Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:04:12 GMT

پربودن ۲۵ درصد حجم سدهای گلستان و چند خبر کوتاه

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۹۴۴۱

پربودن ۲۵ درصد حجم سدهای گلستان و چند خبر کوتاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در مراسم کلنگ زنی ساختمان اداری منابع آب شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در آزادشهر گفت: با توجه به شرایط بارش‌های چند ماه گذشته تنها ۲۵ درصد از ظرفیت سدهای استان پر است.

سیدمحسن حسینی افزود: حدود ۲۳ درصد نسبت به وضعیت نرمال از نظر ذخایره آب‌های زیر زمینی عقب هستیم که بخشی از آن به دلیل خشکسالی‌های سال گذشته است که هنوز جبران نشده و بخشی از آن هم به دلیل برداشت بیش از حد این سال‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: عملیات ساختمان اداره منابع آب شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در زمینی به مساحت هزار متر مربع و زیر بنای ۴۵۰ متر مربع در ۲ طبقه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

***

صدمین فروشگاه صنایع دستی گلستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت‌های تسهیلاتی در گرگان افتتاح شد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: با هدف حمایت از بافندگان صنایع‌دستی شامل فرش، گلیم، جاجیم و روسری تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.

رحمان فرمانی از اختصاص ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای پرداخت به طرح‌های گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی استان خبر داد و اظهارداشت: فراخوان ثبت‌نام این تسهیلات یارانه‌دار منتشر شد و متقاضیان می‌توانند به‌صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنند.

***

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: ماموران پاسگاه انتظامی آق آباد پس از اطلاع از نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک مرغداری، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ محمود علی فر اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل‌ از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ موفق به کشف ۶ دستگاه ماینر قاچاق و ۱۰ دستگاه پاور شدند.

وی گفت: کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده را سه میلیارد ریال برآورد کردند.

***

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان میزان تعهد استان برای اشتغالزایی در سال ۱۴۰۰ را حدود ۳۰ هزار شغل برشمرد، گفت: تا کنون ۲۵ هزار شغل و تا پایان سال حدود ۲۸ هزار شغل مصوب شده محقق می‌شود.

سعید مازندرانی همچنین از پرداخت ۵۳۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به ۶ هزار و ۲۱۹ طرح در راستای ایجاد اشتغال در روستاها در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: این طرح‌ها ۱۲۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

***

رییس کل دادگستری گلستان گفت: قضات استان از ابتدای امسال تاکنون با استفاده از ظرفیت قانون، برای پنج هزار و ۱۲۳ نفر آرای جایگزین زندان صادر کردند.

حیدر آسیابی افزود: دادگاه‌ها برای جرایم سبک و کسانی که سابقه دار نیستند این آرا را صادر کردند.

وی ادامه داد: مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب زنی به افراد، آزادی مشروط و تعلیق مراقبتی از دیگر موارد پیش‌بینی شده در قانون است که قضات برای جلوگیری از ورود افراد به زندان در جرایم سبک، اعمال کردند.

وی گفت: امسال ۲۲۱ محکوم به حبس هم به جای زندان با استفاده از پابند الکترونیکی آزاد شدند و تحت نظر قرار دارند.

***

استاندار گلستان روز پنجشنبه در دیدار با معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب پروژه‌های بزرگ رشد و توسعه استان را تسریع می‌کند و حرکت در این مسیر نیازمند همراهی همه دلسوزان است.

علی‌محمد زنگانه تصریح کرد: تلاش داریم شورای راهبردی ملی استان گلستان را با همراهی عناصر دلسوز ایجاد نماییم تا بتوانیم با تمام قوا عقب ماندگی‌های استان را جبران کنیم.

وی افزود: مطالعات قدرتمندی در زمینه ایجاد کریدور شمال به جنوب از مرز اینچه برون گلستان صورت گرفته است چرا که این محور ریلی می‌تواند قابلیت ترانزیت کالا را به بیش از ۱۰ میلیون تن افزایش دهد.

استاندار گلستان گفت: توجه به زنجیره‌های تولید در حوزه کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و موجب تقویت اشتغال و ارزش افزوده در استان می‌شود.

علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی بر حمایت از کشاورزی و صنایع وابسته به آن در گلستان تاکید کرد و گفت: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی توجه به زنجیره تولید است.

وی افزود: هدف ما احیای کشت پنبه خصوصا در استان‌هایی نظیر گلستان است به‌گونه ای که تمام مراحل آن به‌صورت مکانیزه انجام شود.

***

مدرسه ۶کلاسه خیّرساز در شهر تاتار از توابع شهرستان رامیان به بهره برداری رسید.

این مدرسه را که یکی از خیران در ۷۴۵ مترمربع زمین ساخته است و به نام پسر این خیر سجاد پهلوان نام گذاری شد.

***

سمیه ملاحی کارشناس هواشناسی گلستان گفت: با عبور امواج کوتاه از فراز استان امشب شاهد افزایش ابر و در برخی نقاط پدیده مه خواهیم بود و وقوع بارش‌های خفیف و پراکنده در نواحی کوهستانی پیش بینی می‌شود.

 وی افزود: از فردا با عبور این امواج و جنوبی شدن جریانات، آسمان استان آرام خواهد بود و دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد.

ملاحی گفت: از روز یکشنبه هفته آینده سامانه ناپایدار با افزایش ابر فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند و باران، برف در ارتفاعات و کاهش دما از پیامدهای آن تا روز سه شنبه خواهد بود.

برچسب‌ها گردشگری دادگستری شرکت آب منطقه ای گلستان انتظامی مدرسه سازی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری دادگستری شرکت آب منطقه ای گردشگری دادگستری شرکت آب منطقه ای گلستان انتظامی مدرسه سازی سازمان هواشناسی صنایع دستی گلستان گفت هزار شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، گفت: اکنون به صورت میانگین، ۴۲.۵ درصد از میانگین حجم آب مخازن سد‌های استان گلستان آبگیری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ایرج حیدریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، اظهارداشت: اکنون به صورت میانگین، 42.5 درصد از میانگین حجم آب مخازن سد‌های استان گلستان آبگیری شده است.

وی افزود: پارسال در چنین روزی، میانگین آب مخازن سد‌های استان 6.3 درصد بود. ذخیره سد بوستان 62 درصد، وشمگیر 32 درصد و نگارستان نیز 60 درصد است.

به مسیر سدها نزدیک نشوید

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به رهاسازی آب سد گلستان، ادامه داد: آب سد گلستان در آستانه سرریز و از امروز، رهاسازی درحال انجام است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و ورود سیلاب به سد گلستان، به منظور مدیریت حجم آب مخزن سد مذکور، بخشی از آب سد از ساعت 16 امروز  رهاسازی شده است. با توجه به بارش‌های مناسب سال آبی جاری و در آستانه سرریز شدن سد، برای چهارمین مرحله در سال آبی جاری، رهاسازی آب سد انجام می‌شود.

حیدریان گفت: رهاسازی آب برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف بهره برداران مجاز حاشیه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

وی به همه مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود تاکید کرد: از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان خودداری کنند.

استان گلستان دارای 14 سد بزرگ مخزنی به نام‌های کوثر، شهیدچمران، بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان، شهید ایمری، شهید قربانی، شهید دستغیب، کرند، دانشمند اینچه برون، آلماگل و آلاگل است.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان