Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@19:12:49 GMT

نرخ بیکاری البرز از میانگین کشوری پایین‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۹۳۲۹

نرخ بیکاری البرز از میانگین کشوری پایین‌تر است

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر شاهمرادی بعد از ظهر پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان البرز اظهار داشت: نرخ بیکاری البرز ۸/۳ درصد است.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری در استان البرز از میانگین کشوری پایین‌تر است بر این اساس طی ماه گذشته دو هزار نفر جذب بازار کار شدند که حکایت از بهبود وضعیت اشتغال در این استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز تصریح کرد: کارگروه اشتغال در سطح استان با برگزاری مرتب جلسات نسبت به رصد وضعیت اشتغال، بررسی شاخص مشارکت‌های اقتصادی، بیمه بیکاری، ساماندهی افراد در جستجو کار اقدام می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر روند اشتغال در سطح استان مطلوب بوده و بیانگر پیاده سازی درست برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته است.

این مسئول در ادامه سخنان خود به موضوع مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: مشاغل خانگی به عنوان یکی از سیاست‌های مهم دولت در حوزه رونق اقتصاد خانواده، حمایت از زنان بد سرپرست و بی سرپرست بسیار مهم و حائز اهمیت است که در سطح استان با تشکیل کمیته فنی اشتغال و مشخص شدن اعضای آن عملیاتی شده است.

شاهمرادی تاکید کرد: بواسطه سیاست گذاری‌های مناسب در حوزه تولید و اشتغال در سطح استان، فضای جامعه به فضایی تبدیل شده است که بتواند زمینه لازم را برای ایجاد اشتغال برای مردم فراهم کرده و موجب تسهیل در ایجاد اشتغال شود.

به گفته وی در این کارگروه؛ حوزه تولید و کشاورزی دانش بنیان، سرمایه گذاری‌های کلان و متکی بر دانش روز و برنامه ریزی برای ورود به انتظام بخشی به صادرات کالاهای مختلف مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته و بسترهای لازم برای عملیاتی شدن آن فراهم می‌شود که تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است.

معا ون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز تصریح کرد: در این راستا یکی از دغدغه‌های اصلی فرمانداران شهرستان‌های استان کمبود نیروی کار ماهر و مورد نیاز است که در این راستا مقرر شد اداره کل فنی و حرفه‌ای برای آموزش نیروی کار موجود برنامه ریزی کرده و اداره کل بیمه تأمین اجتماعی نیز نسبت به معرفی مقرری بگیران بیمه بیکاری به محل کار جدید اقدام کنند.

کد خبر 5427028

منبع: مهر

کلیدواژه: نرخ بیکاری ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا آیین اعتکاف اردبیل همدان عکس استانها واکسن کرونا کشاورزی تبریز مجلس شورای اسلامی محرومیت زدایی سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از پرتاب دانشجویان از پله به پایین

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901619

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • ببینید | تصاویری از پرتاب دانشجویان از پله به پایین
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان