Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:43:53 GMT

مراجعه روزانه ۴۰۰ کودک اردبیلی مبتلا به اومیکرون

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۷۱۳۲

مراجعه روزانه ۴۰۰ کودک اردبیلی مبتلا به اومیکرون

منوچهر براک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون در بین بزرگسالان شمار کودکان مبتلا به این ویروس در استان اردبیل نیز رو به افزایش است و ما در بیمارستان‌ها شاهد بستری شدن کودکان و نوجوانان هستیم.

وی عمده علائم مراجعین را گرفتگی گلو، تب و لرز و استفراغ اعلام کرد و گفت: روزانه به طور متوسط ۸ تا ۱۰ مورد بستری کودکان را در بیمارستان بوعلی شاهد هستیم که این میزان بستری در سایر شهرها نیز بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل تصریح کرد: خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری را از کودکان داشته باشند تا در صورت ابتلاء به اومیکرون امکان مداوا و درمان آنها در کمترین زمان فراهم آید.

براک سختی کار را در ابتلای کودکان به اومیکرون یادآور شد و افزود: روز به روز بر تعداد مراجعین و بستری‌های اومیکرونی افزوده می‌شود و نگرانی ما از شیوع و ابتلای جمعیت کودک و نوجوان است که در این شرایط بهتر است برای گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال تزریق واکسن انجام شود.

به گفته وی علاوه بر کودکان که عمده مبتلایان سویه اومیکرون هستند، بزرگترها نیز در استان اردبیل گرفتار این بیماری شده‌اند به گونه‌ای که روزانه بیش از ۶۰ نفر در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلاء به اومیکرون بستری می‌شوند.

رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل در حال حاضر ۲۵۸ بستری سویه اومیکرون دارد و روزانه نیز بین ۲ تا ۵ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

وی اظهار کرد: خانواده‌ها با پرهیز از دورهمی‌ها نسبت به زدن ماسک اهتمام داشته و تزریق دز سوم واکسن را نیز مورد توجه قرار دهند تا شاهد قطع زنجیره شیوع این ویروس خطرناک باشیم.

کد خبر 5426472

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمارستان کودکان سویه اومیکرون کرونا مبتلایان ویروس شیوع کرونا تزریق واکسن ماسک دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل آیین اعتکاف واکسن کرونا امیکرون همدان لیگ برتر فوتبال ایران بارش برف گرگان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از حمایت ۲۵۸۷ نفر از معلمان اردبیلی از ایتام و محسنین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: هم اکنون ۲۵۸۷، معلم با ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام و محسنین حامی فرزندان تحت حمایت این نهاد هستند.

وی افزود: این تعداد از معلمان حامی، حمایت از ۳۶۲۵ نفر از ایتام و محسنین استان اردبیل را بر عهده گرفته‌اند که به صورت ماهیانه کمک‌های خود را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ معلمان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی به کودکان و نوجوانان تحت حمایت کمک کرده‌اند.

وی افزود: با انجام اقدامات متعدد و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد این نهاد سال گذشته ۲۰۰۰ خانوار را پس از دستیابی به خودکفایی از چرخه حمایتی خود خارج کرد.

وی با بیان اینکه مدت زمان حمایت‌های کمیته امداد تا دست‌یابی به خودکفایی مددجویان ۱۸ ماه پس از دریافت تسهیلات است، بیان کرد: درصورت کسب توان مالی، ماهانه به میزان حقوق قانون کار از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.

کد خبر 749214

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله