Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا از بیم آنکه مبادا بحران اوکراین به بی ثباتی در بازار نفت و افزایش بهای سوخت مصرفی در آمریکا منجر شود، افرادی را برای رایزنی به عربستان سعودی فرستاد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو یک مقام عالیرتبه دولت واشنگتن به سی ان ان گفته است که کاخ سفید این هفته دو مقام رسمی را راهی عربستان سعودی کرده تا در میانه بحران اوکراین، این کشور را وادار به عرضه نفت خام بیشتری به بازارهای جهانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفته می شود که «برت مک گورک» هماهنگ کننده امور خاورمیانه ای شورای امنیت ملی آمریکا و «آموس هاچستین» نماینده وزارت خارجه در مسائل مربوط به انرژی، امروز چهارشنبه در ریاض بودند.

بایدن روز سه‌شنبه در اظهاراتی مدعی شده بود که بعید است حمله روسیه به اوکراین لطمه‌ای به آمریکایی‌ها نزند.

او در ادامه این ادعا افزود: این حمله ممکن است روی قیمت حامل‌های انرژی اثر داشته باشد. بنابراین، ما به دنبال برداشتن گام‌هایی جدید برای کاستن از فشار بر بازارهای انرژی کشورمان هستیم.

این در حالی است که قبلاً گمانه زنی هایی مبنی بر توسل به قطر برای تأمین گاز مایع مورد نیاز اروپا در صورت تشدید درگیری در مرز روسیه-اوکراین وجود داشت.

اما قطر هم هشدار داده بود که این امر در کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود و فرایندی زمان بر است.

سفر مقامات کاخ سفید به ریاض در حالی است که یک هفته قبل، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز درباره ثبات بازار انرژی رایزنی کرده بود.

عربستان در چارچوب تعهدات اوپک گزینه های زیادی برای اعمال تغییر در میزان تولید خود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بایدن جو بایدن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

عربستان احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت دنیا احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته افزایش می‌دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً 70 تا 90 سنت افزایش یافته و به 3 دلار در هر بشکه  بالاتر از شاخص عمان/دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.
اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شداحتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.
تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد 1.65 میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.
عرضه بالای نفت خام سبک و حاشیه‌های پایین سوددهی نفتا احتمالاً افزایش قیمت نفت فوق سبک عرب را بین 30 تا 50 سنت در ماه ژوئن نگه می‌دارد. قیمت‌های رسمی فروش نفت عربستان معمولاً پنجم هر ماه منتشر شده و قیمت گذاری نفت ایران، کویت و عراق را مشخص می‌کند، یعنی حدود 9 میلیون بشکه در روز فروش نفت به آسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت‌ نفت را بر اساس توصیه مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود طی ماه‌های گذشته، بر اساس سوددهی و قیمت محصولات تعیین می‌کند.
انتهای پیام/59

دیگر خبرها

  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!