Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-08@23:47:27 GMT

جدایی به سرعت برق

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۶۱۷۲

جدایی به سرعت برق

مرد‌جوان که به‌شدت عصبانی بود، درباره ماجرای زندگی‌اش به قاضی گفت: آقای قاضی همسرم مرتب پنهان‌کاری می‌کند و مشکلات زندگی‌ برایش مهم نیست. بارها سر مسائل مختلف‌ متوجه پنهان‌کاری او شدم. اوایل اهمیتی نمی‌دادم‌ ولی وقتی آخرین‌بار سر قبض‌برق به من دروغ گفت و پول برق را خرج کرد‌ از کوره در رفتم. ماجرا از این قرار بود که من پول قبض‌برق را به حساب همسرم ریختم تا واریز کند‌ چون از قبل باید مبلغی پول به او می‌دادم، پول قبض‌ها را هم به حسابش ریختم تا آنها را واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودم وقت نداشتم. مبلغ قبض برقمان زیاد بود. تصور می‌کردم که او قبض را پرداخت‌کرده ‌اما وقتی برق خانه‌مان قطع شد فهمیدم قبض پرداخت نشده است. از ساناز پرسیدم و در کمال ناباوری عنوان کرد که قبض‌برق را پرداخت نکرده و پولش را هم خرج کرده است. خیلی شوکه شدم. بحث پول نبود، بحث این بود که دوباره پنهان‌کاری و بدون اینکه به من بگوید، سرخود این پول را خرج کرده بود. در صورتی‌که لزومی نداشت این‌کار را انجام دهد. من هربار که او پول می‌خواست به حسابش واریز می‌کردم. دیگر از پنهان‌کاری‌های او خسته شده‌ام و به او اعتماد ندارم. سر همین مساله کوتاه نیامدم و جنجال بزرگی راه افتاد. به‌طوری‌که تصمیم گرفتم برای همیشه از این زن جدا شوم. من نمی‌توانم در کنار او آینده خوبی داشته باشم. فقط دو سال است که با هم ازدواج کرده‌ایم‌ ولی در این مدت بارها مچ او را گرفته و فهمیدم که پنهانی از من کارهایی را انجام داده است.

در ادامه همسر این مرد نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من هم دیگر نمی‌خواهم در کنار این مرد زندگی کنم. من اگر این پول را خرج کردم به‌خاطر خساست شوهرم است. هر‌بار که از او پول می‌خواهم جنجال راه می‌اندازد. کلی سوال و جواب می‌کند و در‌نهایت کاری می‌کند که پشیمان شوم. دیگر دلم نمی‌خواهد به او بگویم به من پول بده. برای همین وقتی قبض‌برق را به حسابم واریز کرد‌ آن را برای مساله مهمی خرج کردم. با خودم گفتم به‌زودی پولش را پرداخت می‌کنم. فکر نمی‌کردم که برق خانه‌مان به خاطر بدهی قطع شود. آن هم به این زودی ولی اگر پنهان‌کاری کرده‌ام‌ به خاطر رفتار خشن حمید است. راستش من هم دیگر نمی‌خواهم در کنار این مرد زندگی کنم. می‌دانم‌ با او آینده خوبی نخواهم داشت. او وقتی پولی به من می‌دهد انتظار دارد مثل مامور خرید به او فاکتور بدهم. شاید من دوست دارم با پول برای خودش کادو بخرم. با این رفتارش باعث‌شده در این دو سال هزار تومان پس‌انداز هم نداشته باشم. چند‌بار خواستم بروم سر کار تا مستقل شوم اما با کار‌کردن من هم مخالف است. من ازدواج کرده‌ام تا در کنار این مرد خوشبخت شوم نه این‌که اسیر خودخواهی او شوم.

در پایان قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند و از آنها خواست‌ مشکل‌شان را با یک مشاوره‌خانواده مطرح کنند تا شاید بتوانند از جدایی منصرف شوند. این زوج نیز پیشنهاد قاضی را پذیرفتند.

حریم خصوصی را با پنهان‌کاری اشتباه نگیرید

سارا شقاقی، روان‌شناس در‌این‌خصوص می‌گوید: مخفی‌کاری و پنهان‌کاری چه از سوی مرد و چه از سوی زن‌ باعث آسیب جدی به زندگی مشترک می‌شود. این رفتار بنیان اساسی ارتباط، یعنی اعتماد بین زن و شوهر را از بین برده و در نتیجه تمام ابعاد رابطه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. هیچ مرد یا زنی دوست ندارد همسرش مساله‌ای را مخفی کند. پنهان‌کاری به هر دلیلی که انجام شود، در‌نهایت باعث از بین رفتن صمیمیت میان زن و شوهر می‌شود. این کار بی‌اعتمادی را در پی دارد. نداشتن اعتماد در زندگی مشترک نیز ضربه بزرگی به روابط زوج‌ها می‌زند؛ بنابراین زن و شوهر اگر متوجه مخفی‌کاری همسر خود شدند، بهتر است ابتدا به علت آن پی برده و با دریافت مشاوره و راهکارهای ارائه‌شده رابطه‌شان را بازسازی کنند؛ چراکه این بی‌اعتمادی و پنهان‌کاری اگر ادامه پیدا کند، ریشه روابط زوج‌ها را از بین برده و زندگی مشترک را به نابودی می‌کشاند. از طرف دیگر اشتباه بسیاری از زنان و مردان این است که داشتن حریم‌خصوصی برای خود را با پنهانکاری اشتباه می‌گیرند. حریم‌خصوصی برای زوج‌ها به این معنی نیست که موضوعاتی که مستقیما به رابطه و طرف مقابل وابسته است را از هم پنهان کنند؛ بنابراین برای داشتن یک رابطه سالم و پایدار پس از ازدواج‌ باید تفاوت پنهان‌کاری و داشتن حریم‌خصوصی برای هر دو‌طرف درک شود. نداشتن مخفی‌کاری و پنهان‌کاری نشان‌دهنده صداقت فرد در زندگی است و صداقت نیز مهم‌ترین عامل تداوم یک رابطه است.

سیما فراهانی - ضمیمه تپش روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سیما فراهانی دادگاه خانواده طلاق حریم خصوصی پنهان کاری حریم خصوصی قبض برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید حیات بیگانه در حلقه‌های زحل یا مشتری پنهان شده باشد

حیات بیگانه به یک موضوع جذاب برای پژوهش‌های سیاره‌ای تبدیل شده است و دانشمندان، احتمالاتی را مبنی بر وجود زندگی در بسیاری از سیاره‌ها مطرح می‌کنند.

به گزارش ایسنا، جست‌وجوی حیات فراتر از زمین، دانشمندان را به کاوش در انواع زیستگاه‌های بالقوه سوق داده است که نه تنها در فهرست روبه‌رشد سیاره‌های فراخورشیدی شناخته‌شده قرار دارند، بلکه احتمال می‌رود در مکان‌های دیگری از منظومه شمسی نیز وجود داشته باشند.

به نقل از اسپیس، اولین انتخابی که به ذهن می‌رسد احتمالا مریخ است که برخی از دانشمندان معتقدند واحه‌هایی از آب مایع را زیر سطح بایر خود دارد. همچنین، کشف فسفین در جو زهره که یک شاخص احتمالی تجزیه بیولوژیکی است، بحث‌هایی را درباره این موضوع به راه انداخت که آیا حیات می‌تواند در ابرهای سیاره داغ و جهنمی وجود داشته باشد. علاوه بر این، دانشمندان دهه‌هاست به این موضوع فکر می‌کنند که آیا حیات می‌تواند در آسمان غول‌های گازی مانند مشتری وجود داشته باشد.

یکی از مکان‌هایی که تعداد کمی از دانشمندان آن را برای احتمال وجود زندگی در نظر گرفته‌اند، مجموعه حلقه‌هایی است که تاج مشتری را در بیرون از جو غول گازی قرار می‌دهند. این حلقه‌ها مانند حلقه‌هایی که دور همه غول‌های گازی منظومه شمسی ما قرار دارند، در واقع کمربندهایی هستند که عمدتا از ذرات یخ آب تشکیل شده‌اند. برخی از این ذرات به کوچکی دانه‌های شن و برخی دیگر به بزرگی کوه‌ها هستند.

دانشمندان به طور کلی معتقدند محیطی که می‌تواند زندگی را به شکل شناخته‌شده کنونی پشتیبانی کند، به سه مولفه کلیدی نیاز دارد. اولین مولفه، نوعی منبع انرژی است که معمولا از گرما و نور یک ستاره می‌آید و موجودات زنده می‌توانند برای فتوسنتز از آن بهره ببرند. دومین مولفه، مواد آلی هستند.

این مواد، ترکیبات شیمیایی حاوی کربن هستند که ممکن است موجودات زنده را تشکیل دهند. سومین مولفه، آب مایع است. همه چیز از ماه گرفته تا دنباله‌دارهای دور ممکن است آب را به شکل یخ‌زده در خود داشته باشد اما برای گسترش حیات باید آب به صورت مایع باشد.

حلقه‌های دیدنی زحل را در نظر بگیرید. درون آنها، دو مولفه از سه مولفه لازم برای زندگی به آن صورتی که می‌دانیم وجود دارد. اگرچه حلقه‌های زحل ممکن است یک مکان بعید برای وجود مواد آلی به نظر برسند اما مأموریت «کاسینی»(Cassini) ناسا نشان داد که ترکیبات کربنی مانند بوتان و پروپان از درونی‌ترین حلقه زحل به جو غول گازی می‌ریزند.

مولفه سوم یعنی آب مایع یک قطعه گمشده از این پازل است. «متیو تیسکارنو»(Matthew Tiscareno) دانشمند سیاره‌شناسی در «مؤسسه جستجوی هوش فرازمینی»(SETI) گفت: شما مواد آلی دارید که در حلقه‌ها می‌افتند و نور خورشید هم وجود دارد اما اثری از آب مایع نیست. آب فراوان است اما به صورت یخ‌زده وجود دارد.

این باعث می‌شود وجود زندگی در هر یک از حلقه‌های منظومه شمسی که همگی بسیار دور هستند و سرمای آنها برای ذوب کردن یخ‌ آب بیش از اندازه است، به یک امکان دشوار تبدیل شود اما اگر حلقه‌هایی در یک منظومه ستاره‌ای دیگر وجود داشته باشند که به ستاره خود نزدیک‌تر هستند، گرمای خورشید می‌تواند آب مایعی را که به دنبالش هستیم فراهم کند.

دانشمندان به رغم همه تلاش‌های خود، هنوز حلقه‌هایی را در اطراف یک سیاره درونی چه در منظومه شمسی خودمان و چه در یک منظومه‌ دیگر پیدا نکرده‌اند. بنابراین، آنها فقط می‌توانند حدس‌های آگاهانه‌ای را درباره شکل این حلقه‌ها داشته باشند. به جای حلقه‌های آب-یخ که در اطراف مشتری یا زحل می‌یابیم، این حلقه‌های گرم‌تر ممکن است مجموعه‌ای از تخته‌سنگ‌ها باشند.

حفظ کردن آب به صورت مایع با توجه به شرایط فضای اطراف دشوار است. بدون جو، آب مایع به تبخیر شدن تمایل دارد. تیسکارنو خاطرنشان کرد: برای پایدار نگه داشتن آب مایع به جو نیاز است.

بسیاری از دانشمندان فکر می‌کنند که حیات ساده ممکن است میلیاردها سال پیش با سوار شدن بر سیارکی که به سیاره بسیار جوان‌تری برخورد کرده، به زمین رسیده باشد. این نظریه موسوم به «پانسپرمیا»(Panspermia) در سال ۲۰۲۳ تقویت شد.

دانشمندان در آن زمان، یک ترکیب آلی موسوم به اوراسیل و یکی از اجزای آران‌ای را در نمونه‌ای یافتند که توسط ماموریت «هایابوسا ۲»(Hayabusa2) ژاپن از سیارک «ریوگو»(Ryugu) به دست آمد. از سوی دیگر، تردیدهایی درباره این موضوع وجود دارد که این ترکیبات واقعا از خود سیارک‌ها منشا گرفته باشند.

حلقه‌ها به دلایل متعددی که مستقیما با جستجوی حیات مرتبط نیستند، برای ستاره‌شناسان بسیار جالب هستند.

۱. آنها به ستاره‌شناسان امکان می‌دهند تا سیاره‌های میزبان خود را به روش‌های منحصربه‌فردی بررسی کنند. برای مثال، برخورد شهاب‌سنگ‌ها را به حلقه‌ها تماشا کنند.

۲. بررسی حلقه‌های یک سیاره، اطلاعات بسیاری را درباره چگونگی تکامل آن ارائه می‌دهد. فقط شرایط خاصی می‌توانند به حلقه‌ها امکان دهند تا به ساختارهایی تبدیل شوند که ستاره‌شناسان می‌بینند.

۳. حلقه‌ها قرص کهکشانی هستند. به عبارت دیگر، آنها تصاویر کوچکی از انواع قرص‌هایی هستند که منظومه‌های سیاره‌ای را ایجاد می‌کنند.

دانشمندان هنوز نمی‌توانند قرص‌های پیش‌سیاره‌ای تازه شکل‌گرفته را در اطراف ستاره‌های دیگر ببینند -حداقل نه با جزئیات زیاد- و همچنین نمی‌توانند یک ماشین زمان را برای مشاهده منظومه شمسی اولیه ابداع کنند اما قطعا می‌توانند حلقه‌های زحل را ببینند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شاید حیات بیگانه در حلقه‌های زحل یا مشتری پنهان شده باشد
  • جزئیاتی تازه درباره جدایی زوج عاشق برنامه ماه عسل
  • جزئیاتی تازه درباره جدایی زوج عاشق برنامه ماه عسل | «به خودم گفتم حالا نوبت توئه که از خودت بگذری...»
  • همه چیز درباره طلاق احسان وسولماز، زوج عاشق ماه عسل
  • زوایای پنهان تاریخ در «هیس، هیچی نیس!»/ حضور استعدادهای شهرستان
  • تازه‌ترین نظریه توطئه: ما دو خورشید داریم که دومی پشت اولی پنهان شده!
  • دانشگاه آزاد حلقه گمشده جدایی جامعه و دانشگاه را یافته است/ تشریح جایگاه طرح صدرا میان دانشجویان
  • انتقاد میثاقی از صحبت های نکونام پس از جدایی خطیر از استقلال / فیلم
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد