Web Analytics Made Easy - Statcounter

درپی انتشار آگهی استخدام ۳۰ راننده زن برای قطارهای تندرو در مسیر مکه و مدینه، ۲۸هزار نفر متقاضی این کار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، با استقبال گسترده زنان سعودی از اطلاعیه‌ای که اوایل ماه ژانویه برای استخدام ۳۰ راننده قطار زن به‌منظور هدایت قطارهای تندرو حرمین در مسیر مکه و مدینه منتشر شد، ۲۸هزار متقاضی برای این کار ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز آموزش‌های فنی راه‌آهن عربستان سعودی ۱۲ دی‌ماه (دوم ژانویه) از آغاز ثبت‌نام زنان سعودی برای آموزش در برنامه «زنان راهبر قطار تندرو حرمین» خبر داد. براساس این آگهی، زنانی که دوره آموزشی یک‌ساله در این برنامه را با موفقیت بگذرانند، از امکان شغلی تضمین‌شده برای شرکت «رینفی-سعودی» برخوردار خواهند بود.

شرکت اسپانیایی رینفی که اپراتور قطارهای تندرو در عربستان سعودی است، اعلام کرده که ارزیابی آنلاین سوابق تحصیلی و مهارت‌های زبان انگلیسی به آن‌ها کمک کرده است تا تعداد داوطلبان حائز شرایط را تقریبا به نصف کاهش دهد.

دوره آموزشی رانندگی قطارهای تندرو برای زنان قرار بود از ۲۶ بهمن‌ماه (۱۵ فوریه) آغاز شود، اما با استقبال زیاد داوطلبان، شرکت رینفی اعلام کرده است که تا اواسط ماه مارس گزینش نهایی داوطلبان را انجام خواهد داد.۳۰ زن داوطلب برگزیده، پس از یک سال آموزش با حقوق، هدایت قطارهای تندرو را در مسیر شهرهای مکه و مدینه برعهده خواهند گرفت.

بنابر آگهی اولیه، به کارآموزان در طول دوره آموزشی ماهانه چهارهزار ریال سعودی (۱۰۶۵ دلار) پرداخت خواهد شد و آن‌ها به‌عنوان کارمند درحال آموزش، تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند. زنانی هم که پس از فارغ‌التحصیلی، کار خود را در این شغل آغاز کنند، ماهیانه تا سقف هشت‌هزار ریال سعودی حقوق دریافت خواهند کرد.

قطار تندرو حرمین، سرویس پرسرعتی است که در مسیری به طول ۴۵۰ کیلومتر، شهرهای مکه و مدینه را از طریق شهر جده (واقع‌در کرانه دریای سرخ) به یکدیگر وصل می‌کند. این خط ریلی که قطارهای آن با سرعتی نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند، از اواخر سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است و قابلیت جابه‌جایی سالانه بیش از ۶۰میلیون مسافر را دارد.

شرکت رینفی درحال حاضر ۸۰ مرد را برای رانندگی این قطارها در عربستان سعودی در استخدام و ۵۰ نفر دیگر را نیز تحت آموزش دارد و اعلام کرده که مشتاق ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان محلی در این حوزه است.

به‌دلیل قوانین سخت‌گیرانه جداسازی جنسیتی، تا سال‌های اخیر فرصت‌های شغلی برای زنان سعودی به نقش‌هایی مانند معلمی و کار در حوزه درمانی و پزشکی محدود می‌شد. زنان سعودی تا سال ۲۰۱۸ میلادی اجازه رانندگی در این کشور را هم نداشتند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قطار عربستان زنان قطارهای تندرو مکه و مدینه زنان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجومعلم استفاده خواهد شد.

برزویی گفت: آیین‌نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد به‌طوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد.

برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند.

وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.

برزویی گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی