Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:18:23 GMT

۷۴ نفر مرتبط با قاچاق آرد در زنجان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۶۶۶۴

۷۴ نفر مرتبط با قاچاق آرد در زنجان دستگیر شدند

سرهنگ ایرج خانی پور روز پنجشنبه بابیان این مطلب به خبرنگاران، این اقدام را یک حرکت ملی عنوان کرد و افزود: پیشگیری همیشه مقدم بر مقابله بوده و پلیس همواره اقدامات پیشگیرانه را انجام داده است.
وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی، برای تحقق شعار سال و فرامین مقام معظم رهبری و حمایت از تولید ملی تشکیل شد، گفت: جلوگیری از قاچاق و احتکار، یکی از وظایف پلیس امنیت اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه باند قاچاق آرد در استان زنجان باند بسیار پیچیده و حرفه‌ای بود، تصریح کرد: بارش ها به گونه ای نبود که ما در استان زنجان مشکل کمبود آرد داشته باشیم اما جو عمومی و خبرها اینگونه بود که مردم نگران بودند که در آن روزها، نتوانند نان تهیه کنند و برخی از نانوایی ها هم به دلیل نرسیدن آرد، تعطیل بودند.
سرهنگ خانی پور با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی در سال ۹۹، ۳۳۰ هزار تن آرد قاچاق کشف کرد، تصریح کرد: این حجم از قاچاق، با ارزش ریالی بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان کشف شد.
وی با بیان اینکه در انجام این قاچاق، از راننده خودروی حمل آرد تا نانوا و توزیع کننده و حتی مسئولین نظارتی هم دست داشتند، اظهار کرد: هر زمانی که گرانی‌ها و تورم به وجود می‌آید، یکی از دغدغه‌های پلیس، مقابله با احتکار است.

پنج کیلو و ۶۵۴ گرم موادمخدر در زنجان کشف شد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان، پس از اطلاع از توزیع موادمخدر توسط فردی در یکی از شهرستانهای استان، در راستای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر، شناسایی وی را در دستور کار خود قرار دادند و حین توزیع مواد مخدر دستگیر کردند.

 سرهنگ سعید بابایی با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم، بیش از پنج کیلوگرم تریاک کشف شد، اظهار داشت: مواد مخدر کشف شده به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود.
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.


 سارق داخل خودرو در زنجان دستگیر شد
رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، گفت: سارق حرفه ای داخل خودرو با سه فقره سرقت دستگیر شد.
سرهنگ محمدعلی آدینه لو با تشریح این خبر افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو، طی چند روز گذشته، تیم ویژه ای از کارکنان پلیس، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.
 وی با بیان اینکه ماموران پس از بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت های صورت گرفته، روز گذشته، یک متهم را شناسایی و دستگیر کردند، گفت: متهم به هویت معلوم در بازجویی های به عمل آمده با مشاهده ادله و مستندات پلیسی، لب به اعتراف گشود و به سرقت سه فقره لوازم و قطعات داخل خودرو اعتراف کرد.
رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی معرفی شد. 


کشف ۱۳ هزار و ۵۷۰ تن روغن خوراکی

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، با بیان اینکه در استان زنجان هیچ مشکلی در حوزه روغن خوراکی نداشته ایم و اگر روند توزیع از چرخه خود خارج نمی شد، بحث احتکار و گرانفروشی هم به وجود نمی‌آمد، گفت: ۱۳ هزارو ۵۷۰ تن روغن خوراکی به ارزش ریالی ۲۵۵ میلیارد تومان توسط پلیس امنیت اقتصادی کشف و در این راستا ۳۳ نفر بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.
سرهنگ خانی پور با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار لیتر روغن موتور قاچاق هم کشف شد، اظهار داشت: ۱۵ نفر در این راستا دستگیر شدند.
وی با اشاره به کشف ماینرها (دستگاههای استخراج ارز دیجیتال) که منجر به مشکل قطعی برق شده بود، تصریح کرد: بیش از یک‌هزار دستگاه ماینر، کشف و هفت نفر در این خصوص دستگیر شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، به احتکار شکر دولتی در طول سال جاری هم اشاره و عنوان کرد: بیش از ۱۸۵ تن شکر کشف و حدود هفت نفر در این راستا دستگیر شدند.
سرهنگ خانی پور با بیان اینکه ما این تخلفات را در پی  تماس های مردمی با شماره ۱۱۰، شناسایی و کشف کرده ایم، اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی با بررسی مسائل و تماس‌ها، به این کشف‌های بزرگ دست پیدا کرده است و انتظار داریم مردم همچنان، موارد اینچنینی را به پلیس گزارش کنند.  

برچسب‌ها سرقت مواد مخدر کالای قاچاق زنجان فرماندهی نیروی انتظامی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت مواد مخدر کالای قاچاق سرقت مواد مخدر کالای قاچاق زنجان فرماندهی نیروی انتظامی زنجان پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان انتظامی استان دستگیر شدند داخل خودرو رییس پلیس مواد مخدر دستگیر شد خانی پور کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل ۱۰۰ هزار دلاری دستگیر شد

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از ای‌بی‌سی، 21 آوریل امسال لوئیس هوئسکا، افسر 31ساله پلیس شیکاگو بعد از پایان شیفت کاری‌اش با لباس فرم از اداره پلیس خارج شد تا به خانه برود اما در بین راه به ضرب گلوله کشته شد و خودروی شاسی بلندش نیز به سرقت رفت.

جسد این مرد فردای آن روز توسط گشت پلیس در نزدیکی خانه‌اش در پارک گیج پیدا شد.

در بررسی‌های اولیه معلوم شد که افسر پلیس بر اثر شلیک گلوله به‌صورتش به قتل رسیده است. از همان زمان کارآگاهان جنایی شیکاگو، تحقیقات برای شناسایی قاتل را آغاز کردند و در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته توانستند یک مظنون را شناسایی کنند. در تحقیقات بعدی هویت فردی که در دوربین دیده شده بود، با نام خاویر تیت جونیور مشخص و همچنین خودروی به سرقت رفته افسر پلیس چند کیلومتر دورتر از محل جنایت پیدا شد.

با شناسایی مظنون جنایت، پلیس شیکاگو و گروه عملیات منطقه‌ای برای دستگیری وی، راهی خانه‌اش شدند. وقتی مأموران پلیس زنگ خانه را زدند، خاویر(مظنون جنایت) آنها را معطل کرد تا بتواند از پنجره پشتی خارج شود.

مأموران پلیس که در اطراف خانه پراکنده بودند، ناگهان دیدند که خاویر یک اسلحه به حیاط خانه همسایه پرت کرد و بلافاصله از حصار پشت خانه به خانه بغلی پرید و فرار کرد. آنها هر چه تلاش کردند، موفق به دستگیری این مرد نشدند.

براساس این گزارش، اف‌بی‌آی خاویر را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد و تصویرش را منتشر کرد. زیر تصویر نوشته شده بود که خاویر روی گردنش یک خالکوبی تاج دارد و برای دستگیری او100هزار دلار جایزه تعیین شده است.

تحقیقات پلیس برای شناسایی مخفیگاه این مرد ادامه داشت تا اینکه عصر روز چهارشنبه گذشته، مأموران پلیس موفق به شناسایی او شدند و پس از یک تعقیب و گریز طولانی او را دستگیر کردند.

تحقیقات درباره انگیزه قاتل 22ساله از قتل افسر پلیس شیکاگو ادامه دارد.

کد خبر 849113 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • قاتل ۱۰۰ هزار دلاری دستگیر شد
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • چاقو پسر درون سینه پدر 
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری