، مهاجرت از شهر به روستا، شرایط آمد و شد و تردد و حمل محصولات روستایی تاثیرات بسیار خوبی داشته است اما رقم اعتبارات برای سال آینده هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، درحالی که قیمت‌ مصالح و هزینه عمران تا ۶۰ درصد افزایش داشته است بنابراین با کثرت روستاها و وضعیت گرانی حتی اعتبار فعلی به صورت قطره چکانی هم به روستاها نخواهد رسید.
وی درباره اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها گفت: مطابق این طرح، در مناطق روستایی به افراد فاقد زمین و با هدف ساخت و ساز، زمین ۹۹ ساله داده می‌شود که در صورت تقاضا این زمین‌ها به صورت قطعی نیز به مالکان واگذار خواهد شد ضمن اینکه در زمینه اجرا و بهسازی روستاها برنامه‌ریزی برای اجرای چهار هزار و ۷۰۰ پروژه جدید و نیمه تمام در تمامی مناطق کشور را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

«الهام آزاد» نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: رسیدگی به مسائل عمرانی، تولید و اشتغال در روستاها جزو اهداف راهبردی مجلس است که با همکاری مسوولان پیگیری می‌شود.
وی افزود: تداوم فعالیت‌های عمرانی در روستاها بر حسب نیاز و در کنار آن توجه به جوانان و بسترسازی برای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و همچنین اشتغال باید محور قرار گیرد ضمن اینکه برغم برخی محدودیت‌های اقتصادی و تحریم‌ ها کارهای خوبی در روستاها با همت و همراهی مردم و پیگیری مسوولان صورت گرفته و باید این رویه بر حسب ضرورت ادامه یابد.
آزاد از آخرین وضعیت شهرستان و اقدام‌های انجام شده در ارتباط با توسعه همه جانبه بر اساس نیازها و مطالبات اشاره کرد و تخصیص اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای فاقد دهیاری و روستاهای دارای شورای اسلامی، بهسازی و جدول گذاری معابر روستایی، تکمیل روکش آسفالت معابر و تخصیص اعتبار برای بهسازی و تجهیز بوستان های روستایی در شهرستان های نایین و خور بیابانک را خواستار شد.
در این سفر یکروزه مشکلات روستاهای گرمه، بیاضه، عروسان گلستان، ایراج در خور و بیابانک و چوپانان، سپرو، سهیل، فرح آباد، نیستانک، مزیک، ورپا در نایین مورد بررسی قرار گرفت.
براساس سرشماری ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که تمامی آن‌ها دارای طرح هادی هستند.
در شهرستان های نایین و خور و بیابانک بیش از  ۱۴ هزار نفر در روستاها ساکن هستند. 

برچسب‌ها خور و بیابانک نایین اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خور و بیابانک نایین اصفهان خور و بیابانک نایین اصفهان شهرستان های نایین و خور اجرای طرح هادی خور و بیابانک بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: احداث سه هزار و ۸۱۱ واحد از پروژه‌های نهضت ملی استان به بنیاد مسکن واگذار شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079167 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود