Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان - در فقدان حمل و نقل پیشرفته و فعالیت با ناوگان فرسوده، امنیت جانی و سلامت زیستی به مخاطره می‌افتد و هزینه‌هایی که در پی این نارسایی ایجاد می‌شود آنچنان سنگین و غیر قابل جبران است که گاهی امکان ترمیم و بازسازی آن به مراتب تاوانی سنگین‌تر از اعتبارات مورد نیاز برای بهسازی و نوسازی این مولفه خطیر در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند در سال‌های اخیر اقداماتی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور صورت گرفته است، اما هیچ کدام از این راهکار‌ها جوابگو نبوده و کلاف سر درگم  ترخیص کامیون‌های دست دوم وارداتی همچنان بلاتکلیف باقی مانده و همچنان جاده‌های کشور شاهد تردد کشنده‌های بازنشسته است.

دسترسی به ۸ استان همجوار، گذر ۴ جاده اصلی کشور و وجود بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و ۶۰۰ معدن در استان سمنان، باعث شده است تا این استان به یکی از مهم‌ترین قطب‌های حمل و نقل در مرکز و شرق کشور تبدیل شود.

طبق آمار از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان ماه ۶.۶ میلیون تن بار  از مبدا این استان حمل شده و بیش از ۴۰۰ هزار بارنامه صادر شده است.

۸۵ شرکت حمل و نقل، سه هزار و ۶۰۰ ناوگان سنگین حمل و نقل در استان سمنان وجود دارد که بیش از چهار هزار و ۵۰۰ راننده در این استان مشغول به کار هستند.

سن ناوگان حمل و نقل در استان ما ۲۱.۲ است این درحالیست که سن متوسط فرسودگی کشور که ۲۵ سال می‌باشد.

بیشتر بخوانید: استان سمنان یکی از قطب‌های حمل و نقل در مرکز و شرق کشور است+فیلم

سن ناوگان حمل و نقل در استان ما ۲۱.۲ است این درحالیست که سن متوسط فرسودگی کشور که ۲۵ سال می‌باشد.

هزینه‌های خودرو‌های فرسوده بیشتر از درآمدشان است

زیاری یکی از رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ماشین من مدل ۱۳۶۱ است و کاملا فرسوده شده به طوری که یک سرویس بار را که به مقصد می‌رسانیم، کرایه دریافتی جوابگوی هزینه‌ها و استهلاک ما نیست و باید بیشتر از نصف کرایه را برای ماشین هزینه کنیم.

 رئیس انجمن صنفی رانندگان استان سمنان گفت: بیش از ۶۰ درصد کامیون‌های ما در استان سمنان، فرسوده هستند که هزینه‌های سوخت و تعمیرات بیشتر از درآمدشان است که این امر خود موجب نارضایتی رانندگان این خودرو‌ها شده است.

خسرو جلالی می گوید: انتظار می‌رود دولت خودرو‌های فرسوده را با قیمت کارشناسی خریداری و با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با سود کم در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل کمک کند.

به گفته رئیس انجمن صنفی رانندگان استان سمنان ، حدود شش هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دو یا سه سال کارکرد وارد کشور شده، اما متاسفانه در گمرک‌ها معطل ماندند که این خود موجب ایجاد ضرر به اقتصاد کشور و مردم شده است که این مهم نیازمند همت مسئولان ذیربط است تا این خودرو‌ها به چرخه حمل و نقل کشور وارد شوند.

غول های فرسوده آهنی در انتظار بازنشستگی

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت:بحث فرسودگی ناوگان حمل و نقل یکی از اساسی ترین دغدغه‌های سازمان حمل و نقل کشور و از جمله استان سمنان است .

به گفته غلامرضا طحان، در حال حاضر از سه هزار و ۶۰۰ دستگاه ناوگان استان سمنان، یک هزار و ۲۰۰ دستگاه از سن فرسودگی گذر کردند.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان می گوید: سازمان راهدای به همین منظور، نوسازی ناوگان را در دستور کار قرار داده و قرارداد‌های متعدد با خودرو سازان منعقد کرده که متقاضیان خرید ناوگان، می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تولیدی و استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده ف نسبت به نوسازی ناوگان اقدام کنند.

 توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از نیازهای ضروری کشور به شمار می رود که باید در اولویت گذاری ها مراتبی برای آن لحاظ شود که نه تنها تسهیلات کم بهره به آن تعلق گیرد بلکه با تزریق یارانه کافی و مساعدت های مالی اثر گذار،استهلاک و فرسودگی آن به شایسته ترین نحو ممکن بهبود یابد.

گزارش از زینب حیدری

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معادن غیر فعال مشکلات اقتصادی ناوگان حمل و نقل نوسازی ناوگان حمل و نقل استان سمنان هزینه ها خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر، گفت: از مجموع 300 روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها 28 روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی افزود: خوش‌بختانه طی 24 ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید 43هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت 28روستای باقی‌مانده، با استقرار 15 دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات