Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - سرهنگ علی رضایی در این خصوص بیان کرد: افراد دارای گواهینامه پایه سوم در ۳ ماهه اول همان سال دریافت گواهینامه نباید تنها پشت فرمان بنشینند و حتما یابد هنگام رانندگی در جاده یک فرد دارای گواهینامه پایه دوم و یا یکم و یا یک نفر دارنده گواهینامه پایه سوم که او نیز ۳ ماه از دریافت گواهینامه پایه سومش گذشته باشد را به همراه خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ممنوعیت رانندگی از ساعت ۲۴ تا ۵ و ممنوعیت رانندگی در معابر برون شهری به استثناء معابر بزرگراهی بین شهری تا فاصله حداکثر بیست و پنج کیلومتر از شهر جزو الزامات و قوانین برای این دسته از افراد است.

بیشتربخوانید

رانندگی با گواهی نامه تاریخ گذشته تخلف است

رئیس پلیس راه شمال استان ادامه داد: ارتکاب تخلفات منجر به اخذ نمره منفی و تقصیر در تصادف منجر به جرح و فوت حسب نظر کارشناس تصادفات و عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از عینک، سمعک و یا تجهیزات خاص منجر به شرایط خاص برای دارندگان گواهینامه پایه سوم می‌شود.

وی اظهار داشت: در صورتی که برای پلیس، عدم رعایت شرایط و محدودیت‌های این دستورالعمل احراز گردد، گواهینامه رانندگی مرتکب را پس از اعمال قانون، با ارائه رسید ضبط کرده و آن را برای تجدید آموزش، حداکثر ظرف یک هفته به مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی محل سکونت فرد ارسال می‌کنند.

سرهنگ رضایی، گفت: رانندگان مشمول این دستورالعمل با رسید گواهینامه، تا یک ماه پس از زمان ضبط گواهینامه فرصت دارند به مرکز صدور گواهینامه پلیس محل سکونت خود مراجعه و در دوره‌های آموزش مجدد در یکی از آموزشگاه‌ها با ارائه معرفی نامه پلیس شرکت کنند.

وی بیان کرد: اعتبار گواهینامه مشمولین ماده ۵ این دستورالعمل یک ماه پس از ضبط آن به اتمام می‌رسد راننده مربوطه صرفاً پس از ارائه گواهی آموزشی مورد تایید پلیس، می‌تواند درخواست تجدیداعتبار گواهینامه کرده و اتمام اعتبار گواهینامه به معنای ابطال آن نیست.

رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد: تجدید اعتبار گواهینامه در صورت عدم ارائه گواهی آموزشی توسط فرد ذینفع به مرکز صدور گواهینامه پلیس در مهلت مقرر یک ماهه، منوط به گذراندن دوره آموزشی یک هفته‌ای و اخذ مجدد آزمون انجام می‌پذیرد و اعتبار گواهینامه تجدید شده از تاریخ صدور تا زمان باقیمانده از یک سال اول تابع شرایط و محدودیت‌های این دستورالعمل است.

وی تاکید کرد: کلیه دارندگان گواهینامه پایه سوم موظفند در یک سال اول اخذ گواهینامه جدید الصدور بر روی شیشه جلو سمت راست و عقب سمت چپ خودرویی که با آن رانندگی می‌کنند علامت مثلث خطر با مفاد نوشتاری "احتیاط راننده مبتدی" را نصب کنند و در صورت عدم نصب این علامت مجاز به رانندگی در معابر عمومی نیستند که شکل و ابعاد و مشخصات این علامت پس از قبولی در آزمون از سوی آموزشگاه‌های رانندگی به مهارت آموز تحویل می‌شود.

سرهنگ رضایی گفت: باید‌ها و نباید‌های رانندگی در دوره‌های آموزشی در اموزشگاه‌ها به افراد متقاضی آموزش داده می‌شود و پلیس نیز به منظور حفظ جان رانندگان مبتدی و سایر کاربران ترافیکی بر نحوه اجرای این محدودیت‌ها نظارت می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گواهینامه رانندگی راهنمایی و رانندگی گواهینامه پایه سوم اعتبار گواهینامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: دیروز ۳۳ فقره تصادف جرحی و ۲۵۷ فقره تصادف خسارتی در کلانشهر مشهد رخ داده است.   سرهنگ سیدرضا اسدنژاد افزود :مرتکبان ۶ هزار و ۷۳۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۴۲۲ فقره از این تعداد تخلفات حادثه ساز است.   وی ادامه داد: ۶۲ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز توسط پلیس راهور توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.   سرهنگ اسدنژاد افزود: سرعت بالا و حرکات نمایشی از مهمترین تخلفات حادثه ساز هستند که حوادث مرگ آفرین در پی دارند، لذا رانندگان باید از انجام این تخلفات به صورت جدی پرهیز کنند.   روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد تردد می کنند.      

 

دیگر خبرها

  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • بهترین کپی ترید فارکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بررسی جامع
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟