Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - ۱۸ اسفند آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور الکترونیکی مجوز لازم برای کسب و کارهاست. قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان زیادی در این سال‌ها از سختی فرآیند دریافت مجوز خود گلایه‌مند بوده و بعضا سال‌ها در انتظار صدور مجوز خود بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش، گفت و گویی با یکی از کارآفرینانی را می خوانید که سنگ اندازی های دستگاه ها به نوعی مانع کارش شده اند.

عباس اسماعیل زاده کارآفرین گنابادی گفت: قطعه‌ زمینی حدودا ۲۹ هکتاری در کیلومتر یک جاده گناباد به مشهد دارم که به علت کمبود آب در دشت گناباد، با هدف کشاورزی نمی‌توان از آن‌ها بهره برد. این زمین را قطعه بندی کردم و در اختیار تولیدکنندگان قرار دادم. خودم هم ۹ هزار متر زمین را دیوار کردم و به دنبال مجوز گاوداری صنعتی رفتم.

سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی موافقت اصولی را داد و بعد از آن، مجوز چاه، پروانه و ... را گرفتم، سوله را زدیم و شروع به کار کردیم. بعد از گذشت یک هفته، اداره منابع طبیعی با اعلام اینکه این زمین‌ها برای دولت است، جلوی کار ما را گرفت. در صورتی که زمین سند ۶ دانگ دفترچه‌ای داشت و در سال ۹۰ نیز به این دلیل که اعتبار سندمان را بیشتر کنیم، سند تک برگ هلوگرام دار گرفتیم. سپس علیه اداره منابع طبیعی شکایت کردم و کار به کارشناسی کشیده شد.

بعد از کارشناسی اعلام کردند که این زمین تداخل دارد و پلاک ۹۴ روی پلاک ۹۳ آمده است. در واقع این زمین پلاک ۹۴ قنبرآباد بوده، در صورتی که سند ثبتی ما ۹۳ باغ سیاه است. به عبارت دیگر، تداخلی میان پلاک ۹۴ و ۹۳ انجام شده است. این تداخل باید در کمیته رفع تداخل جهاد کشاورزی حل و فصل می‌شد، اما دادگاه در این فاصله بر علیه ما رای صادر کرد مبنی براینکه این اراضی، اراضی ملی است و شما هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.

دو سال قبل نماینده مردم گناباد مردم را تشویق می‌کرد که نیروگاه خورشیدی در منطقه احداث کنند. من نیز اعلام کردم که این توانایی را دارم. سپس ۲۰ هکتار از زمین را آماده و برق ۳ فاز گرفتیم که بتوانیم در آنجا نیروگاه بزنیم. کار مجددا به دست اداره منابع طبیعی افتاد و دوباره کارشکنی کرد و گفت این زمین مشکل دارد.

تمام سه طرف زمین ما سند ثبتی دارند؛ نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که دست روی یک نقطه گذاشته اند و می‌گویند که پلاک ۹۴ قنبرآباد است. سمت راست، سمت چپ، جلو و عقب، پلاک ۹۳ است و تنها این یک نقطه پلاک ۹۴ است. در واقع کارشکنی کرده اند که نمی‌دانم هدف و منظورشان از این کار چیست که کار ما هم در بخش نیروگاه خورشیدی ماند و هم در بخش مجوز گاوداری.

اکنون حدود ۵۰ طرح و برنامه برای احداث دارم، اما به دلیل اینکه اداره منابع طبیعی جلوی من را گرفته هیچ کاری نمی‌توانم انجام دهم. درخواست من از قوه قضائیه این است که یا رای من را باطل کنند و یا کارشناسی بفرستند تا بحث تداخل زمین را حل کنند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره منابع طبیعی صدور مجوز اداره منابع طبیعی پلاک ۹۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حجت الاسلام حسینی از رفع تصرف ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در فروردین ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: از این میزان قریب به ۲۲ هکتار مربوط به شهرستان سنندج، ۱۵ هکتار مربوط به شهرستان بیجار ،۱۰ هکتار مربوط به شهرستان سقز و مابقی مربوط به سایر شهرستانهای استان است.

وی صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر بر اموال عمومی را یکی از اصلی‌ترین مصادیق حقوق عامه دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد و زمین خواری عزمی راسخ دارد و بدون هیچ گونه اغماض با متخلفان در این زمینه با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904284

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • شهرداری خواهان بام خرم‌آباد/ چراغ سبز منابع طبیعی استان
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج