Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@08:45:17 GMT

انتقام‌گیری نامزد سابق از طریق فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۹۶۵۴

انتقام‌گیری نامزد سابق از طریق فضای مجازی


 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احسان بهمنی عصر امروز بیان داشت: درپی مراجعه احدی از شهروندان به پلیس فتا استان هرمزگان مبنی بر مزاحمت اینترنتی توسط شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستا گرام که موجب سلب آسایش وی شده است، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: افسران پلیس فتا بلافاصله با تشکیل پرونده و با توجه به اظهارات اولیه شاکی شروع به جمع‌آوری مستندات دیجیتال کرده و با استفاده از شیوه‌های فنی و پلیسی ضمن شناسایی متهم ، وی را طی هماهنگی با مقامات قضایی در یک عملیات پلیسی به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول انتظامی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی پرونده شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف نمود و انگیزه خود را انتقام از همسر سابق خود اعلام کرد.

سرگرد بهمنی با توجه به پرونده‌هایی که با موضوع مزاحمت اینترنتی تشکیل می‌گردد، به کاربران توصیه کرد: شهروندان به هیچ وجه اختلافات شخصی و خانوادگی را به فضای مجازی نکشانید، هرکس در فضای مجازی به توهین، تهدید، نشر اکاذیب و ... اقدام کند به موجب قانون جرم محسوب می‌شود وبرابر قانون شامل پیگرد خواهد شد.

این مقام مسئول به شهروندان هشدار داد: افرادی که بصورت مخفیانه، از اطلاعات شخصی دیگران از قبیل فیلم، عکس و غیره، سوء استفاده نموده و با ابزارهای مختلف منجمله شبکه‌های اجتماعی باعث از بین بردن حقوق شهروندی کاربران و موجب هتک حیثیت و به خطر انداختن امنیت شهروندان می‌شوند، پلیس فتا با آنها برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شهروندان خواست: در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 درخواست خود را ثبت نمایند

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتا هرمزگان بندرعباس انتقام نامزد فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

کد خبر 6095235

دیگر خبرها

  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس