Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرس خیابانی  گفت: با پیگیری مسوولان استانی و پیشنهاد وزارت کشور، هیات وزیران در جلسه ۲۲ دیماه ۱۴۰۰ در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به منظور جبران خسارات ناشی از سیل و آبگرفتگی مناطق مسکونی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان موافقت کرد که از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل تجارت، ملت، مسکن، رفاه کارگران و سپه ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: بر اساس مصوبه هیات دولت این تسهیلات با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی از طریق بانک‌های عامل با معرفی دستگاه‌های اجرایی ذیربط به منظور جبران خسارات ناشی از سیل و آبگرفتگی مناطق مسکونی شهرستان‌های استان با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین گفت: بدهی، معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب‌دیدگان به بانک ها؛ مانع دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

به گفته او  این تسهیلات برای بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی، تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی تا سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، تامین لوازم معیشتی اعم از لوازم خانگی، سرمایه‌ای تجاری و مسکونی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

مدرس خیابانی گفت:بنابه تصمیمات متخذه در کمیسیون اعتباری، ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مقرر شد تا زمان اخذ مصوبه اصلاحی دولت، بانک‌های عامل تسهیلات مربوطه را با اخذ تضمین از سازمان برنامه و بودجه کشور با نرخ‌های یارانه‌ای اعطا کنند.

او گفت: همچنین به استناد اصل۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبلغ ۹ هزار و۱۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳ برای جبران خسارات وارد شده به بخش‌های مسکونی و تاسیسات زیربنایی ناشی از وقوع سیل دیماه سال جاری در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار می‌گیرد تا هزینه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این مبلغ شامل کمک بلاعوض جهت احداث ۶۰۰ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تعمیر ۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تامین ۶۰۰ واحد اسکان موقت شهری به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تامین اسکان موقت روستایی به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، هزینه‌های پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری، کمک بلاعوض جهت تأمین لوازم معیشتی لوازم خانگی و سرمایه‌ای ۲۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری آسیب‌دیده به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۱۵۱ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت فوت سه نفر از شهروندان، بازسازی و تاسیسات زیربنایی است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان تسهیلات بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان

 رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری چابهار گفت: سهمیه سوخت کامیون‌ها براساس پایش و عملکرد و تناژ آنها در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

رئیسی با اشاره به کاهش سهمیه به صورت ماهیانه، افزود: اگر کامیونی عملکرد پایینی داشته باشند سوخت کمتری دریافت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور