Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «ناصر کنعانی» رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در مصر امروز (پنجشنبه) ۲۸ بهمن ماه به بخشی از مفاد بیانیه صادره در نشست شورای اجرایی وزیران اوقاف کشورهای اسلامی در قاهره واکنش نشان داد.

وی در این باره اعلام کرد: ملتی که هفت سال مظلومانه در برابر تجاوز نامشروع خارجی از خود دفاع می‌کند، نه تروریست است و نه متجاوز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه اکید اسلام و قرآن کریم، حمایت از مظلوم است و سنت و سیره رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله نیز اینگونه بوده است.

* دیدگاه عربستان سعودی معیار قضاوت در خصوص جنگ خونین و تأسف بار یمن نیست

کنعانی افزود: کاملا مشخص است که آنچه در بخشی از بیانیه صادره به نام جلسه شورای اجرایی وزیران اوقاف کشورهای اسلامی در قاهره علیه ملت یمن و در تقبیح دفاع و حمایت معنوی جمهوری اسلامی ایران از این ملت مظلوم آمده است، دیدگاه وزیر عربستان سعودی است، اما جای تعجب است که چرا دیگران اجازه داده‌اند که چنین موضعی به نام کشورهای اسلامی منتشر شود و کشتار هزاران بیگناه یمنی به ویژه کودکان مظلوم در جنگ هفت ساله عربستان علیه یمن در یک نشست دینی کاملا نادیده گرفته شود!

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره با تأکید بر این‌که «دیدگاه عربستان سعودی معیار قضاوت در خصوص جنگ خونین و تأسف بار یمن نیست»، یادآور شد: افکار عمومی و وجدان‌های بیدار قضاوت خواهند کرد.

گفتنی است «عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ» وزیر امور اسلامی عربستان سعودی نیز روز (شنبه) ۲۳ بهمن در سخنانی در مصر، از صدور انقلاب اسلامی به دست گروه‌های همسو با ایران در منطقه ابراز نگرانی شدید کرد و گفت که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به دنبال صدور انقلاب خمینی به برخی کشورها هستند و لازم است تا با این مسئله مقابله شود». البته این اظهارات بی پایه و اساس واکنش سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه را در پی داشت و در این باره گفت: این اظهارات خیلی بی ارزش هستند و از این اظهارات مهندسی شده و با اهداف خاص از سوی برخی افراد در عربستان سعودی، کم نشنیدیم. فارغ از این‌که چه کسی این اظهارات را گفته، این اظهارات بسیار مشمئز کننده است و حاکی از آن است که برخی در عربستان سعودی همچنان بر طبل نادانی می‌کوبند و سعی می‌کنند با اهداف خاص از فضاهای بین‌المللی و یا از جمع‌های مسلمانان استفاده و فرافکنی و عقده گشایی کنند. همه می‌دانند ایدئولوژی تکفیری چگونه ریشه در برخی تندروی‌ها در تفکرات عربستان سعوی داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: آنچه امروز در یمن اتفاق می‌افتد. هفت سال کشتار مردم یمن با چنین اظهاراتی قابل پوشاندن نیست. عمیقا و قویا توصیه می‌کنم که مقاماتی مثل ایشان قبل از این‌که دوباره صحبت کنند و دهانشان را باز کنند یک بار تاریخ پرتمدن ایران کهن و ایران سرافراز را بخوانند و از آن طرف تاریخ خودشان را بخوانند شاید کمی متوجه شوند که در کجای تاریخ ایستاده‌اند و متوجه شوند که ایدئولوژی آنها تا چه حد برای منطقه و جهان خسارت داشته است و باید از این زبان، منطق و گفتار به گفتار مبتنی بر عقل و پیام اصلی اسلام و اسلام ناب محمدی برگردند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ناصر کنعانی رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره وزیر اوقاف کشورهای اسلامی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد