Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@14:16:47 GMT

کودکان یک تا ۵ سال بیشترین بستری های کرونا هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۶۶۱۰

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی جعفری اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد در این بازه سنی شدت عفونت و بیماری بالاتر است که همین موضوع منجر به بستری کودکان در بیمارستان می‌شود.

وی در خصوص علائم اومیکرون در کودکان بیان کرد: بروز امیکرون در کودکان با ظاهر شدن علائم تنفسی و علائم گوارشی شروع می‌شود و علائم تنفسی آن با اشکال دیگر کرونا تفاوت زیادی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این علائم عمدتا به شکل آبریزش بینی، گلودرد، سرفه و در مواردی هم درگیری راه‌های هوایی و تنگی نفس است.

جعفری ادامه داد: ما به کودکانی با این علائم بیماری امیکرون را نسبت می دهیم. در حال حاضر به خاطر شیوع گسترده این بیماری و از آنجایی که این عفونت در پیک خود قرار دارد، هر کودکی که با این علائم به پزشک مراجعه کند، تشخیص اول برای او امیکرون خواهد بود.

رئیس بیمارستان کودکان اکبر مشهد در خصوص شدت عفونت در کودکان نسبت به بزرگسالان عنوان کرد: شدت عفونت در کودکان نسبت به بزرگسالان در مجموع کمتر است؛ مگر در کودکانی که به بیماری زمینه‌ای مبتلا باشند. در این دسته از کودکان شدت بیماری بیشتر خواهد بود.

جعفری اظهار کرد: به نظر می‌رسد میزان گرفتاری کودکان به امیکرون نسبت به پیک‌های قبلی کرونا بیشتر است که این موضوع نشان‌دهنده سرایت‌پذیری و سرعت انتشار بالای این سویه است. در حال حاضر نسبت به پیک‌های قبلی مراجعات بیشتری در سنین پایین‌تر مشاهده می‌شود.

وی در مورد میزان بستری کودکان و بزرگسالان مبتلا به امیکرون نیز گفت: بزرگسالان بیشتر از کودکان بستری می‌شوند. اینکه می‌گوییم گرفتاری در کودکان بیشتر است، نسبت به پیک‌های قبلی است اما همچنان عفونت با ویروس کرونا در تمام اشکال آن در بزرگسالان نسبت به کودکان از شدت بیشتری برخوردار است و موارد بستری هم در بزرگسالان بیشتر است.

رئیس بیمارستان کودکان اکبر مشهد خاطرنشان کرد: تفاوتی در سرعت شیوع امیکرون بین کودکان و بزرگسالان وجود ندارد. یکی از کانون‌های مهم انتشار کرونا دورهمی‌های خانوادگی است. در این دورهمی‌ها کودکان نزدیک‌تر و در معرض تماس بیشتری با بزرگسالان هستند.

کودکان تحرک بیشتری دارند، گریه می‌کنند، می‌خندند، بی‌مهابا سرفه می‌کنند، ماسک نمی‌زنند و... که تمام این موارد باعث می‌شود آنان کانون مهم‌تری از لحاظ سرعت انتشار نسبت به بزرگسالان باشند.

جعفری در خصوص قرنطینه کودکان گفت: آنچه که در این خصوص در مطالعات و پژوهش‌های اخیر گفته شده، توصیه به قرنطینه حداقل پنج و برای احتیاط و اطمینان تا ۱۰ روز است ولی توصیه ما همان رعایت ۱۰ روز قرنطینه است.

منبع: ايسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد کودکان بستری کرونا اومیکرون اخبار مرتبط گرفتاری بالای اومیکرون در سنین زیر ۱۲ سال اگر نگران ابتلای فرزندتان به کرونا هستید، بخوانید تزریق واکسن به کودکان ۹ تا ۱۲ سال از روز شنبه آغاز می شود افزایش شیوع اومیکرون در بین کودکان شیوع ویروسی ناشناخته در میان کودکان مشهدی اومیکرون پایان کرونا خواهد بود؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها کودکان یک تا ۵ سال بیشترین بستری های کرونا هستند تنش آبی ۱۰ هزار روستا به زودی برطرف می شود آغاز مذاکرات نفتی ایران و کره جنوبی مهلت ۲ روزه دارندگان کارتخوان برای ثبت نام در سازمان مالیاتی بارش برف و باران در شمال کشور تلویزیون ۴۳ اینچی اسنوا چند؟ (جدول) پراید صفر را چند بخریم؟ + جدول قیمت کامل (۲۸ بهمن ۱۴۰۰) از اقتدار لیورپول تا خوش شانسی بایرن مونیخ اختلال خواب مادر ریسک اوتیسم در نوزاد را افزایش می دهد چشم، قربانی پنهان عارضه چاقی مورد عجیب شی جین پینگ بازی پیچیده واشنگتن و مسکو صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۲۸) چگونه چندین پیام را به طور همزمان در واتس آپ فوروارد کنیم؟ آزیترومایسین برای کرونا مفید است؟ اومیکرون پایان کرونا خواهد بود؟ حداکثر ظرفیت مجاز تالارها و رستواران در شهرهای قرمز چه قدر است؟ تعداد میکروب های خودرو از توالت هم بیشتر است! چرا کودکان به اومیکرون مبتلا می شوند؟ مشکل از اینترنت ثابت است نه همراه! چرا باید از اومیکرون بیشتر بترسیم؟ ۹۷ درصد کارمندان دفتری خواستار ادامه دورکاری بعد از کرونا هستند روزانه ۷ هزار تن مرغ در کشور عرضه می شود قیمت کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان تغییر نخواهد کرد تخم مرغ ۲ هزار تومان گرانفروشی است توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین تخلف پیمانکار ترکیه ای مسکن مهر تصاویر منتخب از المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن قیمت تور سفر به فضا چند؟! کرایه آپارتمان های محله سبلان دستور رییسی برای ساخت ۱۸۰ هزار مسکن در شهر تهران افتتاح مسکن حمایتی در غرب تهران جزییات پرداخت وام ساخت مسکن حمایتی تصاویری از کادیلاک ۲۰۲۲ دست‌یابی روسیه به اطلاعات زیردریایی آمریکا درگیری محدود هوایی روسیه و آمریکا وزرای کشور و دفاع کویت استعفا دادند خودروی مدیرعامل سایپا چیست؟ قیمت روغن (جدول) دو مقام کاخ سفید عازم ریاض شدند ١٥٦میلیون دوز واکسن کرونا وارد شد صادرات از تهران ٣٨ درصد رشد کرد پرداخت زیان به صادرکنندگان دام ضرب الاجل ۶ ماهه به وزارت ارتباطات برای بهبود خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات هزینه ۱.۵ تریلیون دلاری بانک ها برای پروژه های زغال سنگ تنها مدل مزدا در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) توزیع برنج وارداتی دولتی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد استخرهای لاکچری که با پول مردم گرم می‌شود محتوای تکراری و پر اشکال در لباسی جدید آیا در بنزین هوا وجود دارد؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کودکان بستری کرونا اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ "هم‌مسیر اتیسم" دو نمادین با هدف آگاهی‌بخشی اتیسم است، گروه های مختلف جامعه مسافتی را با بزرگسالان اتیسم هم‌قدم شده و متعهد می‌شوند اتیسم را به جامعه معرفی کنند.

اولین رویداد "هم‌مسیر اتیسم" اردیبهشت ماه سال گذشته در تهران توسط انجمن اتیسم ایران شکل گرفت و امسال هم‌زمان در سه شهر و با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک برگزار شد. مدیرعامل انجمن اتیسم ایران گفت: آگاهی‌بخشی برای اتیسم ضروری است، خانواده‌های اتیسم در جامعه‌ای آگاه می‌توانند از انزوا خارج شده و فعالیت‌های عادی یک زندگی را انجام دهند. صالح غفاری افزود: بزرگسالان اتیسم دغدغه‌های زیادی دارند که نه درک می‌شود و نه شنیده می‌شود. ظاهرشان عادی است اما دنیا را طور دیگری می‌بینند و لمس می‌کنند. علی‌رغم توانمندی‌هایی که دارند شغل مناسبی نداشته و اکثرا در بازه بیست تا چهل سالگی نیز در کنار خانواده هستند و به استقلال نمی‌رسند. اگر جامعه‌ای آگاه و کسب‌وکارهای دوستدار اتیسم داشته باشیم، شرایط برای حضور این عزیزان فراهم می‌شود. "هم‌مسیر اتیسم" هر سال هم‌زمان با ماه جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم برگزار شده و گروه‌های مختلف می‌توانند با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم قدم شوند. 257 251 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900293

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر