Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در کنفرانس خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت: دست‌کم در مونیخ انتظار دیدار میان وزیران امورخارجه دو کشور را ندارم اما چیزی که می‌توانم بگویم و همواره نیز گفته‌ایم، این است که به اعتقاد ما گفت‌وگوهای مستقیم میان ایران و ایالات متحده در وین به نفع ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پرایس ادامه داد: ما اکنون به صورت غیرمستقیم تعامل داریم، بدین شکل که پیام هایی را از طریق شرکای اروپایی مان رد و بدل می کنیم و این به یک مانع در مذاکراتی تبدیل شده است، مذاکرات فنی پر از جزئیات و پیچیده است.

وی گفت: ما بارها گفته ایم که گفت وگوی مستقیم در وین به نفعمان است، دست کم به نفع تلاش هایمان برای حصول توافق است و می توانیم بفهمیم که آیا دستیابی به بازگشت متقابل به برجام ممکن است یا خیر.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین درباره اظهارات روز گذشته وزیر امورخارجه فرانسه که گفته بود "فرصت دستیابی به توافق اندک است"، تصریح کرد: ارزیابی ما این است که در میانه مرحله نهایی مذاکرات هستیم؛ مذاکراتی پیچیده با تمامی طرف های توافق. ما در یک مقطع تعیین کننده قرار داریم تا به طور قطعی بتوانیم تصمیم بگیریم که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام در دسترس است یا خیر.

وی افزود: ما همچنان بر این باوریم که بازگشت متقابل به برجام بهترین راه برای اعمال مجدد محدودیت های قابل راستی آزمایی بر فعالیت های هسته ای ایران است اما اکنون در مرحله حساسی هستیم، چراکه ممکن است این پنجره به زودی بسته شود.

ند پرایس در پاسخ به این سوال که "آیا تهران اراده و تمایل سیاسی در این روزهای پایانی را دارد؟" خاطر نشان کرد: در روزهای آینده می توان ارزیابی قطعی را ارائه داد اما همان طور که گفتم در مقطع تعیین کننده ای هستیم که تمام طرف ها باید تعهدات سیاسی را بپذیرند، تعهداتی که اگر بخواهیم به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دست یابیم، ضروری هستند.

311311

کد خبر 1603854

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا برجام توافق هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش به این موضوع، مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901597

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • واکنش قوه قضائیه به احتمال آزادی زنجانی: ۲۰ سال حبس باید تحمل کند
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند