Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت اقلیم کردستان عراق حکم دادگاه عالی فدرال این کشور مبنی بر ضرورت تحویل درآمدهای نفتی این منطقه خودمختار به بغداد را ناعادلانه و مغایر با قانون اساسی عراق دانست.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، دادگاه عالی فدرال عراق روز سه شنبه ۱۵ فوریه با صدور حکمی به دولت اقلیم کردستان عراق دستور داد تا نفت تولید شده خود را در اختیار دولت فدرال قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای با غیرقابل قبول دانستن حکم دادگاه عالی فدرال، اعلام کرد که این دادگاه باید تحقیقات گسترده‌تری انجام می‌داد و به خواسته‌های اقلیم هم توجه می‌کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «دولت اقلیم کردستان از حقوق اقلیم کردستان که در قانون اساسی عراق تصریح شده است، چشم پوشی نخواهد کرد و در این مورد به تلاش‌های خود برای دستیابی به یک راه حل بر اساس قانون اساسی عراق ادامه خواهد داد.»

حکم دادگاه عالی فدرال عراق در پی دو شکایت ارائه شده در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۹ میلادی صادر شده است.

دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه خود تصریح کرده است که حکم روز سه‌شنبه دادگاه عالی فدرال عراق با وجود درخواست دولت اقلیم کردستان برای به تعویق انداختن رسیدگی به این پرونده صادر شده است.

دولت فدرال عراق سال‌ها است که برای تحت کنترل درآوردن استخراج و فروش نفت و گاز کردستان عراق تلاش می‌کند. اما دولت اقلیم کردستان عراق بر این نظر است که بر اساس قانون اساسی عراق، عرصه نفت و گاز در انحصار دولت فدرال این کشور نیست.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اقدام دولت اقلیم کردستان عراق در فروش نفت در بازارهای سیاه موجب خشم بغداد شده است.

همکاری‌های ترکیه و منطقه کردستان عراق برای پالایش نفت و عرضه به بازارهای بین‌المللی در سال‌های گذشته همچنین انتقاد بغداد از آنکارا را به همراه داشته است.

کردستان عراق بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند که از این میزان، ۲۵۰ هزار بشکه نفت را در اختیار دولت مرکزی عراق قرار می‌دهد. بغداد هم در ازای این اقدام دولت اقلیم کردستان عراق، تمام حقوق کارمندان این منطقه خودمختار، به ویژه نیروهای نظامی آن یعنی پیشمرگه‌ها را می‌پردازد.

در هر حال دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه خود به مشتریانش قول داده است که از تمام روش‌های قانونی، حقوقی و قضایی لازم برای حفظ قراردادهای منعقد شده با آن‌ها استفاده خواهد کرد.

برچسب هاتولید نفت عراق شبکه خبری یورو نیوز (EuroNews) عراق کردستان عراق

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تولید نفت عراق عراق کردستان عراق آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو دولت اقلیم کردستان عراق دادگاه عالی فدرال قانون اساسی عراق حکم دادگاه عالی فدرال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم بازیان دوشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: باور این بود که این کار اتفاق نمی‌افتد. ما باید باور کنیم که می‌توانیم و به دنبال کارهای نشدنی برویم. قطار واگذاری دو باشگاه ۲۰ سال در حرکت بود و اراده دولت‌های محترم مبنی بر واگذاری به نتیجه نرسید.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم این قدم برای خصوصی‌سازی در سال ۱۴۰۱ برداشته شد و با ورود دو باشگاه به فرابورس ۱۰ درصد سهام آنها به مردم واگذار شد و مقدمات واگذاری کلید خورد. در این فاصله با کمک دولت و وزیران ورزش و اقتصاد و همچنین سازمان خصوصی‌سازی، دو مرحله مزایده برگزار و متفاوت با دوران قبلی، شرایط واگذاری شکل گرفت.

وی افزود: این دو باشگاه همزمان با هم عرضه شدند و واگذاری نتیجه بخش بود و ۸۵ درصد سهام آنها در این مرحله از مزایده عرضه شد و با ۱۰ درصد قبلی ۹۵ درصد سهام واگذار و عملا دیگر دولتی نیستند و تنها ۵ درصد سهام آنها در اختیار دولت است. ما به عنوان سازمان خصوصی‌سازی مرحله‌ای را قبل از واگذاری بایستی دنبال کنیم و آن هم بررسی و مطالعه روی مشتریان راهبردی و استراتژِیک است و هدف عمده واگذاری بسته به بهبود شرایط مالکان دارد. مالکان جدید باید از صلاحیت لازم مدیریتی، فنی و مالی برخوردار باشند و ارزیابی شوند و سازمان فرابورس آنها را بررسی می‌کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد: این امر مهم در مورد مشتریانی که اعلام آمادگی کردند چون کنسرسیوم ملی پتروشیمی خلیج فارس برای خرید باشگاه استقلال و هلدینگ بانک‌های شهر، تجارت، ملت، اقتصاد نوین، رفاه و صادرات برای باشگاه پرسپولیس هر دو شرایط لازم را برای مالکیت این دو باشگاه داشتند. مشغول برگزاری تشریفات قراردادی بودیم و این هفته مراحل واگذاری نهایی طی می‌شود و عملا به مالکان جدید تا پایان دوره اقساط ۶ ساله واگذار می‌شود.

وی ادامه د اد: قیمت معامله ما برای هر دو باشگاه ۱۰ درصد به صورت نقدی و ۹۰ درصد مابقی، طی ۶ سال پرداخت می‌شود. دو مالک جدید می‌توانند از فردا بگویند اقساط را یکجا پرداخت می‌کنیم اما امر ورزش مهم و باید این مراتب نظارت شود و روند قانونی خود را طی کند. مدیریت بنگاه‌ها امروز جدا از مالکیت است و خودشان به جمع‌بندی می‌رسند و به اهل فن می‌سپارند. بنگاه‌های بزرگ کاملا آشنا به حاکمیت شرکتی هستند و این دو باشگاه باید به سمت بهبود شرایط بروند.

وی تصریح کرد: تا مالکیت قطعی نشود اعضای هیات مدیره را نمی‌توانند مشخص کنند و ضمن آنکه مالکیت تا پایان هفته منتقل می‌شود و بعد از آن می‌توانند مجمع تشکیل دهند و اعضا را انتخاب کنند. برای عمده مجوزها برای تغییرات اساسی برای افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات و تغییر اساسنامه باید از سازمان خصوصی‌سازی اجازه گرفته شود. مهم این است که دوباره دغدغه این را نداشته باشیم که بخشی از سهام دولتی و برخی غیردولتی است.

بازیان یادآور شد: برخی از باشگاه‌ها چون شرکت دولتی هستند باید حتما پسوند آنها تغییر کند و می‌توانند این موضوع را پیشنهاد کنند و مخالفتی با آن نشده اما تا زمانی که به طور رسمی درخواست نشود نمی‌توانیم آن را در قرارداد عنوان کنیم.

وی افزود: برای تغییر نام باشگاه استقلال به استقلال خلیج فارس، درخواستی آمده که این موارد هم محل طرح و بحث است و می‌توانند هر پسوندی را مالکان در چارچوب قانون مطرح کنند. اگر نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر کند و منع قانونی نداشته باشد مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.

کد خبر 848219 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟