Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:14:47 GMT

مرگ و میر بیماران کرونایی در اصفهان رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۶۶۳۳

مرگ و میر بیماران کرونایی در اصفهان رو به افزایش است

پژمان عقدک روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در اصفهان با سرعت عجیبی در حال افزایش است و از صفر در ابتدای بهمن به بیش از ۱۰ مورد در روزهای اخیر رسید.

وی بابیان اینکه در ابتدای بهمن جاری، میزان مرگ‌ومیر قطعی کرونا در اصفهان به صفر مورد رسیده بود، اظهار داشت: با شیوع سویه اُمیکرون و ایجاد موج ششم کرونا میزان مرگ‌ومیر قطعی و مشکوک کرونا نیز در استان افزایش یافت و بیماران قطعی مبتلابه کووید-۱۹ حدود ۷۵ درصد از موارد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقدک با اشاره به اینکه حدود ۳۵ درصد از افراد فوت‌شده براثر کرونا در اصفهان واکسن کووید-۱۹ را نزده بودند، اضافه کرد:در بین سایر افراد فوت‌شده براثر کرونا که دُزهای اول تا سوم واکسن را دریافت کرده بودند کمترین موارد مرگ‌ومیر مربوط به افرادی است که سه دُز را دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه دریافت سه دز واکسن کرونا، احتمال ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر براثر کرونا را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان گفت که واکسن جلوی ابتلا به بیماری را می‌گیرد بلکه مقاومت بدن را افزایش می‌دهد و از شدت بیماری می‌کاهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اینکه برای سویه اُمیکرون، تزریق سه دز واکسن کرونا اهمیت دارد، توضیح داد: اگر فردی ۲ دز واکسن را زده باشد و ۲ هفته از آن گذشته باشد ۲۵ تا ۳۰ درصد در برابر سویه امیکرون ایمنی دارد اما اگر دز سوم را تزریق کند ایمنی او تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به افزایش موارد سرپایی و بستری کرونا در اصفهان، خاطرنشان کرد: نگاهی به آمار روزهای اخیر نشان می‌دهد که با پیک سختی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ مواجه هستیم  و افرادی که سه دز واکسن کرونا را دریافت نکرده باشند به‌شدت متضرر می‌شوند.

وی بابیان اینکه در زمان حاضر حدود ۶۵ درصد از تست های کرونا، مثبت است، ادامه داد: بر اساس آمار بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین(ع) از ابتدای شیوع سویه امیکرون تاکنون سه کودک براثر این ویروس فوت کردند که بیماری زمینه‌ای هم داشتند.

عقدک با تاکید بر اینکه در زمان حاضر در بیمارستان‌های استان اصفهان برای پذیرش بیماران کرونایی با مشکل مواجه نیستیم و تا ۲ برابر آمار فعلی نیز ظرفیت پذیرش داریم، گفت: پیش‌بینی‌های لازم و تعامل با بیمارستان‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم در صورت افزایش مجدد آمار انجام‌شده است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر یکهزار و ۲۳۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۶۲ نفر آنها بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه درمان می‌شوند.

همچنین از حدود ۹۹۰ نمونه تست کرونا گرفته‌شده در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۷ مورد مثبت قطعی بوده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان تاکنون بیش از ۴۶۵ هزار نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند که از بین آنها ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر جان باختند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرونا در اصفهان دز واکسن کووید ۱۹ مرگ ومیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت و کشتار علیه خانواده های فلسطینی در این باریکه شده اند.

در این گزارش آمده است: جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۴۷ شهید و ۶۱ زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که آمار شهدا و زخمی های حمله های همه جانبه این رژیم علیه نوار غزه مجدداً افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای فلسطینی از تاریخ هفت اکتبر سال میلادی گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافته است.

آمار زخمی ها نیز به ۷۷ هزار و ۷۰۴ تن رسیده است. لازم به ذکر است که اکثر قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی هفت ماه گذشته را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

بر اساس اعلام نهادهای فلسطینی، هنوز پیکر هزاران فلسطینی زیر آوار خانه های تخریب شده در نوار غزه بوده و نیروهای امدادی نتوانسته اند آنها را خارج کنند.

کد خبر 6092933

دیگر خبرها

  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ ها در غزه
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • افزایش آمار شهدای غزه به ۳۴۴۸۸ نفر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!