Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:25:05 GMT

تولید ۹۵ درصد مکمل و داروهای دام وطیور در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۷۴۰۷

تولید ۹۵ درصد مکمل و داروهای دام وطیور در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، خالد خداویردی صبح پنجشنبه در آئین افتتاح خط توسعه تولید مکمل‌های جدید دام وطیور در آمل گفت: تعداد کارخانه‌های تولید دارو و مواد بیولوژیک و مکمل‌ها و افزودنی‌ها و ضدعفونی در صنعت دام و طیور به ۲۲۱ واحد با ظرفیت تولید ۳۴۱ قلم دارو مکمل افزایش یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت توسعه تولید داروهای دامپزشکی در کشور تصریح کرد: واکسن‌های دامی و طیور اکنون از طریق هفت تولیدکننده دانش بنیان کشور تولید می‌شود و این واحدها به سطحی از دانش و فناوری دست یافته‌اند که واکسن آنفلوآنزا سه تولیدکننده در داخل کشور دارد و واکسن بیماری لمپی‌اسکین یا پی پی آر که در گذشته واردکننده آن بودیم، اکنون به صورت خودکفا در داخل تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: صنعت داروسازی در حوزه دامپزشکی درسال های اخیر به واسطه دانش داروسازی در کشور، از رشد قابل توجهی برخوردار شده واین وضعیت باعث شده تا سرمایه گذاری‌های خوبی نیز دراین صنعت در کشور ایجاد شود.

خداویردی یادآور شد: حتی اکنون در تولید برخی داروها ومکمل های صنعت دام و طیور در حوزه صادرات نیز برخی کارخانه‌های تولید کشور به خودکفایی رسیدند و تا حدود زیادی نیاز کشور را در برخی اقلام تأمین کردند.

کد خبر 5426770

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی افتتاح کارخانه ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل آیین اعتکاف واکسن کرونا امیکرون همدان بارش برف لیگ برتر فوتبال ایران مجلس شورای اسلامی گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیرمحمد رضایی از طراحان بازی رویداد ملی بازی آرا  گفت: رویداد ملی بازی آرا که با هدف تولید و رشد بازی‌های محتوایی برگزار می‌شود، کمک به صنعت تولید بازی فاخر ایرانی اسلامی است.

رضایی افزود: بازی سازان خوبی داریم که به محتوا خوب پرداختند، اما حمایتی از آنها نشده و فکر می‌کنم مثل سینما که سه نوع سینما داریم ما در بازی هم همینطور هستیم بازی تجاری است و نوع دیگر به آنها پرداخته می‌شود و از آنها حمایت می‌شوند و بازی‌های که قرار است فاخر باشند و نشان دهنده فرهنگ و ارزش‌های ایرانی باشند، احتیاج به حمایت‌های بیشتری دارند تا بتوانند شکل بگیرند و امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در زمینه بازی‌های ایرانی باشیم.

رویداد محتوایی بازی آرا از بیست و پنجم تا بیست و هفتم اردیبهشت با معرفی بازی های منتخب در تهران برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور