Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش میزان بارندگی در فصل زمستان، پوشش گیاهی در جنگل‌ها افزایش می‌یابد و مستعد آتش‌سوزی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وقتی پوشش گیاهی افزایش می‌یابد، میزان آتش‌سوزی هم زیاد می‌شود چرا که یک ضلع آتش‌سوزی مواد سوختنی است که در عرصه منابع طبیعی، پوشش گیاهی مواد سوختنی محسوب می‌شود.

بر اساس صحبت‌های امیر مسعود جاجلالی ـ مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورـ به ۸ نکته درباره پیش‌بینی احتمال افزایش آتش‌سوزی جنگل‌ها اشاره می کنیم:

*با افزایش میزان بارندگی در فصل زمستان، پوشش گیاهی در جنگل‌ها افزایش می‌یابد و مستعد آتش‌سوزی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*در  حوزه زاگرس به دلیل بارندگی‌های امسال که غالبا به صورت برف بوده است در تابستان فصل آینده مشکلات بیشتری را از نظر آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی خواهیم داشت.

*وقتی پوشش گیاهی افزایش می‌یابد، میزان آتش‌سوزی هم زیاد می‌شود چرا که یک ضلع آتش‌سوزی مواد سوختنی است که در عرصه منابع طبیعی، پوشش گیاهی مواد سوختنی محسوب می‌شود.

*وقتی میزان بارندگی‌ها زیاد باشد پوشش علوفه‌ای در فصل بهار افزایش زیادی خواهد یافت و وقتی که علوفه‌ها خشک می‌شوند تبدیل به یک ماده سوختنی بسیار خطرناک در طبیعت می‌شوند.

*برای پیشگیری از این آتش‌سوزی لازم است اقدامات فنی همچون چرای زودهنگام و مدیریت علوفه‌ها برای کاهش پوشش گیاهی و اقدامات بهداشتی در عرصه جنگلی انجام دهیم.

*جمع‌آوری درختان خشکیده افتاده‌ای که می‌توانند شعله‌ور شوند،آموزش نیروها و هشدار به مردم و آموزش درباره عرصه‌های بحرانی که شناسایی شده هستند و مدیریت اشخاصی که به هرعنوانی وجود دارند و می‌توانند حریق ایجاد کنند، ایجاد آتش بُرها و  استقرار تجهیزات  و هماهنگی ادارات مختلفی که نقش پیشگیری و کشف حریق دارند به منظور مدیریت و کشف به‌موقع برای اطفای حریق از جمله اقدامات مناسب برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها است.

*ما آمادگی‌های لازم برای کنترل و پیشگیری از حریق را داریم و با ادارات هماهنگی‌های لازم را داریم تا دیده‌بان‌ها از اوایل سال آینده اعزام شوند و دوره‌های آموزشی برای همیاران طبیعت که ۱۰۵هزار نفر هستند، برگزار شده است. سامانه ۱۳۹ به روزرسانی شده و سامانه ۱۰۵۴ که یک سیستم استانی است بدون هیچ مشکلی برقرار است.

*در حوزه تامین تجهیزات امسال خرید بیسیم  و شبکه رادیوی دیجیتال پیگیری و قرارداد آن منعقد شده است و خرید موتورسیکلت برای گشت ماموران و تجهیزات انفرادی و گروهی در حال پیگیری و در دست برگزاری مناقصه است که تا آخرسال جاری به نتیجه خواهد رسید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افزایش می یابد مواد سوختنی پوشش گیاهی آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده در اراک

مطابق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی وضع هوا طی امروز و فردا در برخی ساعات رشد ابر و احتمال رگبار‌های خفیف و پراکنده باران در برخی از نواحی استان بویژه نوار غرب و شمال استان وجود دارد.

همچنین به دلیل جابجایی توده‌های هوا طی امروز و فردا یکشنبه در اغلب نقاط استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

از فردا یکشنبه سامانه بارشی دیگری از نواحی غربی وارد کشور خواهد شد که این سامانه بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش یابی وضع هوا طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه موجب افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده در اراک
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده
  • افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است/ افزایش پوشش ابر
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • افزایش پوشش اینترنت نسل چهارم در سرولایت نیشابور