Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی موسوی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش بین المللی دیرینه شناسی افزود: برگزاری این رویداد علمی می تواند بستر مناسبی برای معرفی و شناساندن پتانسیل های اقتصادی منطقه در کنار توسعه علمی و پژوهشی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان مراغه بهشت فسیلی کشورمان بوده و جایگاه ویژه ای در زمینه دیرینه شناسی در مجامع بین المللی دارد و با توجه به وجود مرکز دیرینه شناسی در این شهرستان، برگزاری این رویداد علمی و پژوهشی حرکتی ارزنده و سازنده برای خطه آذربایجان و مراغه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح آمایش سرزمینی توسط وزارت علوم، با رایزنی های انجام شده، توسعه و ایجاد دانشکده فسیل و دیرینه شناسی در این شهرستان مورد حمایت و تاکید وزارت علوم بوده و در این راستا تلاش می شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش بین المللی دیرینه شناسی در خرداد سال آینده به میزبانی مراغه، دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و نیز دانشگاه ها و مراکز علمی آماده همراهی و همکاری برای تحقق و برگزاری هرچه مناسب تر این رویداد هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز گفت: منطقه مراغه از نظر فسیلی و دیرینه شناسی و تنوع زیستی در سطح کشور و سطح بین المللی از اهمیت ویژه ای برخودار است.

عباس نژاد افزود: در این راستا، تلاش ما بر این است که قابلیت های زیست محیطی و ظرفیت های منطقه فسیلی مراغه و آذربایجان شرقی در قالب رویدادهای علمی و پژوهشی معرفی شود. 

وی ادامه داد: برگزاری همایش ملی تنوع زیستی دیرینه به میزبانی مراغه فرصتی مناسب برای ایجاد تحرکی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: در این راستا، سعی خواهد شد که در این رویداد ملی و بین المللی، تحرک ایجاد شده زیست محیطی و اجتماعی و نیز علمی به محوریت شهرستان و منطقه فسیلی مراغه انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم همراهی صنایع و بخش های اقتصادی در برگزاری این رویداد علمی افزود: اگر می خواهیم تحرک زاینده و موثری در قالب این همایش روی دهد، نیاز به فرایند سیستمی و تیمی با حضور تمامی دستگاه ها و نیز بهره گیری از ظرفیت مردمی و دانشگاهی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مراغه با اشاره به برگزاری همای ملی تنوع زیستی در خرداد سال آینده در این شهرستان گفت: این رویداد علمی در سطح ملی و بین المللی توسط سازمان محیط زیست و انجمن دیرینه شناسی کشور برگزار می شود.

غلامرضا زارع افزود: در این همایش ۶ نفر از اساتید بین المللی در زمینه دیرینه شناسی برای حضور در آن تاکنون اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: تاکنون نیز دبیرخانه های اجرایی و علمی این همایش ایجاد و راه اندازی شده و پذیرای مقالات و آثار علمی و پژوهشی شرکت کنندگان در آن شده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی سایت همایش، مسابقه فرهنگی هنری عکس طبیعت مراغه، طراحی المان هایاستانی در زیمنه زیست و دیرینه شناسی و برگزرای نمایشگاه های معرفی توانمندی های استانی و شهرستان در کنار این رویداد علمی پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، دومین همایش ملی تنوع زیستی اول تا سوم خرداد سال آینده به میزبانی مراغه برگزار می شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی مراغه سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی مراغه رویداد علمی دیرینه شناسی آذربایجان شرقی علمی و پژوهشی بین المللی تنوع زیستی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب «نور» در کشور اظهار داشت: اجرای طرح نور اقدام بسیار ارزشمندی در جامعه است که از اجراکنندگان این طرح در کشور و بخصوص در شهرستان تقدیر می شود.

فرماندار گناوه افزود: بر همه ما واجب است که از این اقدام حمایت کنیم و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای این طرح مهم با نیروی انتظامی همکاری و همراهی کنند.

صفری گفت: جامعه ما یک جامعه اسلامی و دینی است و از این طرح در بین مردم استقبال خوبی شده است و با برنامه ریزی های انجام شده با تذکر و ارشاد و راهنمایی پیشرفت خوبی در اجرای طرح را شاهد هستیم.

وی پیرامون ساماندهی دست فروشان در بازار گناوه با بیان اینکه برای حل مشکل باید از خرد جمعی استفاده شود، گفت: مسئولیت انجام این کار بر عهده شورای شهر و شهرداری است و همه ادارات مرتبط ملزم به حمایت و پشتیبانی هستند و باید کمک کنند.

فرماندار گناوه بیان کرد: مجموعه فرمانداری و فرماندار و ادارات و دستگاه ها اجرایی با تمام توان و امکانات از طرح ها و برنامه های توجیه شده شورا و شهرداری در این زمینه حمایت و همکاری خواهند کرد.

فرماندار گناوه افزود: طرح های عمرانی، فرهنگی و هر طرح و مسیر و برنامه توجیه شده ای که شورا و شهرداری در این زمینه داشته باشند حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی، دادستانی و اصناف درخواست می شود که در این زمینه همکاری و فرهنگ سازی کنند.

وی گفت: نگرانی ها در این زمینه باید رفع و این کار باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همه مشکلات باید با همکاری، همراهی و همفکری و مشورت هم در سطح شهرستان حل شود و از راهکارها و پیشنهادها و طرح ها برای رفع نواقص و مشکلات استقبال می شود تا همه در کنار هم برای رفع مشکلات کار و کمک کنیم.

کد خبر 6092411

دیگر خبرها

  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم