Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمیله رضازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت تسهیلات ژنتیک به هزار و ۹۲۰ نفر در این استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۰ مرکز شبانه‌روزی در استان افزود: ۷۴۱ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در این مراکز از خدمات مراقبتی به صورت شبانه‌روزی بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از این مراکز ۶ مرکز سالمندان، چهار مرکز معلولان ذهنی، چهار مرکز بیماران روانی مزمن، یک مرکز معلولان جسمی حرکتی، چهار خانه کوچک معلولان ذهنی و یک خانه حمایتی سالمندان است.

وی با بیان اینکه مبلغ یارانه به مراکز شبانه‌روزی براساس درجه‌بندی است اظهار داشت: مراکز درجه یک مبلغ ۲۰ میلیون ریال ماهیانه برای هر نفر و برای افراد مجهول‌الهویه و بی‌سرپرست مبلغ ۲۴ میلیون ریال اختصاص می‌یابد.

رضازاده افزود: این مبلغ در مراکز درجه ۲ ماهیانه ۱۸ میلیون ریال برای هر نفر و برای افراد مجهول‌الهویه و بی‌سرپرست مبلغ ۲۲ میلیون ریال است.

وی گفت: همچنین در این مراکز برای افراد دارای نیاز خاص مبلغ ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت می‌شود و یارانه خانه‌ها مبلغ ۳۰ میلیون ریال ماهانه برای هر نفر است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از وجود ۲ مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در شهرستان‌های بیرجند و قاینات نیز خبر داد و گفت: در این مراکز به ۱۷۸ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن توسط مراقبان آموزش‌دیده خدمات ارائه می‌شود که یارانه این افراد مبلغ ۱۰ میلیون ریال ماهیانه برای هر معلول است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ مرکز خدمات توانبخشی در منزل افزود: این مراکز به ۳۷۵ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن خدمات ارائه می‌کنند و ماهیانه مبلغ پنج میلیون ریال یارانه به مراکز برای هر نفر پرداخت می‌شود که تاکنون به‌طور متمرکز و کامل از ستاد بهزیستی کشور پرداخت شده است.

برچسب‌ها بیماری ژنتیکی خراسان جنوبی معلولان سازمان بهزیستی کشور بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری ژنتیکی خراسان جنوبی معلولان بیماری ژنتیکی خراسان جنوبی معلولان سازمان بهزیستی کشور بهداشت و سلامت بیماران روانی مزمن خراسان جنوبی میلیون ریال برای هر نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی سال ۱۴۰۲، در برنامه و فعالیت‌های حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان، بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی مردمی جمع آوری و هزینه شده است.

دکتر پیام جلالی، بیان داشت: در یکسال گذشته، ۲۴۹ فعالیت داوطلبی و ۱۹ پروژه داوطلبی محرومیت زدایی، ۲۹ کاروان سلامت، ۴۲ طرح مشارکت اجتماعی ایرانیان و ۱۲ طرح نیابت با حضور اعضای داوطلب در سطح استان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت، بیش از ۲ هزار و دویست بسته غذایی در بین افراد کارتن خواب، بیش از ۳ هزار و پانصد بسته غذایی در بین افراد کم برخوردار توزیع و ۲۰۵سفره افطاری برگزار شد، هم چنین توسط اعضای داوطلب، ۸۱ واحد خون برای بیماران نیازمند اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان داشت: در فعالیت‌های اجرا شده توسط حوزه داوطلبان استان و شعب تابعه، بیش از ۱۷ هزار و پانصد نفر از خدمات ارائه شده بهره‌مند شدند و ۶۵۰۰ نفر عضو داوطلب جهت همکاری در برنامه‌های داوطلبی مشارکت داشتند.

۱۲۲ خانه هلال در سطح استان فعال است که طی این یکسال، ۲ هزار نفر از آموزش‌های امدادی هلال احمر و یک هزار نفر از آموزش‌های متفرقه بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد