Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- یادواره مردمی شهید گمنام دوران دفاع مقدس "ابراهیم هادی" و شهدای مدافع حرم استان گیلان در رشت برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، یادواره مردمی شهید گمنام دفاع مقدس "ابراهیم هادی" و شهدای مدافع حرم استان گیلان شامگاه پنج‌شنبه با حضور خانواده‌های معزز شهدا، خانواده شهید مدافع حرم طاهرنیا و شهید مسافر در سالن همایش مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیاء رشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همرزم شهید ابراهیم هادی در این مراسم با بیان اینکه خداوند به شهدا 18 مقام در قرآن عنایت کرده است اظهار داشت: ابراهیم هادی نه‌تنها در ایران اسلامی بلکه در قلوب برخی جوانان در دیگر کشورها هم جای دارد تا جایی که چندین جوان آمریکایی سراغ مزار شهید هادی را در ایران می‌گرفتند.

سردار مهدی رمضانی با اشاره به اینکه شهدا اهل کمک به دیگران بودند افزود: جان انسان عزیزترین سرمایه‌اش است و شهدا برای کمک به دیگران جان خود را تقدیم کردند؛ شهید هادی از جمله شهدایی است که جوانان شیفته او می‌شوند و این شهید دست بسیاری از جوانان را می‌گیرد و هدایت‌ می‌کند.

نویسنده کتاب "راز کانال کمیل" با بیان اینکه بعضی‌ها برای رضای دیگران کار می‌کنند نه برای رضای خدا" تصریح کرد: سعی کنیم به سیرت شهدا بازگردیم و ببینیم شهدا با دستان خالی چگونه توانستند هشت سال جنگ را پشت سر بگذارند.

وی با بیان اینکه "اگر نیت‌مان خدمت به مردم باشد شهدا دستمان را خواهند گرفت" گفت: خداوند به شهدا 18 مقام در قرآن عنایت کرد و در قرآن فرمود "شهدا زنده‌ جاوید هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند" و این نخستین مقام شهدا در قرآن است که ویژه شهدا است و خداوند به آنان عنایت کرده است. 

همرزم شهید ابراهیم هادی با اشاره به اینکه شهدا با خدمت به مردم به مقام بالا رسیدند تصریح کرد: وقتی برای رضای خداوند کار کنید خدا محبت‌تان را در قلب همه جای می‌دهد؛ نزدیک به 3 هزار جوان این مملکت در فکه ماندند و یکی پس از دیگری با لب‌های تشنه به شهادت رسیدند و خیلی از آن‌ها از تشنگی شهید شدند.

سردار رمضانی با اشاره به مقاومت گردان کمیل در کانال‌های فکه گفت: 5 شبانه روز جوانانِ ایرانی در وضعیت محاصره با سه وعده اذان ابراهیم هادی نمازهای جماعت 2 تا 3 نفره تشکیل می‌دادند و رزمندگانی که سالم‌ بودند جلو می‌ایستادند و مجروحان به او اقتدا می‌کردند.

نویسنده کتاب "راز کانال کمیل" با اشاره به جوانمردی شهید ابراهیم هادی ابراز داشت: لب‌های ابراهیم هادی از تشنگی خشک شده بود اما عباس‌وار برای رزمندگانی که داخل کانال مقاومت می‌کردند و تشنه بودند چند قمقمه آب آورد در حالی‌که لب‌های خودش از فرط تشنگی خشک شده بود.

به گزارش تسنیم، شهید جاویدالاثر ابراهیم هادی در تاریخ 1 اردیبهشت 1336 در تهران به دنیا آمد و در بهمن 1361 در عملیات والفجر مقدماتی به همراه گردان کمیل در کانال‌های فکه مقاومت کرد و به دلیل حماسه‌ای که این رزمندگان آفریدند نام کانال را کانال کمیل گذاشتند.

او که در نوجوانی طعم تلخ یتیمی را چشیده بود از همان زمان همچون مردان بزرگ زندگی خود را پیش برد؛ او از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلان غرب و ستاره ورزش کشتی کشورمان بود و در دوران پیروزی انقلاب نیز شجاعت‌ بسیاری از خود نشان داد و همزمان با تحصیل به کار در بازار تهران مشغول شد.

شهید هادی پس از انقلاب در سازمان تربیت بدنی و پس از آن در آموزش و پرورش مشغول شد و در دوران دفاع مقدس سرانجام در والفجر مقدماتی، پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد اما تسلیم نشد و در 22 بهمن سال 61 بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به عقب، تنهای تنها ماند و تا امروز شهید گمنام است.

پروژه‌های سلامت‌محور ارتش با حضور "امیر حیدری" در استان گیلان به بهره‌برداری رسیدنیروی زمینی ارتش 60میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی استان گیلان هزینه کردفرمانده سپاه استان گیلان: افراد کم‌برخوردار از خدمات درمانی رایگان سپاه بهره‌مند می‌شوند

ابراهیم هادی همیشه از خدا می‌خواست گمنام بماند چراکه گمنامی صفت یاران خداست و پیکر این شهید گمنام تا امروز تشخیص داده نشده ولی در قطعه 26 بهشت زهرا(س) یادبودی برای این شهید محبوب ساخته شده است از سوی دیگر داستان‌های عجیب و شنیدنی از این شهید به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/612/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید ابراهیم هادی استان گیلان شهید گمنام مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا


به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در پانزدهمین جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی شهدا با بیان اینکه ماموریت ها، اجزا و شئون کنگره ملی شهدای کاشان باید بین اقشار مختلف تقسیم شود گفت: هنرمان باید این باشد که اینگونه یادواره‌ها و کنگره‌ها مردمی برگزار شود.


حمید رضا محمدی فشارکی پاسداشت شهدای گرانقدر کنگره ملی دارالمومنین کاشان را برای همگان افتخار دانست و افزود: بازخوانی یاد و خاطره شهدا برای نسل کنونی ضروری است.


وی با بیان اینکه به برکت وجود مقدس شهدا مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه برطرف خواهد شد، گفت: با وجود این مشکلات بعضی جا‌ها مانند یادواره شهدا نیاز داریم که مردم تخلیه و آرام شوند.

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود