Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:17:15 GMT

قطع زنجیره انتقال کرونا با بیماریابی فعال

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۶۰۹۵

قطع زنجیره انتقال کرونا با بیماریابی فعال

حمید سوری‌ اپیدمیولوژیست روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مهم ترین کاربرد تست انبوه تشخیص کرونا را پیشگیری از ابتلا به بیماری دانست و افزود: پیش بینی از شدت اوج ویروس کرونا، شناسایی کانون های ابتلا و برقراری محدودیت های هوشمند از جمله مزیت های بیماریابی فعال است.

وی اظهار داشت: واکنش سریع برای جلوگیری از انتقال ویروس و کاهش هزینه های مقابله با اپیدمی از دیگر مزیت های این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم گسترش بیماری یابی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: نتایج تحقیقات نشان می دهد آزمایش تشخیص کرونا و بیماریابی فعال تنها یک درصد هزینه های این بیماری را به خود اختصاص می دهد البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید این هزینه را از سرجمع بودجه های اختصاص یافته به کرونا پراخت کند.

الگوی مدیریت اپیدمی باید متناسب شرایط امیکرون باید اصلاح شود

سوری با طرح این سوال که چرا باید تست انبوه و بیماریابی فعال داشته باشیم؟، گفت: این موضوع علاوه بر پیشگیری از بیماری کرونا، از بروز مشکلات برای مردم مانند کسب و کار جلوگیری می کند. با اقدام مناسب در این زمینه نیازی نیست شهر را تعطیل یا قرنطینه کنیم و با اعمال محدودیت های هوشمند می توان از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کرد.

وی افزود: الگوهای مدیریت همه گیری کرونا در شرایط کنونی باید متناسب با شرایط امیکرون اصلاح کنیم.

این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: همان سیاست هایی که برای کنترل سویه هایی مانند دلتا به کار گرفتیم، در سویه امیکرون یا موثر نیست یا اجرای آن منطقی نیست.

سوری تصریح کرد: قرنطینه شهر یا تعطیلی در دوران کرونا از جمله سیاست هایی که در شرایط فعلی منطقی نیست و باید از محدودیت های هوشمند استفاده  شود، به طور مثال اگر قرار است درمورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری شود نباید همه آنها را به یکباره تعطیل کنیم ، به عبارتی باید ارزیابی خطر باید انجام شود.

وی  ادامه داد: باید متناسب با سطح خطر و موج هایی که در هر منطقه به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به وجود می آید درباره همان منطقه، مداخلات جدی تری انجام شود.

به گزارش ایرنا، براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۴ هزار و ۲۳۸ نفر رسید و ۱۶ هزار و ۳۱۰ نفر نیز بیماران جدید شناسایی شده اند.

تاکنون ۶۱ میلیون و  ۷۷۰ هزار ۱۳۸ نفر دُز اول،  ۵۴ میلیون و ۸۹۷ هزار و  ۵۹۴ نفر دُز دوم و ۲۱ میلیون و ۶۸۹ هزار و  ۶۵۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به  ۱۳۸میلیون و  ۳۵۷ هزار و  ۳۸۷ دُز رسید.

برچسب‌ها کرونا اومیکرون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس دلتا پروندهٔ خبری اُمیکرون ؛ سویه تازه کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کرونا اومیکرون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس دلتا بیماریابی فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/انتقاد دانشجوی فعال زن آمریکایی از لابی‌ صهیونستی ایپک

دانشجوی آمریکایی می‌گوید: این اعتراضات، سرآغازی بر پایان پشتیبانی بی چون و چرای آمریکا از اسراییل است.

دریافت 13 MB

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فیلم/انتقاد دانشجوی فعال زن آمریکایی از لابی‌ صهیونستی ایپک
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند