Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در سفر به باروق در جنوب آذربایجان غربی با حضور در بین مردم بخش نختالو با اشاره به شیوه جدید در سفرهای استانی، اظهار داشت: حضور مدیران در شهرستان ها یکی از برنامه‌های اولویت دار است به طوری که دیدار با مردم به صورت چهره به چهره، آگاهی از مشکلات و اشرافیت به مسایل بدون واسطه اهداف این سفرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خروجی و نتیجه سفرها برای مردم از برنامه‌های اولویت دار است و قبل از سفر تیم مدیریتی استان، در وهله اول مدیران استانی در منطقه حضور پیدا می کنند تا مشکلات هر منطقه احصا و براساس مطالبات مردمی جمع‌بندی شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت همان شهرستان یکی دیگر از برنامه‌های اولویت دار در سفرهای شهرستانی است، اضافه کرد: یکی از اهداف در سفرها، رسیدگی و شناسایی مناطقی است که عقب ماندگی بیشتر و زیرساخت‌های کمتر و یا ضعیفی دارند که در سفر به آنها با بازدیدهای میدانی به همراه تیم مدیریتی استان بتوان با بسیج همه امکانات و با استفاده از اعتبارات استانی و ملی برای توسعه آن مناطق گام برداشت.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه گفت: باروق به عنوان یک شهرستان تازه تاسیس از شاخص های توسعه ای کمتری برخوردار است، هدف این است تا آبادانی و پیشرفت آن شتاب بیشتری بگیرد که در سایه پیگیری‌های نماینده شهرستان و به جهت پای کار بودن مدیران استانی این مشکلات حل و به مطالبات به حق مردم رسیدگی خواهد شد.

معتمدیان با بیان اینکه همچنین مدیریت زمان در پروژه‌ها اولویت کاری دیگر در این سفرهاست، بیان کرد: عدم مدیریت زمان در پروژه‌ها موجب نارضایتی مردم و استهلاک اموال و هدر رفت بیت‌المال می‌شود که باید این مهم مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: توجه به اشتغال و درآمد در روستاها عاملی مهم در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست و باید تناسب با ظرفیت منطقه برای درآمدزایی و اشتغال روستاها برنامه وجود داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تثبیت جمعیت در روستاها، گفت: روستاها که مولد اشتغال و قطب اقتصادی هستند، نباید مردم روستاها به شهرها مهاجرت کرده و حاشیه نشین شوند که آن هم مشکلاتی را در پی دارد.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری، دامداری و کشاورزی باروق گفت: حمایت از این ظرفیت‌ها و جذب سرمایه‌گذار به ایجاد اشتغال و پیشرفت در روستاها کمک می‌کند که روستاهای باروق از این قاعده مستثنی نیستند و مدیران مربوطه باید اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد بوم گردی در این منطقه در نظر گرفته شود، گفت: جهادکشاورزی باید یک برنامه در امر دامپروری و از همه مهمتر در زمینه صنایع تبدیلی در این منطقه داشته باشد تا به درآمد و اشتغال مردم این مناطق منجر شود.

وی افزود: اگر نیاز است سایر صنایع مربوط به کشاورزی از جمله شیلات در منطقه را بررسی و در صورت نیاز راه‌اندازی شود.

استاندار آذربایجان غربی توجه به معادن منطقه را پیشران صنعت و اقتصاد استان دانست و اظهار داشت: تلاش می‌شود در سال آینده مناطق جنوبی استان به جهت دارا بودن معادن زیاد، جهت تحقق رشد اقتصادی استان برنامه هایی وجود دارد که برای تحقق ۹ درصدی آن ریل گذاری شده و از همه مهمتر فرآوری صنایع معدنی در جهت اشتغال و درآمد در استان و به شهرستان را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، در سفر محمدصادق معتمدیان به باروق، مهدی عیسی زاده نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی استان و همچنین مسوولان میاندوآب و باروق او را همراهی می کنند، وی با حضور در مزار شهدای این شهرستان با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره شهدای سلحشور این شهرستان را گرامی داشت.

بازدید از بخش تازه تاسیس نختالو، دیدار با مردم آن بخش، دیدار با خانواده‌ شهید در باروق، برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان غربی با محوریت باروق از جمله برنامه های کاری سفر محمدصادق معتمدیان به این شهرستان است.

همچنین سفر به شهرستان تازه تاسیس چهاربرج، دیدار مردمی و برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی با محوریت این شهرستان از جمله برنامه های سفر استاندار آذربایجان غربی به چهاربرج خواهد بود.

در ۲۱ تیرماه سال جاری بخش‌های باروق و مرحمت‌آباد از توابع شهرستان میاندوآب براساس مصوبه دولت به شهرستان ارتقا و از میاندوآب منفک شدند.

برچسب‌ها آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان توسعه اقتصادی باروق استانداری آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان توسعه اقتصادی آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان توسعه اقتصادی باروق استانداری آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محسن رضایی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، گفت: به مناسبت دهه کرامت بیش از ۱۰۰ برنامه در مساجد استان برگزار خواهد شد.   وی برگزاری جشن مادران و دختران، جشن ویژه دختران، مسجد محله کرامت، مسابقه کتابخوانی، تولید و اجرا آثار و برنامه‌های هنری، طرح مسجد پایگاه قرآنی، طرح شنبه‌های کتاب و تولید کتاب صوتی از جمله برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی است.    رضایی با بیان اینکه ویژه برنامه پیوند «مسجد و مدرسه» نیز برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این برنامه امام جماعت به همراه معتمدین مسجد اعم از بانوان و آقایان در نزدیک‌ترین مدرسه دخترانه برای تجلیل از دانش آموزان دختر حضور خواهند داشت.   مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین دختر دنیا الگوی عفاف و حجاب، زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت (ع)؛ خاستگاه انقلاب اسلامی، خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار ملی، امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی، حضرت شاهچراغ (ع) امین ولایت، عزیز برادر، مساجد تراز اسلامی خاستگاه والدین ولایی شهیدان خدایی، مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم، زمینه سازظهور منجی بشریت، ایمان و امید، نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه، خاندان موسی بن جعفر (ع) الگوی خانواده ایمانی و عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی اسامی روز‌های هفته کرامت است.     گفتنی است؛ دهه کرامت از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برابر با اول ذ القعده به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، شروع خواهد شد و در ادامه با مناسبت‌های روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه برابر با پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت حضرات امامزادگان (ع)، همچنین روز چهار شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه برابر با ششم ذی القعده روز بزرگداشت مقام حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و در پایان روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه برابر با یازدهم ذی القعده سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) به پایان خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است