Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@17:17:01 GMT

احیای ۷ هزار رشته قنات در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۸۱۳۵

احیای ۷ هزار رشته قنات در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی صبح پنج شنبه در جلسه شورای اسلامی استان اظهار کرد: در سال‌های گذشته اجرای پروژه‌ای آبی اعتبار خوبی داشت و در سال جاری تاکنون آبیاری تحت فشار ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که سال آینده مبلغ آن افزایش خواهد یافت.

معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: با تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان بر اساس وعده داده شده از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به هر یک از شهرستان‌ها اقدامات خوبی برای احیای قنوات انجام خواهد شد و اعتبار مربوط به بحران برای احیای هفت هزار رشته قنات استان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۹۰.۵ درصد حوزه کشاورزی خصوصی و تنها ۹.۵ درصد آن دولتی است و ما بیشتر کار ترویجی انجام می‌دهیم وبا وجود این که بخش کشاورزی استان نقش مهمی دارد در ایجاد ۸۰ درصد اشتغال خراسان جنوبی دارد تنها ۸.۵ درصد اعتبار استان به این حوزه اختصاص می‌یابد.

محمد حسین اکبری گفت: مجموع اعتبار تبصره ۱۸ خراسان جنوبی در سال جاری ۱۲۵ میلیارد تومان بوده است و در ۴۳ سال گذشته در موضوع استقلال مالی استان‌ها اقدامی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: مشکلات حوزه کشاورزی با مشارکت مردم باید حل شود و اگر دولت اعتبار مناسبی را به صندوق‌های حمایت بدهد از این طریق کمک‌های خوبی به رونق کشاورزی استان خواهد شد تا کشاورزان دیگر دغدغه نهادهای دامی و غیره را نداشته باشند.

اکبری تصریح کرد: در اجرای طرح الگوی کشت مردم استان با بهره‌گیری از تجربیات خود این کار را انجام می‌دهند و ما فقط باید مشاوره لازم را در این خصوص به کشاورزان ارائه کنیم و الگوی کشت در حال حاضر در زمینه ۱۱ محصول استان انجام می‌شود.

کد خبر 5426850

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیرجند قنات ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا آیین اعتکاف اردبیل همدان واکسن کرونا امیکرون لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها کشاورزی مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.
افراد شامل دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزییات بیمه همگانی خود مطلع شوند.
هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • مسدودی چند رشته قنات در تفت از پیامد‌های بارش‌های بهاری
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی