Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در یادداشتی از ویژگی های اخلاقی و شخصیتی "سردار جانباز حاج مهدی مهدوی نژاد" جانشین معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه و از فرماندهان و پیشتازان هشت سال دفاع مقدس که اخیرا به دلیل عوارض ناشی از جراحات شیمیایی زمان جنگ، آسمانی شد، نوشت: ایشان را در سال هایی که در تیپ دوم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام لشکر۱۷ علی بن ابیطالب علیه السلام خدمت می کردم می شناختم، بر مسند فرماندهی لشکر لشکر۱۷ علی بن ابیطالب علیه السلام بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او را فرماندهی با تدبیر و خوش اخلاق یافتم، نیروها را چون فرزندان خود می دانست، همه جا بود و همه را می دید. قلم خوب و دست خط زیبا و چهره خندانش از او تابلوی ماندگاری در برابر دیدگان نیروهایش بوجود آورده بود.

تابستان سال ۹۰برای امنیت کنفرانس کشورهای غیر متعهدها مسئولیت امنیت کویر قم با گردان تکاور بود. وقتی ایشان برای سرکشی  به کویر آمده بود، دوست اطلاعاتی ام رندانه اینگونه مطرح کرد که کار باید زیر نظر نیروهای اطلاعات انجام گیرد. اما با ذکاوتش و فهم عملیاتی تدبیر خود را بیان فرمودند.

حقیر گزارشی از مردم محروم روستاهای کویر قم دادم که بچه ها علاوه بر کار عملیاتی این کمک ها را هم به مردم کردند و با چه شوق همراه با حسرتی می گفت جای این کارها خالی است. هرچه می توانید برای مردم کار کنید.

در شمال غرب برای سرکشی آمده بود. توفیق داشتم پایگاه به پایگاه اورا همراهی کنم. در برف زمستانی و پیاده به پایگاه ها  سر می زدیم. در مسیر برایش وضعیت منطقه را توضیح می دادم. نشستیم بر تخته سنگی و بچه های پایگاه در حال تعویض شیفت بودند. گفتم حاجی، فلانی که گونی به دوش دارد فرمانده گردان حضرت رسول(ص) می باشد. سختی طبیعت و انگیزه نیروها را می گفتم و ایشان از دل تشکر می کرد که نسل سپاه بالندگی خودش را حفظ کرده است.

از اولین ماموریت سوریه برگشته بودیم و جلسه ای را در تهران تشکیل داده بودند که عملیات انجام شده را تجزیه و تحلیل کنند. بنده محور عملیاتی خودم را تشریح کردم و فرماندهان دیگر هم قدری تند و منتقدانه نظراتشان را مطرح کردند. جلسه تمام شد و در مسیر قم با هم بودیم و پسا جلسه را مورد بررسی قرار دادیم. حقیر نقد بخشی از فرماندهان را قبول نداشتم، وقتی نظرم را توضیح دادم فرمودند چرا در جلسه نگفتید. عرض کردم احساس می کردم تضعیف محسوب شود و زمانه نقدم را درست نمی دانستم، چون قرار بود سریع برگردیم منطقه و بیشتر از نقد به اتحاد و باور به هم احتیاج داشتیم. تحسین کرد که راه درست شناخت محیط و زمان است و تصمیم باید بر اساس واقعیت صحنه گرفته شود.

سردار مهدوی نژاد با سابقه درخشان فرماندهی تیپ ۱۲قائم سمنان، تیپ الغدیر یزد، لشکر ۱۶قدس گیلان، لشکر۱۷ علی بن ابی طالب علیه السلام، فرماندهی  سپاه حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام قم و جانشینی بازرسی ستاد کل سپاه از او فرماندهی لایق ساخته بود که کارهایی ماندگار از این مجاهد فی سبیل الله در پرونده سرشار از مجاهدت او ثبت و ضبط گردیده است.

تربیت فرماندهان و مدیران در سپاه قم را دیده ام و شاگردی ایشان را افتخار خود می دانم. از جمله عمل صالحانه ایشان فراهم کردن فرصت خدمت برای سرداران عزیز: سیدی، گنجعلی، ظهرابی، محمودآبادی، موحد و مدیران و فرماندهان میانی است که لیست بلند بالایی خواهد شد. اگر تجربه ۱۰۰ماهه حضورش در دفاع مقدس و فرماندهی بر یگان های متفاوت را فقط در حوزه تربیت نیروی انسانی بدانیم امروز معلمی را در کلاس جهاد از دست داده ایم.

حسرت نبودنش را با پیمودن راهش بر خود تکلیف می دانیم. او راهی را به ما سپرده است که آقایمان فرماندهی آن را برعهده دارد و مسیر نورانی اش را پرتو افشانی می‌کند.

او را در شناخت حوادث و عزم راسخ دیده و شنیده ایم، پس سردار مهدوی نژاد زنده است.

شاگرد کوچکش سرتیپ دوم پاسدار رستمعلی رفیعی

فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه و الشریف استان قزوین

 

انتهای پیام

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار رفیعی آتانی استان قزوین علیه السلام مهدوی نژاد علی بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار حجازی گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت ها عمق بخشی کرد. سردار حجازی یکی از بازوان اصلی محور مقاومت بود و محبوبیت بالایی نزد شهید سلیمانی داشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید حجازی که امروز در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد، دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: شهید حجازی  یکی از افرادی بود که در مکتب امام راحل تربیت و رشد کرده بود. سردار حجازی  مدتی توسط رژیم ستمشاهی در زندان و تحت شکنجه بود  و  نقش مهمی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقش ایفا کرد. 

سردار اشتری ادامه داد: شهید حجازی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلفی خدمت و در دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرد و در سازماندهی، ساماندهی و جذب نیروها  و هر پست ها و مسئولیت هایی  که داشت از آنها  سرافراز  بیرون آمد. 

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان شهید حجازی در جبهه مقاومت نقش موثری داشت،  افزود: سردار حجازی دارای ایده  و تفکری ساختارمند داشت و در هر مسئولیتی به زیر ساخت ها نیز توجه و به ساختارها عمق بخشی می کرد. این شهید عزیز در کادرسازی بسیار  توانمند بود و  در  رشد و تربیت مدیران و فرماندهان  نقش موثری داشت.

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد

وی با بیان اینکه سردار حجازی در فرماندهی جامعیت داشت و در سطح استراتژی و راهبردی فرماندهی می کرد، یادآور شد: سردار حجازی در  مسئولیت های مختلف موفق بود چرا که جامعیت داشت و در کنار روحیه عملیاتی روحیه فرهنگی بالایی داشت و موجب رشد و شکوفایی بسیج شده بود.

سردار اشتری با بیان اینکه سردار حجازی فردی اخلاق مدار، ولایتمدار و با اخلاص  بود،  تاکید کرد: سردار حجازی فردی انقلابی و علاوه بر اینکه در حوزه عملیاتی تبحر خوبی داشت در حوزه های فرهنگی، اجتماعی فردی موثر بود. پدر شهید حجازی از متدین و خیرین اصفهان بود و در منزل شان روضه اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می شد.

وی با بیان اینکه مدیون مجاهدت های شهدا هستیم،  خاطرنشان  کرد: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت ها عمق بخشی کرد. سردار حجازی یکی از بازوان اصلی محور مقاومت بود و محبوبیت بالایی نزد شهید سلیمانی داشت.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • گل اول تراکتور و ذوب آهن + فیلم
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد
  • رسمی: مهدی مهدوی خداحافظی کرد و مربی شد!