Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو روز پنجشنبه پس از اعلام طرف روسی برای ارائه پاسخ به پیشنهادات در مورد تضمین های امنیتی به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

سفیر آمریکا به مدت ۱۵ دقیقه در وزارت خارجه روسیه حضور داشت و سپس بدون هر گونه اظهار نظری این محل را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ایتالیا گفته بود که روسیه امروز نامه ای حاوی پاسخ خود در مورد پیشنهادات در مورد تضمین های امنیتی به آمریکا ارائه می کند.

روسیه در اواخر ماه دسامبر نامه ای را در مورد پیشنهاد ارائه تضمین های امنیتی به ناتو و آمریکا ارسال کرد که دو هفته پیش پاسخ آنها را دریافت کرد و به گفته مقامهای روس، پاسخ غرب به این پیشنهادهای روسیه رضایت بخش نیست. 

لاوروف روز دوشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که به بررسی پیشنهاد تضمین های امنیتی به روسیه اختصاص داشت، گفت که پاسخ آمریکا به پیشنهادهای امنیتی روسیه منفی بود.  

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه به همراه مقامهای وزارت خارجه روسیه به دقت پاسخ به پیشنهادات روسیه را مطالعه کرده است، افزود: در وهله اول پاسخ آمریکا برای ما مهم بود زیرا همه می دانند که چه کسی نقش اصلی را در حل این گونه مسائل در اردوگاه غرب بازی می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت که واکنش روسیه به پاسخ های آمریکا و ناتو در مورد پیشنهادهای امنیتی روسیه آماده شده است.  

لاوروف گفت: بنظر من امکانات ما در مورد پیشنهادات امنیتی به پایان نرسیده است. البته مذاکرات نمی تواند بی نهایت ادامه بیابد اما در این مرحله پیشنهاد می کنم این مذاکرات ادامه یافته و گسترش بیابد.  

پوتین نیز در آن دیدار، گسترش ناتو به شرق با عضویت جمهوریهای شوروی سابق ازجمله اوکراین را بسیار خطرناک توصیف کرد.  

برچسب‌ها روسیه سرگئی لاوروف ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف ایالات متحده آمریکا روسیه سرگئی لاوروف ایالات متحده آمریکا تضمین های امنیتی مورد پیشنهاد خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: پاسخ حماس به توافق آتش‌بس جدی بود
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است