Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، بانک مرکزی باید با همکاری سازمان مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام کند.

در این زمینه، با اقدامات صورت گرفته کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به الصاق آنها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

از آنجا که تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، بانک مرکزی نسبت به غیرفعال کردن آن‌ها اقدام می‌کنند، دارندگان کارتخوان فقط دو روز دیگر فرصت دارند که به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه و اقدام لازم را انجام دهند.

بدین منظور، ابتدا باید وارد درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی ir.gov.tax.my شوید و ثبت نام کنید.

 در این زمینه، اشخاص حقیقی در اولین گام می‌توانند با استفاده از کد ملی، شماره تلفن همراه (شماره ملی و شماره تلفن همراه متعلق به یک فرد باشد) و تاریخ تولد، ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک دریافت کنند.

اشخاص حقوقی با نام کاربری و رمز عبور سامانه کد اقتصادی می‌توانند وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک شوند و اتباع خارجی حقیقی باید پیش از ثبت نام، به ادارات کل مالیاتی مراجعه و درخواست ثبت شماره تلفن همراه خود را  در سامانه ارائه کنند.

در گام بعدی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور به کارپوشه خود وارد شوید.

در صفحه ظاهر شده "داشبورد مالیاتی" خلاصه‌ای از اطلاعات پرونده مالیاتی شما ظاهر می‌شود.

با کلیک بر روی قسمت "ساماندهی پذیرنده‌های بانکی" دستگاه‌های کارت خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک ثبت شده به نام مؤدی با اطلاعات شرکت پشتیبان و شماره پایانه قابل مشاهده است.

در این صفحه "الصاق به پرونده" یا "درخواست غیر فعالسازی" دستگاه‌های کارت خوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیک و حذف ثبت نام‌های انجام شده توسط بانک مرکزی امکان پذیر است.

از لیست "دستگاه‌های کارت خوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی الصاق نشده" قابل مشاهده دکمه‌ی "الصاق به پرونده" را کلیک کنید تا پرونده‌های مالیاتی شما نمایش داده شود و پرونده مرتبط را انتخاب کنید.

سپس، پرونده مورد نظر را انتخاب و دکمه الصاق را کلیک کنید.

چنانچه در لیست پرونده‌ای موجود نباشد، بر روی دکمه "ثبت نام الکترونیک جدید" کلیک و اقدام به پیش ثبت نام کنید.

همچنین، در صورتیکه پذیرنده‌های بانکی به پرونده الکترونیکی مرتبط نبوده و یا اطلاعات آن اشتباه باشد از لیست دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی الصاق نشده دکمه "درخواست غیر فعال سازی" را کلیک کنید.

علاوه بر این، اگر بعد از الصاق به پرونده الکترونیکی قصد تغییر پرونده انتخابی را داشته باشید با کلیک روی "تغییر پرونده" مجددا به لیست قبل از الصاق برمی‌گردید.

بعد از تعیین تکلیف تمامی دستگاه‌های کارتخوان و درگاههای پرداخت الکترونیکی دکمه تایید نهایی را کلیک کنید.

در صورت انتخاب پرونده‌های عدم تکمیل (قرمز رنگ) می‌بایست قبل از ثبت دکمه "تایید نهایی" نسبت به تکمیل اطلاعات ثبت‌نام اقدام کنید و طبق تصویر زیر ابتدا به منوی "پرونده درآمد" سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود گزینه "جزئیات پرونده"مربوط به پرونده مورد نظر را انتخاب کنید.

در ادامه طبق تصویر زیر، دکمه "ورود و ویرایش" را کلیک کنید تا به سامانه ثبت نام الکترونیک هدایت شوید.

سپس، در تصویر زیر گزینه "نمایش و ویرایش اطلاعات" را انتخاب کرده و در تصویر بعدی در کادر "اشکالات و نواقص اطلاعاتی"موارد قرمز رنگ را مطالعه و اطالعات خواسته شده را تکمیل کنید.

سپس مجددا به منوی ساماندهی پذیرنده‌های بانکی رفته و تایید نهایی را انتخاب کنند و بعد از تایید نهایی می‌توانید با انتخاب دکمه"ویرایش مجدد" تغییرات لازم را انجام دهید.

بعد از تعیین تکلیف کارتخوان‌ها و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و انتخاب دکمه "تایید نهایی"، سپس در قسمت سمت چپ سامانه دکمه " حذف پرونده‌های بانک مرکزی" فعال شده و می‌توانید پرونده‌هایی که توسط بانک مرکزی ایجاد شده و هیچ دستگاه کارتخوان بانکی به آن

متصل نیست را انتخاب و با کلیک "حذف پرونده" پرونده مورد نظر را حذف کنید.

لازم به ذکر است که اشخاص حقوقی تنها یک پرونده مالیاتی دارند و جهت الصاق پذیرنده‌های بانکی فقط می‌توانند همان پرونده را انتخاب کنند.

برای اشخاص حقوقی تمام دستگاه‌های کارتخوان و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی به طور پیش فرض به پرونده مذکور الصاق شده و مودی می‌تواند با کلیک بر روی دکمه "تغییر پرونده و با فعال شدن گزینه "درخواست غیرفعالسازی"درخواست غیر فعال سازی را به بانک مرکزی ارسال کنند.

منبع: ايسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد مالیات کارتخوان ثبت نام اخبار مرتبط ۲ میلیون کارتخوان به سامانه مالیاتی متصل شدند آخرین وضعیت اتصال کارتخوان‌ ها به پرونده مالیاتی خبر مهم برای دارندگان کارتخوان مهلت دوهفته‌ای به صاحبان کارتخوان برای تشکیل پرونده مالیاتی بانک مرکزی اتصال کارتخوان‌های بانکی تایید نشده را متوقف کند مهلت ساماندهی کارتخوان‌ها به سر رسید ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها مهلت ۲ روزه دارندگان کارتخوان برای ثبت نام در سازمان مالیاتی بارش برف و باران در شمال کشور تلویزیون ۴۳ اینچی اسنوا چند؟ (جدول) پراید صفر را چند بخریم؟ + جدول قیمت کامل (۲۸ بهمن ۱۴۰۰) از اقتدار لیورپول تا خوش شانسی بایرن مونیخ اختلال خواب مادر ریسک اوتیسم در نوزاد را افزایش می دهد چشم، قربانی پنهان عارضه چاقی مورد عجیب شی جین پینگ بازی پیچیده واشنگتن و مسکو صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۲۸) چگونه چندین پیام را به طور همزمان در واتس آپ فوروارد کنیم؟ آزیترومایسین برای کرونا مفید است؟ اومیکرون پایان کرونا خواهد بود؟ حداکثر ظرفیت مجاز تالارها و رستواران در شهرهای قرمز چه قدر است؟ تعداد میکروب های خودرو از توالت هم بیشتر است! چرا کودکان به اومیکرون مبتلا می شوند؟ مشکل از اینترنت ثابت است نه همراه! چرا باید از اومیکرون بیشتر بترسیم؟ ۹۷ درصد کارمندان دفتری خواستار ادامه دورکاری بعد از کرونا هستند روزانه ۷ هزار تن مرغ در کشور عرضه می شود قیمت کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان تغییر نخواهد کرد تخم مرغ ۲ هزار تومان گرانفروشی است توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین تخلف پیمانکار ترکیه ای مسکن مهر تصاویر منتخب از المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن قیمت تور سفر به فضا چند؟! کرایه آپارتمان های محله سبلان دستور رییسی برای ساخت ۱۸۰ هزار مسکن در شهر تهران افتتاح مسکن حمایتی در غرب تهران جزییات پرداخت وام ساخت مسکن حمایتی تصاویری از کادیلاک ۲۰۲۲ دست‌یابی روسیه به اطلاعات زیردریایی آمریکا درگیری محدود هوایی روسیه و آمریکا وزرای کشور و دفاع کویت استعفا دادند خودروی مدیرعامل سایپا چیست؟ قیمت روغن (جدول) دو مقام کاخ سفید عازم ریاض شدند ١٥٦میلیون دوز واکسن کرونا وارد شد صادرات از تهران ٣٨ درصد رشد کرد پرداخت زیان به صادرکنندگان دام ضرب الاجل ۶ ماهه به وزارت ارتباطات برای بهبود خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات هزینه ۱.۵ تریلیون دلاری بانک ها برای پروژه های زغال سنگ تنها مدل مزدا در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) توزیع برنج وارداتی دولتی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد استخرهای لاکچری که با پول مردم گرم می‌شود محتوای تکراری و پر اشکال در لباسی جدید آیا در بنزین هوا وجود دارد؟ قیمت چانگان صفر چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) اولیانوف: امکان توافق تا پایان ماه فوریه وجود دارد سقوط آزاد سرعت اینترنت / شکافی که هر روز عمیق تر می‌شود بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مالیات کارتخوان ثبت نام درگاه های پرداخت الکترونیکی درگاه ملی خدمات الکترونیک دستگاه های کارتخوان بانکی دارندگان کارتخوان پذیرنده های بانکی پرونده مالیاتی کلیک کنید تایید نهایی بانک مرکزی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

آرش صیادی درباره الحاق اراضی به محدوده شهر پرند برای ساخت نهضت ملی مسکن توضیح داد: تاکنون بیش از ۴۴۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر پرند الحاق شده است همچنین برای ساخت شهرک اعتمادیه به میزان ۳۲۰ هکتار  زمین با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است که کار آماده سازی این شهرک به زودی آغاز می شود.

وی درخصوص ساماندهی مشاوران املاک گفت: در پرند طی ۳ نوبت به شکل میدانی کار ساماندهی مشاوران املاک انجام شد که در طی این  بازدیدها ۱۳۸  بنگاه غیر مجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شد که برخی از آنها رفع نقص کرده و برخی پلمب شدند.

وی همچنین در خصوص خانه های خالی در پرند گفت: ۱۳هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شد که ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به برخورد با مشاوران املاک متخلف اظهار داشت: در مقطعی شاهد بورس بازی مسکن از سوی برخی از مشاوران املاک بودیم که اغلب این مشاوران بدون مجوز فعالیت می‌کنند و در مانور برخورد با آنها توانستیم ١٣٨ بنگاه غیر مجاز را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس