Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در آیین حماسه بیعت مردم آذربایجان با امام خامنه‌ای به مناسبت ۲۹ بهمن سالروز قیام تاریخی مردم تبریز، و به خاطر کرونا به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: ای رهبر عزیز تایید و تاکید سال گذشته حضرتعالی به سه ویژگی شجاعت، غیرت و تدین مردم شریف آذربایجان مسئولیت این طلبه و مسئولان امر و استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان تشکیلات قضایی استان برای تقویت این سه ویژگی در بین جوانان و برای ایفای نقش موثر در گام دوم انقلاب را بیش از پیش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از همین رو در سال که سپری کردیم نهضت جهادی تبیین با هدف عملی مقابله با غیرت‌زدایی دینی و نو کردن منظومه معرفتی و مذهبی انقلاب اسلامی با مشارکت علمای معظم در قالب جلسه های هفتگی تفسیر در مساجد و نشست های علمی گفت و شنود فضلای حوزوی و دانشگاهی در محل دفتر آغاز شده است.

امام جمعه تبریز گفت: همچنان که سال گذشته اشاره فرمودید حادثه ۲۹ بهمن ۵۶ تبریز از دو ویژگی جهادی و علمیاتی بودن برخورداربوده و با وقوف این مهم شرط ایفای نقش آذربایجان به عنوان دژ مستحکم ایران حفظ و ارتقای این دو ویژگی مهم است که نتیجه آن در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری قرار گرفتن در جایگاه نخست مشارکت در انتخابات متجلی و لبیک عملی به فرمان رهبری اینگونه محقق گردید.

 جهان برای  برای دوره پس آمریکا خود را آماده می کند/ دشمن برای بقا غیرت دینی ما  را هدف قرار داده است 

آل‌هاشم تصریح کرد: ای رهبر علوی در حالی که جهان برای  برای دوره پس آمریکا خود را آماده می‌کند دشمن در آخرین دست و پا زدن‌های خود برای بقا غیرت دینی ما به عنوان منظومه فکری انقلاب را هدف قرار داده است و تمرکز خود را بر استحاله شعارهای عظیم انقلاب نزد جوانان به عنوان موتور پیشران کشور در مسیر پیشرفت به سمت تمدن بزرگ اسلامی قرار داده است و در این شرایط مقابله نفوذ ناپذیر مستلزم بهره‌وری در همه ظرفیت های موجود از جمله بسیج ائمه جمعه و جماعت به عنوان فرماندهان میدانی بصیرت افزایش که در این زمینه آذربایجان قهرمان میدان‌دار ایفای نقش ممتاز و همیشگی خود شده است.

 آذربایجان که در آزادیخواهی دینی شهرت دیرینه و جهانی دارد

وی ادامه داد: در این زمینه با هدف اقامه امر تکریم از شهیدان و ایثارگران و حفظ بالندگی غیرت دینی مردم ولای آذربایجان یادواره شهدای روحانیون، شهدای روزشکار، شهدای جبهه مقاومت و همچنین تکریم مصادیق برجسته‌ای هچون ستارخان، باقرخان، شهدای محراب و شهید باکری به عنوان نمادهای مقاومت و جهاد،  آذربایجان که در آزادیخواهی دینی شهرت دیرینه و جهانی دارند با جدیت دنبال می‌شود.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: پیرو اوامر حضرتعالی مبنی بر روایت تاریخ غیرتمندانه آذربایجان نهضت روایت، آذربایجان پیشرو در انقلاب توسط جمعی از نخبگان و اصحاب فرهنگی و هنر انقلاب در حوزه هنری با رویکرد تولید کتب، آثار متنوع هنری و رویدادهای مردمی مخصوصا برای نسل جوان آغاز شده است.

 تقویت تولید داخلی پشتوانه ضریب امنیت خارجی است 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این طلبه امانت دار اعتماد گرانسنگ حضرتعالی براساس عهدی که با خدای خود برای حرکت در مسیر و مش شما دارم رویه مستمر انس با محرومان، سرکشی به مناطق محروم و تلاش مداوم برای پیگیری مشکلات آنان و ارتقای خدمات رسانی به مردم مناطق کم برخوردار را دنبال کرده و علاوه بر حفظ و رابطه صمیمی با دستگاه ها و حوزویان و سرکشی مکرر به مدارس دینی و حجره های طلاب و خوابگاه های دانشجوی در سال که به نام مانع زدایی از تولید نامگذاری شده است دیدار، تشویق و بررسی میدانی مشکلات اصناف و صاحبان صنایع، مخترعان، مبتکران، فناوران و کارآفرینان و راه های تعامل هم افزایی مولیدن فکر و دانش با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را برای تقویت تولید داخلی به عنوان پشتوانه ضریب امنیت خارجی با جدیت دنبال کرده و بر انسجام مسئولان استان به این رویه تاکید و نظارت کردم.

 امروز آذربایجان همگراتر از همیشه نماد اتحاد کلمه و شور انقلابی است

امام جمعه تبریز تاکید کرد: امروز آذربایجان همگراتر از همیشه نماد اتحاد کلمه و شور انقلابی است و مردم غیرتمند تبریز و سایر شهرها و روستاهای این استان آبرومند اقتدار و ایران قوی را در گرو حفظ دلبستگی به اسلام و غیرت ایرانی می‌دانند.

وی افزود: اطمینان می‌دهم جوانان غیور آذربایجانی گام دوم انقلاب را فرصتی تکلیف آفرین قلمداد کرده و آذربایجان که در برهه‌های مختلف از آزمون وفاداری به اسلام و انقلاب سربلند بیرون آمده در مسیر پیشرفت و تبدیل شدن ایران اسلامی عزیز به مرکز تمدن بزرگ اسلامی، محور مجاهدت مومامنه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قیام 29 بهمن تبریز امام جمعه تبریز امام خامنه ای دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری فارس تبریز غیرت دینی ستارخان باقرخان مهدی باکری تولید داخلی امینت خارجی گام دوم انقلاب قرار داده غیرت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه جهت افتتاح پروژه‌های راه و شهرسازی در استان آذربایجان شرقی وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شدند.

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • سردار رادان: چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می‌شود
  • سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم
  • سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود