Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@20:03:03 GMT

آغاز مذاکرات نفتی ایران و کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۶۵۶۲

‍‍‍‍‍‍

مذاکرات نفتی ایران و کره‌جنوبی  نفت ۱۰۰ دلاری در صورت عدم‌حصول توافق طلای سیاه دوباره افزایشی شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، هیات ایرانی که برای مذاکره به سئول رفته، بخشی از برنامه خود را بر گفت‌وگو با طرف کره‌ای بر سر بازگشت احتمالی نفت ایران به بازار متمرکز کرده و با پالایشگران این کشور نیز مذاکراتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که حصول توافق برای جلوگیری از ۱۰۰دلاری شدن نفت ضروری است.

با نزدیک شدن مذاکرات هسته‌‌‌ای میان ایران و قدرت‌‌‌های بین‌المللی به نقطه عطفی تعیین کننده، تحرکات ایران برای بازگشت به بازار رسمی نفت خام افزایش یافته است. طبق گزارش بلومبرگ و منابع کره‌جنوبی، هیاتی ایرانی به سئول سفر کرده تا درباره بازگشت احتمالی عرضه نفت خام ایران با طرف کره‌جنوبی گفت‌‌‌وگو کنند.

از سوی دیگر موسس شرکت مشاوره بازار FGE به روزنامه ایندیا تایمز گفته است که در صورت عدم‌بازگشت نفت خام ایران به بازارهای جهانی طی چند هفته آتی، بهای هر بشکه نفت خام به ۱۰۰ دلار می‌رسد و پس از آن به رشد بیشتر خود ادامه خواهد داد.

وی همچنین معتقد است که نمی‌توان تا ابد ایران را بیرون از بازار نفت نگه داشت. همچنین گفتنی است که بهای شاخص‌‌‌های آتی نفت خام در روز گذشته دوباره تحت‌تاثیر بالا ماندن تنش‌‌‌ها در شرق اروپا، افزایش یافت.

مذاکرات نفتی ایران و کره‌جنوبی

همزمان با نزدیک‌‌‌تر شدن مذاکرات وین به مراحل حساس و تعیین‌‌‌کننده‌‌‌ای که طرفین از آن سخن می‌‌‌گویند، به نظر می‌رسد ایران در حال برداشتن گام‌‌‌هایی برای بازگشت رسمی خود به بازار بین‌المللی نفت خام پس از بیش از ۳ سال است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع از مذاکرات، نمایندگان شرکت ملی نفت ایران با دست‌‌‌کم ۲ پالایشگر کره‌جنوبی دیدار می‌کنند تا درباره بازگشت احتمالی عرضه از سوی ایران گفت‌‌‌وگو کنند.

 یکی از منابع مطلع به بلومبرگ گفته که این بحث‌‌‌ها در مرحله مقدماتی قرار دارد و حجم و زمان‌بندی احتمالی آن هنوز مشخص نشده است. کره‌جنوبی در گذشته و تا پیش از تحریم‌ها، یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت فوق سبک ایران بود.

این اقدام در حالی صورت گرفته که ایران اعلام کرده برای دستیابی به یک توافق هسته‌‌‌ای خوب در وین عجله دارد و یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت که معتقد است توافق در چشم‌‌‌انداز است. نزدیک شدن طرفین به یک توافق هسته‌‌‌ای و لغو تحریم‌ها در نتیجه آن، در روزهای اخیر توجه کامل بازیگران، معامله‌‌‌گران و تحلیلگران بازار نفت را به طور کامل به خود جلب کرده و همه چشم انتظار خروجی این مذاکرات هستند.

به گفته غول بانکداری و مالی سیتی‌گروپ (Citigroup)، توافق بین ایران و قدرت‌‌‌های جهانی امکان بازگشت ۵۰۰‌هزار بشکه در روز نفت خام ایرانی در ماه‌‌‌های آوریل تا مه را به بازارهای بین‌المللی فراهم می‌کند که این میزان تا پایان سال به ۳/ ۱‌میلیون بشکه در روز افزایش می‌‌‌یابد.

طبق اعلام وب‌سایت وزارت خارجه کره‌جنوبی، یک هیات ایرانی متشکل از مقامات بانک مرکزی، وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در روزهای ۱۵ و ۱۶ فوریه (۲۶ و ۲۷ بهمن ماه) برای گفت‌‌‌وگوهای کاری در مورد مسائل مالی و نفتی در سئول حضور پیدا کرده است.

خبرگزاری یونهاپ می‌‌‌گوید که طرفین در کنار بحث‌‌‌های مرتبط به پرداخت‌‌‌ها، درباره امکان از سر‌گیری تجارت نفت به منظور آماده شدن برای کاهش احتمالی تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران بحث کرده‌‌‌اند.

گفتنی است که کره‌جنوبی تا پیش از تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۸ میزانی بالغ بر ۵/ ۱۸‌میلیون بشکه نفت خام در ماه از ایران وارد می‌کرد. در آن زمان کره‌جنوبی و دیگر خریداران بزرگ نفت ایران به لطف معافیت‌‌‌های تحریمی می‌توانستند به خرید خود ادامه دهند، اما این معافیت‌‌‌ها در نیمه اول سال ۲۰۱۹ متوقف شد و امکان ادامه این خریدها از بین رفت.

 نفت ۱۰۰ دلاری در صورت عدم‌حصول توافق

فریدون فشارکی، رئیس و بنیان‌گذار شرکت مشاوره انرژی FGE در گفت‌‌‌وگو با ایندیاتایمز درباره سناریوهای افزایش قیمت نفت گفت که اگر ظرف ۳ هفته آینده با ایران توافقی صورت نگیرد، قیمت طلای سیاه بلافاصله از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌‌‌گذرد و پس از آن بسیار بیشتر هم خواهد شد، چرا که تولیدکنندگان اوپکی ظرفیت کافی برای افزایش تولید در اختیار ندارند.

فشارکی معتقد است که اوپک و متحدانش ظرفیت کافی برای افزایش تولید را ندارند و احتمالا تا سپتامبر ۲۰۲۲ ظرفیت اضافه آنها کاملا به اتمام می‌رسد و در چنین شرایطی، بدون بازگشت نفت خام ایران تا سال ۲۰۲۵ فضای فاجعه‌‌‌باری در پیش خواهد بود.

بنیان‌گذار شرکت FGE معتقد است که نمی‌توان تحریم‌های ایران و ونزوئلا را تا ابد حفظ کرد و جلوی ورود آنها به بازار را گرفت. در صورتی که کسی بخواهد چنین کاری انجام دهد باید بهای آن را که آشفتگی اقتصادی برای بازارهای جهانی است بپردازد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه اجبار شرایط بازار، آمریکا را مجبور خواهد کرد که تحریم‌های نفتی علیه ایران و ونزوئلا را لغو کند، اظهار کرد: «تفاوت ایران و ونزوئلا در این است که دولت مادورو صنعت نفت و گاز را نابود کرده است و حتی اگر فردا استعفا دهد و دولت دیگری تشکیل شود، حداقل ۵ سال طول می‌‌‌کشد تا صنعت نفت این کشور به سطوح قبلی بازگردد.

ونزوئلا ۴۰۰‌هزار تا ۵۰۰‌هزار بشکه نفت در روز صادر می‌کند. اگر تحریم‌ها برداشته شوند، شاید بتوان این میزان را به ۸۰۰‌هزار یا یک‌میلیون بشکه در روز ارتقا داد، اما نهایت آن همین است.»

فریدون فشارکی می‌‌‌گوید که این مساله درباره ایران متفاوت است، چراکه ایران آماده است. وی می‌‌‌گوید: «اگر تحریم‌ها برداشته شوند، ایرانی‌‌‌ها می‌توانند حداکثر ظرفیت خود را در مدت زمانی بین ۹۰ تا ۱۲۰ روز افزایش دهند و این به سرعت بازار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.»

فشارکی همچنین معتقد است بدترین سناریوی ممکن در این مساله، عدم‌حصول توافق، بالا گرفتن تنش‌‌‌ها و درگیری نظامی احتمالی خواهد بود که در این سناریوی فاجعه‌‌‌بار که می‌تواند درگیری بسیار بزرگی در خاورمیانه ایجاد کند، بهای طلای سیاه می‌تواند از ۲۰۰ دلار در هر بشکه هم عبور کند.

وی ضمن امیدواری به عدم‌ رخ دادن چنین سناریویی، به ایندیاتایمز گفته که انتظار دارد به احتمال ۵۰‌درصد، در ۲ یا ۳ هفته یک توافق حاصل شود و راه ورود نفت خام ایران به بازار تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ باز شود.

طلای سیاه دوباره افزایشی شد

بهای نفت خام اما پس از آنکه در روز سه‌شنبه بزرگ‌ترین افت روزانه خود در سال‌جاری را ثبت کرد، روز چهارشنبه بار دیگر مسیر صعودی را در پیش گرفت.

شاخص نفتی وست‌تگزاس اینترمدییت پس از افت ۶/ ۳‌درصدی و شاخص برنت نیز ۳/ ۳‌درصد در روز سه‌شنبه به دلیل اعلام روسیه درباره عقب‌‌‌نشینی نیروهایش از مرز اوکراین کاهش یافت؛ اما در روز چهارشنبه تحت‌تاثیر بالا ماندن تنش‌‌‌ها میان روسیه و اوکراین بار دیگر افزایش یافت.

در حالی که روسیه اعلام کرد تعدادی از نیروهایش را از مرز اوکراین خارج کرده، بازار نفت امیدوارانه منتظر کاهش تنش‌‌‌ها بود، اما آمریکا و ناتو صحت ادعای روس‌‌‌ها را زیر سوال برده‌‌‌اند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو می‌‌‌گوید که این ائتلاف شاهد کاهش تنش نبوده و روسیه مشغول تقویت نیروهای نظامی خود است. جو بایدن هم می‌‌‌گوید که آمریکا ادعای روسیه را تایید نمی‌‌‌کند و حمله روسیه به اوکراین همچنان ممکن است.

در کنار تنش‌‌‌‌‌‌ها در مرز اوکراین که شتاب افزایش قیمت را افزایش داده، مساله محدودیت عرضه از سوی تولیدکنندگان و عدم‌تراز عرضه و تقاضا نیز به افزایش قیمت‌ها دامن زده است.

از سوی دیگر موسسه نفت آمریکا می‌‌‌گوید که ذخایر نفت خام در مرکز ذخیره‌‌‌سازی کوشینگ اوکلاهاما طی هفته گذشته ۴/ ۲‌میلیون بشکه کاهش یافته است. البته خبرگزاری رویترز می‌‌‌گوید که نتایج نظرسنجی آنها نشان از تخمین کاهش ۵/ ۱ تا ۶/ ۱ ذخایر نفتی آمریکا دارد.

تا زمان تنظیم این گزارش در ساعت ۱۶ روز چهارشنبه به وقت تهران؛ بهای نفت خام وست‌تگزاس اینترمدییت با ۲۶/ ۱‌درصد افزایش نسبت به‌روز سه‌‌‌شنبه، به ۲۳/ ۹۳ دلار در هر بشکه رسید که حاکی از افزایش ۱۶/ ۱ دلاری این شاخص نفتی است.

همچنین هر بشکه نفت خام برنت نیز با ۲۹/ ۱ دلار افزایش قیمت به ۵۷/ ۹۴ دلار در هر بشکه رسید که نمایانگر افزایش ۳۸/ ۱‌درصدی قیمت این شاخص نفتی نسبت به قیمت بسته شده آن در روز سه‌‌‌شنبه است.

منبع: دنیای اقتصاد این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد صادرات نفت کره جنوبی مذاکره مذاکرات نفتی اخبار مرتبط سفر هیأت ایرانی به کره‌جنوبی آغاز مذاکره تهران و کره‌ جنوبی بر سر آزادسازی دارایی‌ های ایران انتقاد شدید از کره‌جنوبی به‌دلیل عدم‌پرداخت پول نفت/ ایران می‌تواند برای دستیابی به این… هزینه‌های تحریم ایران برای غرب مذاکره‌کننده کره‌شمالی اعدام نشده است +عکس تلاش کره جنوبی برای معافیت از تحریم صادرات نفت ایران ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها آغاز مذاکرات نفتی ایران و کره جنوبی مهلت ۲ روزه دارندگان کارتخوان برای ثبت نام در سازمان مالیاتی بارش برف و باران در شمال کشور تلویزیون ۴۳ اینچی اسنوا چند؟ (جدول) پراید صفر را چند بخریم؟ + جدول قیمت کامل (۲۸ بهمن ۱۴۰۰) از اقتدار لیورپول تا خوش شانسی بایرن مونیخ اختلال خواب مادر ریسک اوتیسم در نوزاد را افزایش می دهد چشم، قربانی پنهان عارضه چاقی مورد عجیب شی جین پینگ بازی پیچیده واشنگتن و مسکو صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۲۸) چگونه چندین پیام را به طور همزمان در واتس آپ فوروارد کنیم؟ آزیترومایسین برای کرونا مفید است؟ اومیکرون پایان کرونا خواهد بود؟ حداکثر ظرفیت مجاز تالارها و رستواران در شهرهای قرمز چه قدر است؟ تعداد میکروب های خودرو از توالت هم بیشتر است! چرا کودکان به اومیکرون مبتلا می شوند؟ مشکل از اینترنت ثابت است نه همراه! چرا باید از اومیکرون بیشتر بترسیم؟ ۹۷ درصد کارمندان دفتری خواستار ادامه دورکاری بعد از کرونا هستند روزانه ۷ هزار تن مرغ در کشور عرضه می شود قیمت کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان تغییر نخواهد کرد تخم مرغ ۲ هزار تومان گرانفروشی است توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین تخلف پیمانکار ترکیه ای مسکن مهر تصاویر منتخب از المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن قیمت تور سفر به فضا چند؟! کرایه آپارتمان های محله سبلان دستور رییسی برای ساخت ۱۸۰ هزار مسکن در شهر تهران افتتاح مسکن حمایتی در غرب تهران جزییات پرداخت وام ساخت مسکن حمایتی تصاویری از کادیلاک ۲۰۲۲ دست‌یابی روسیه به اطلاعات زیردریایی آمریکا درگیری محدود هوایی روسیه و آمریکا وزرای کشور و دفاع کویت استعفا دادند خودروی مدیرعامل سایپا چیست؟ قیمت روغن (جدول) دو مقام کاخ سفید عازم ریاض شدند ١٥٦میلیون دوز واکسن کرونا وارد شد صادرات از تهران ٣٨ درصد رشد کرد پرداخت زیان به صادرکنندگان دام ضرب الاجل ۶ ماهه به وزارت ارتباطات برای بهبود خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات هزینه ۱.۵ تریلیون دلاری بانک ها برای پروژه های زغال سنگ تنها مدل مزدا در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) توزیع برنج وارداتی دولتی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد استخرهای لاکچری که با پول مردم گرم می‌شود محتوای تکراری و پر اشکال در لباسی جدید آیا در بنزین هوا وجود دارد؟ قیمت چانگان صفر چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) اولیانوف: امکان توافق تا پایان ماه فوریه وجود دارد بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات نفت کره جنوبی مذاکره مذاکرات نفتی مذاکرات نفتی ایران و کره جنوبی دلار در هر بشکه نفت خام ایران میلیون بشکه افزایش قیمت حصول توافق نفت ایران طلای سیاه بشکه نفت تحریم ها تا پایان ۱۰۰ دلار روز سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در حالی که در هفته‌های گذشته به دلیل ریسک‌های ژئوپلیتیکی و منطقه ای، شاهد جهش نرخ ارز و به تبع آن افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی بودیم، حال چند روزی است که شاخص ارزی در بازار غیررسمی روند نزولی را در پیش گرفته است و معاملات امروز نیز به مرز ۶۰ هزار تومان رسیده است و به دنبال این کاهش نرخ ارز، بهای سکه در بازار تهران نیز به طور نسبی کاهش داشته است و در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به رقم ۴۱ میلیون تومان کاهش یافته است.

اما در این میان نگاه معامله گران به تغییرات جهانی طلا و نرخ بهره نیز می‌باشد؛ به گونه‌ای که طبق گزارش اینوستینگ، راهبردشناسان گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازار‌های نوظهور و خانوار‌های آسیایی، پیش‌بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تروی افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است. این پیش بینی که از روند صعودی بهای طلا در سال جاری خبر می‌دهد، می‌تواند بر رفتار متقاضیان خرید طلا و سکه در بازار تهران و همچنین حراج طلا و سکه توسط بانک مرکزی تاثیرگذار باشد. هرچند فدرال رزرو در آخرین نشست روز چهارشنبه، با توجه به پیش‌بینی، موضع نرخ بهره خود را حفظ کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار کرد که هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در آینده مبتنی بر داده خواهد بود، اما او افزود که افزایش نرخ در این مرحله بعید است. اطمینان پاول که عملاً افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد، به ماندن قیمت طلا در بالای ۲۳۰۰ دلار کمک کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر جذابیت طلا را افزایش می‌دهد، زیرا معمولاً بازدهی دارایی‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه را کاهش می‌دهد. در همین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، علاقه سرمایه‌گذاران را به شمش افزایش داده است. طلا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های امن محسوب می‌شود که در زمان ناآرامی‌ها و جنگ‌های ژئوپلیتیکی تقاضای زیادی داشته است.

همه این‌ها در شرایطی است که باید یادآور شد؛ سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه بود، به طوری که فلز زرد در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در بحبوحه عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت.

در بیست و سومین حراج طلا چه گذشت؟

امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و در بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا که در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۱۹۰ کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار معامله شد. به گونه‌ای که از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد. این در حالی است که میانگین قیمت شمش طلای معامله شده در حراج قبلی، ۴ میلیارد و ۶۴۳ میلیون تومان به ثبت رسید. گفتنی است، در مجموع ۲۳ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، ۳۱۶۵ کیلو گرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد

یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. این حراج از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ایران برگزار می‌شود و دارایی موضوع یازدهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۵ خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷همان روز است و ساعت ۱۷ نیز نتایج حراج اعلام می‌شود.

شیوه برگزاری حراج  نیز از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر مبنای اولویت قیمت-زمان انجام می‌شود.

قابل توجه است که واریز وجه معاملات از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع است و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده شخص متقاضی است.

شایان ذکر است، فرآیند استرداد وجه کیف پول، برای واریز از حساب‌های بانک ملی ایران در همان روز درخواست انجام می‌پذیرد و برای سایر بانک‌ها ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

 تاکنون ۱۰ حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران برگزار شده است که در مجموع ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص، ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه، نیم سکه ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه و تمام سکه ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه بوده است.

 

دیگر خبرها

  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست