Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در پنج شنبه (۲۸بهمن)   را در ادامه می‌خوانید:

دانشکده گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی  شهرکرد راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از تشکیل کارگروه تخصصی گردشگری و راه اندازی دانشکده موضوعی گردشگری با رشته های متنوع در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیم رحیمی در دیدار با مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در تحقق گام دوم دانشگاه، با تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف، در مسأله یابی و حل مسأله می تواند نقش موثری داشته باشد.
وی اظهار کرد: با توجه به شروع فعالیت دانشکده مهارت آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و در جهت ارتقای دانش افراد، رشته های مورد تقاضا از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در کمترین زمان مصوب و راه اندازی می شوند.
این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری می توانند در کنار تحصیل و آموزش با رشته های مختلف صنایع دستی آشنا شوند و در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با مربیان شاخص آموزش های لازم را فرا بگیرند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با ظرفیت 8 هزار دانشجو، 220 عضو هیأت علمی تمام وقت و دارا بودن سالن های ورزشی و چند منظوره، خوابگاه های مجهز دانشجویی با ظرفیت 700 نفر، سلف سرویس با ظرفیت 2000 نفر و مهمانسرا آمادگی ارائه خدمات در زمینه گردشگری را به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری را دارد.
رحیمی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های بالا در دانشگاه و میراث فرهنگی جشنواره ای با عنوان صنایع خلاق فرهنگی به صورت مشترک پیشنهاد می شود.
وی در پایان بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری دارای 30 کانون فعال دانشجویی است که کانون گردشگری یکی از شاخص ترین و فعال ترین این کانون هاست.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آمادگی انعقاد تفاهم نامه در زمینه های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد را دارد.
علیرضا جیلان با تأکید بر تشکیل اتاق فکر متشکل از افراد متخصص دانشگاه و میراث فرهنگی اظهار کرد: با توجه به شناسایی 70 نقطه کنده در استان چهارمحال و بختیاری از طرف میراث فرهنگی به پژوهشگران و محققان دانشگاهی نیاز مبرم داریم و استادان مجرب دانشگاه می توانند در خصوص ثبت ملی شهرهای زیر زمینی استان چهارمحال و بختیاری کمک کنند.
وی توضیح داد: بخش صنایع دستی این اداره کل آمادگی دارد با بارگذاری کالاهای تولیدی خود با تخفیف ویژه در سامانه و اطلاع رسانی به دانشجویان، در تحقق شعار سال و اشتغال نقش مهمی داشته باشد.
اضافه می شود: در این نشست نادر پورارشد رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و محمد قاسمی پیربلوطی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مطالبی را در خصوص ارتباط بیشتر دانشگاه با میراث فرهنگی مطرح کردند.
در پایان مقرر شد تفاهم نامه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تنظیم شود.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد شهرکرد و اداره کل دامپزشکی استان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: به¬ منظور تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه و ایجاد زمینه همکاری‌ بیشتر در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه، ارتقاء دانش و تامین فناوری¬های مورد نیاز استان چهارمحال و بختیاری، تفاهم‌نامه ای بین "دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد"  و "اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری" به امضاء رسید.

ابراهیم رحیمی اظهار کرد: تلاش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بر این است که در گام دوم دانشگاه بتواند با تشکیل کارگروه های تخصصی در مسأله یابی و حل مسأله به ویژه در زمینه دامپزشکی و بهداشت مواد غذایی نقش موثر و پر رنگی داشته باشد.
وی افزود: مدرسه عالی مهارت دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در حوزه دامپزشکی با برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت هم می تواند نقس موثری در آموزش تکنسین ها و کارشناسان خبره داشته باشد.
رحیمی در ادامه عنوان کرد: در طرح پویش گام دوم دانشگاه، دانشجو به حوزه صنعت معرفی می شود و صنعت بر اساس نیاز خود دانشجو را آموزش می دهد و در ادامه یک نوع اشتغال زایی ایجاد می کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد توضیح داد با راه اندازی آزمایشگاه همکار و با وجود استادان مجرب و صاحب نام در سطح ملی و بین المللی و همچنین ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری بسیار قوی در مجموعه آزمایشگاه ها، انتظارات مقام معظم رهبری در خصوص مسأله یابی و حل مسأله محقق می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1361 با حکم حضرت امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شد و در این مدت 39 سال ثابت کرده است که دارای سرمایه ها و پتانسیل های عظیمی است که حتی در برخی موضوعات توانسته از دانشگاه دولتی پیشی بگیرد.
محمد اسدی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری هم دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در سال 1362 تأسیس شد و در رشته دامپزشکی توانسته ارتباط بسیار خوبی از نظر اجرایی با اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری برقرار کند.
وی اظهار کرد: تعداد بسیار زیادی از فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در بخش اجرا در استان فعالیت دارند و به نوعی کرسی های مسئولیت اداره کل دامپزشکی و شبکه های شهرستانی را به خود اختصاص داده اند و از بخش دولتی سبقت گرفتند.
اسدی بیان کرد: در رصد بیماری های دام و کنترل بیماری و همچنین در حوزه های آزمایشگاهی و نظارت بر بهداشت مواد غذایی، از استادان برجسته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد کمک گرفته می شود که این ارتباط تنگاتنگ بسیار تأثیرگذار بوده است.      
اضافه می شود: ارتقاء حوزه فناوری و کسب و کار دانش بنیان با مشارکت حداکثری طرفین، همکاری و مشارکت با مراکز رشد، آزمایشگاه¬ها، مراکز تحقیقاتی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و سرای نوآوری دانشگاه در گذر دانشگاه آزاد از نسل دوم به نسل سوم (دانشگاه کارآفرین)، همکاری در راستای اشتغال¬زایی نخبگان علمی و فنی، همکاری در راستای شبکه¬سازی نخبگان علمی و فنی و تشکیل کریدور علم و فناوری، همکاری در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، حمایت از طرح¬ها و ایده¬های نوآورانه مورد نیاز طرفین، همکاری در راستای برگزاری رویدادهای کارآفرینی محور، ارائه مشاوره، نظارت و داوری بر طرح‌های ارائه شده به طرفین، برگزاری همایش‌های علمی و فناوری مشترک، استفاده متقابل از کتابخانه‌ ها و بانک ‌های اطلاعاتی یکدیگر، انجام بازدیدهای متقابل علمی، تبادل اطلاعات از طریق وب ‌سایت‌های مربوطه، برگزاری دوره‌، کارگاه‌ و سمینار آموزشی، تبادل مدرسان خبره برای برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده متقابل از آزمایشگاه‌ها و کارگاه¬ها از جمله موضوعاتی است که طرفین به توافق رسیدند.
در پایان تفاهم نامه ای به¬ منظور تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و محمد اسدی مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری امضاء شد.

بیست و ششمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت به میزبانی واحد اسلامشهر برگزار شد

مرحله نهایی بیست و ششمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه های آزاد اسلامی استان تهران در تاریخ های ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد. محمد عبادی دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و مسئول برگزاری این دوره از مسابقات ضمن ابراز تشکر و قدردانی از تمامی همکارانی که در برگزاری این دوره از مسابقات خالصانه تشریک‌ مساعی کردند، گفت: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در بخش آوایی، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در تاریخ  19 بهمن 1400 با شرکت بیش از ۱۸۰ نفر از دانشجویان، استادان و کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که به مرحله استانی راه یافته بودند، به صورت غیر حضوری برگزار شد.

وی افزود: در این‌ مرحله، پس از ارزیابی فایل های ارسالی قرائت شرکت‌ کنندگان به دبیرخانه اجرایی مسابقات استانی توسط هیئت داوران، نفرات برگزیده که حائز امتیاز لازم جهت راه یابی به مرحله حضوری شده بودند، در روز های شنبه و یکشنبه ۲۳و ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ بصورت حضوری با میزبانی واحد اسلامشهر به رقابت پرداخته و نفرات برتر معرفی شدند.

عبادی افزود: این ‌مسابقات در رشته های قرائت به روش تحقیق، قرائت به روش ترتیل، دعا خوانی، اذان و همچنین حفظ مقاطع ۵جزء، ۱۰جزء، ۱۵جزء، ۲۰جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار شد که راه یافتگان به مرحله استانی در رشته حفظ بصورت مستقیم به مرحله نهایی(حضوری) راه یافته و با هم به رقابت پرداخت نفرات اول برگزیده این دوره از مسابقات در تمامی رشته ها علاوه بر دریافت جوایز نقدی تعیین شده در آیین نامه مسابقات قرآن و عترت، بر اساس سهمیه قانونی استان تهران، به مرحله کشوری این دوره از مسابقات که بزودی با برنامه ریزی نهاد نمایندگی مقام‌ معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت.

عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، در مورد سطح کیفی این دوره از مسابقات بیان داشت:با عنایت به حضور برخی چهره های نام آشنا و نخبگان قرآنی در رشته های مختلف این ‌مسابقات و حساسیت بالای این مرحله، تلاش نمودیم تا از داوران با تجربه و متبحّر برای امر قضاوت دعوت نماییم تا میزان توانمندی و دقت نظر ترکیب هیات داوران بسیار بالا باشد.

این‌حافظ کل قران کریم ابراز امیدواری کرد: با توجه به راهیابی چهره های مستعد قرآنی به مرحله کشوری، به فضل الهی می توانیم منتظر درخشش این عزیزان و افتخار آفرینی نمایندگان استان تهران در مرحله کشوری نیز باشیم.

گفتنی است، داوری مرحله نهایی این دوره از مسابقات در بخش خواهران را استاد صحّاف (داور لحن)، استاد الوندی(داور صوت)، استاد صریحی نژاد(داور وقف و ابتدا و حسن حفظ)، استاد نیاورانی(داور تجوید) و در بخش برادران، استاد دکتر عارف حسینی(داور لحن)، استاد شهروز یارگاری(داور صوت)، استاد محمد حسن موحدی( داور تجوید) و استاد دکتر محمد عبادی(داور وقف و ابتدا و حسن حفظ) عهده دار بودند.

سی و هشتمین آزمون صلاحیت بالینی برگزار می شود

وحید دستجردی، رئیس دانشکده پزشکی از برگزاری سی و هشتمین آزمون صلاحیت بالینی این دانشگاه با رعایت کامل قوانین بهداشتی  خبر داد.

وی با بیان اینکه آزمون آسکی یک آزمون ارزیابی صلاحیت بالینی است که به صورت عینی در ایستگاه‌های مختلفی که سازماندهی شده، انجام می‌شود اظهار کرد:  این آزمون  همزمان با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی  در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز برگزار شد و کلیه پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی رعایت و به منظور دقت و نظارت مطلوب‌تر از همه مراحل آزمون، فیلمبرداری شد.

دکتر دستجردی با تشریح اهداف و نحوه برگزاری آزمون ارزشیابی صلاحیت بالینی تصریح کرد: از سال ۹۴ تا کنون هیأت ممتحنه و ارزشیابی پزشکی عمومی وزارت بهداشت با هدف سنجش مهارت‌های بالینی کسب شده از سوی دانشجویان پزشکی در طول دوره تحصیلی با توجه به اهمیت آموزش پزشکی، تصمیم به برگزاری یک آزمون در پایان دوره پزشکی عمومی گرفته و همه دانشجویان رشته‌های پزشکی برای

ورود به عرصه بهداشت و سلامت جامعه با یک معیار ارزشیابی و با یک مقیاس یکسان مورد سنجش قرار می‌گیرند.

خاطر نشان می شود این آزمون توسط  اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی انجام شد.

رئیس دانشکده پزشکی در پایان از کلیه پزشکان، استادان و همکارانی که در برگزاری این آزمون همکاری صمیمانه داشتند تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است است این آزمون تحت نظارت دکتر افشین حراجی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران انجام شد.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1130162 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آزاد اسلامی استان تهران دانشگاه آزاد اسلامی سازمان میراث فرهنگی دوره از مسابقات اداره کل دامپزشکی همکاری در راستای گام دوم دانشگاه صلاحیت بالینی واحد اسلامشهر قرآن و عترت تفاهم نامه راه اندازی برگزار شد رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی خواهر قهرمانی منطقه یک کشور (استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد) به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در این واحد دانشگاهی برگزار شد و پس از انجام بازی‌های دوره‌ای و انفرادی در مسابقات تنیس روی میز بانوان نتایج زیر حاصل شد:

در مسابقات انفرادی: مقام نخست: سیده فاطمه دستغیب از واحد شیراز، مقام دوم: زهرا حبیبی از واحد مرودشت، مقام سوم مشترک: لیلا مختاری از واحد مرودشت و الهام اوکی‌نژاد از واحد شیراز
در مسابقات تیمی: مقام اول را واحد شیراز کسب کرد و مقام دوم به واحد مرودشت رسید و مقام سوم مشترک توسط واحد‌های استهبان و بوشهر احراز شد سرپرست فنی این دوره مسابقات تنیس روی میز به عهده سیده راضیه دستغیب بود.

همچنین در مسابقات بدمینتون خواهران منطقه یک نیز نتایج زیر به‌دست آمد:

 در مسابقات انفرادی: مقام نخست: آذرمیدخت رضایی از واحد مرودشت، مقام دوم: لیلا مختاری از واحد مرودشت و مقام سوم مشترک توسط مریم خیرده و زهرا برزگر از واحد شیراز کسب شد.
در مسابقات تیمی: مقام نخست به واحد مرودشت رسید، مقام دوم توسط واحد شیراز کسب شد و مقام سوم مشترک در اختیار واحد‌های بوشهر و زرقان قرار گرفت. سرپرست فنی این دوره از مسابقات بدمینتون بانوان منطقه یک را خانم لیلا مختاری به عهده داشت.

به گزارش آنا، نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار خواهد شد اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی