Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش یک نشریه آمریکایی، دولت بایدن درخواست کمتر از یک درصد از افغان‌ها برای دریافت روادید بشردوستانه آمریکا را پذیرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، درحالیکه هنوز غبار خروج شتاب‌زده آمریکا از افغانستان فروننشسته است، کاخ سفید همچنان به دلیل نحوه خروج زیر فشار بوده و میزان رضایت مردم آمریکا از دولت بایدن به پایین‌ترین سطح رسیده، برگ دیگری از این خروج مفتضحانه و عدم حمایت واشنگتن از همکارن افغان‌اش منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نیویورک تایمز» در گزارشی اعلام کرده است که سازمان مهاجرت آمریکا از جولای 2021 در مجموع 43 هزار درخواست برای روادید بشردوستانه افغانستان را دریافت کرده است، اما از این تعداد تنها کمتر از 2 هزار درخواست بررسی شده است.

گزارش می‌افزاید که تا 11 فوریه از حدود 2 هزار مورد بررسی شده، حدود 1500 درخواست رد و تنها 170 مورد از درخواست افغان‌ها برای دریافت روادید بشردوستانه تایید شده است.

در ادامه گزارش به نقل از «شریف عزیزی»، مترجم سابق نیروهای ویژه آمریکایی آمده است که درخواست پناهندگی اعضای خانواده‌‌ او که پس از سقوط کابل توسط طالبان از این کشور فرار کرده‌ بودند، رد شده است.

عزیزی که در حال حاضر به کالیفرنیا منتقل شده است، گفت: تمام وعده‌هایی که به من داده شده بود، به نظرم یک دروغ بزرگ است.

گفتنی است که سازمان مهاجرت آمریکا  از هر کدام از متقاضیان روادید بشردوستانه مبلغ 575 دلار آمریکا، در مجموع حدود 25 میلیون دلار، برای تشکیل پرونده دریافت کرده است.

زندگی 50هزار پناهجوی افغان در برزخ آمریکا؛ پناهجویان امکانات زمستانی ندارندتظاهرات پناهجویان افغان در کمپ ابوظبی علیه بی‌توجهی آمریکا

نیویورک تایمز درحالی از رد روادید بشردوستانه اتباع افغانستان به آمریکا خبر می‌دهد که هزاران پناهجویان افغان دیگر که از زمان سقوط کابل در کمپی در امارات به سر می‌برند نیز از هفته گذشته تاکنون علیه عملکرد آمریکا و بی‌سرنوشتی خود گردهمایی اعتراض آمیز برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیأت نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد:

در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند پ ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

هیات نظارت بر مطبوعات در این خبر اعلام کرده است که متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست، باید به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند