Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@15:57:30 GMT

پای بمب اتم به جنگ لفظی شرق و غرب باز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۹۷۱۸

پای بمب اتم به جنگ لفظی شرق و غرب باز شد

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در بازدید از رزمایش نظامی مشترک این کشور و روسیه درباره احتمال استقرار سلاح‌های اتمی در بلاروس به منظور مقابله با تهدیدات غربی‌ها حرف زد.

«بلتا»، خبرگزاری رسمی بلاروس گزارشی درباره بازدید میدانی رئیس‌جمهور این کشور در رزمایش نظامی مشترک با روسیه منتشر کرد؛ رزمایش مشترکی که به دلیل برگزار شدن در نزدیکی مرز اوکراین ادعاهای کشورهای غربی درباره احتمال حمله روسیه را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«الکساندر لوکاشنکو» به رسانه‌ها تاکید کرد که سلاح اتمی در بلاروس تنها در صورت تهدید غرب علیه این کشور مستقر خواهد شد. وی تصریح کرد: «اگر مخالفان ما دست به چنین اقدامات پوچی بزنند، نه تنها تسلیحات اتمی بلکه حتی سلاح‌های پیشرفته‌تر نیز در بلاروس مستقر خواهند شد تا از خاک ما محافظت کنند».

طبق گزارش بلتا، رئیس‌جمهور بلاروس البته خطاب به کشورهای غربی تاکید کرد: «اگر هیچ تهدیدی از سوی کشورهای غیردوست وجود نداشته باشد، در آن صورت ما در اینجا به سلاح اتمی نیاز نداریم».

به گفته الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس، دولت این کشور در حال بررسی احتمال خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه به منظور استقرار آنها در نزدیکی مینسک پایتخت این کشور است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش مشترک نظامی با بلاروس تحت عنوان «عزم متحد ۲۰۲۲» خبر داد. طبق اعلام مسکو، در جریان رزمایش اقداماتی برای «تقویت حفاظت از مرزهای دولتی برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های شبه نظامی مسلح» اتخاذ می‌شود.

برگزایر رزمایش مشترک نظامی مسکو و مینسک در بلاروس که با اوکراین مرز مشترک دارد، با واکنش‌های زیادی از سوی کشورهای عضو ناتو مواجه شد و رسانه‌های غربی درباره احتمال حمله به اوکراین به بهانه این رزمایش جنجال‌های زیادی ایجاد کردند.

مینسک و مسکو بارها اعلام کرده‌اند که رزمایش‌های مشترک بلاروس و روسیه ماهیت کاملاً دفاعی دارند و هیچ تهدیدی برای کل جامعه اروپایی و به‌ویژه کشورهای همسایه ندارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1130202 برچسب‌ها بلاروس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بلاروس رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، پورنچای دانویواتانا، روز دوشنبه در آئین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با بیان اینکه خرسندم که توانستم به‌عنوان رئیس ACD در این کنفرانس شرکت کنم، اظهار داشت: از تمام کسانی که فرصتی را فراهم کردند که این جلسه برگزار شود، بسیار سپاسگزارم.

وی با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو ACD در سال ۲۰۲۱ در کشور ترکیه افزود: این مجمع توسط اتحادیه اتاق‌های بازرگانی در ترکیه با عنوانTOBBبرگزار شد که در پایان نیاز به گسترش چنین اجلاس‌هایی برای رسیدن به توافق مورد تأکید قرار گرفت.

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ادامه داد: برای‌آنکه بتوانیم گفتگوها را بین ۳۵ کشورACDو همچنین گفتگوهای میان منطقه‌ای را با یکدیگر ادامه دهیم، برگزاری چنین اجلاسی مؤثر است.

وی با تاکید بر اینکه ما از لحاظ ارتباطات برای ایجاد استانداردها و قوانین باید در موضوع سرمایه‌گذاری، اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا با یکدیگر تبادلات بیشتری داشته باشیم، گفت: در این مسیر موضوعات گوناگونی وجود دارد و نقش حیاتی اتاق‌های بازرگانی در این زمینه بسیار مهم است.

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با بیان اینکه احتمال دارد، جلسه بعدی اجلاس در کشور قطر برگزار شود، اظهار داشت: غیر از اینکه علاقه‌مند هستم که چنین جلساتی تداوم داشته باشد، همچنین می‌خواهیم که افراد دست‌اندرکار به مشکلاتی که در این موضوع وجود دارد به‌صورت عمیق فکر کنند تا بتوانیم با همکاری‌ها مشکلات را برطرف کنیم.

پورنچای دانویواتانا ادامه داد: اگر هر کدام از اتاق‌های بازرگانی آمادگی خود را به‌عنوان سومین میزبان اعلام کنند و داوطلب شوند در نهایت می‌توانیم به اجماع برسیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم همکاری‌های چندجانبه را بهبود ببخشیم تا بتوانیم چنین مجمع‌هایی را به موفقیت برسانیم، بنابراین نیاز است که نتایج توافقات به‌صورت گزارش به ACDارائه شود و از طریق بهبود شرایط مشکلات را برطرف کنیم تا در مسیر توسعه پیشرفت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اصفهان دهم تا دوازدهم اردیبهشت میزبان دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD است.

از اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا، نمایندگان کشورهای چین، عربستان، ترکیه، امارات، برونئی، پاکستان، قطر، تایلند، قرقیزستان، بنگلادش، فیلیپین، مالزی، تاجیکستان، افغانستان و فلسطین در این اجلاس دو روزه در اصفهان حضور یافتند.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6092223

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است