Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه با اپیدمی کرونا سراسر جهان با کمبود ذخایر خونی مواجه شدند، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده کمبود ذخایر و فرآورده های خونی به خوبی جبران شد.

عباس صداقتامشب در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل انتقال خون گلستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با اپیدمی کرونا همه جهان با مشکل کفایت و سلامت ذخایر خونی مواجه بودند اما خوشبختانه ما در کشورمان با اقدامات انجام شده موفق به جبران کمبود ذخایر خونی شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در وهله نخست برای جبران کمبود ذخایر خونی، شبکه ملی خونرسانی در کشور پای کار آمد و سعی می کرد در هر استان از همه ذخایر موجود در کل کشور استفاده کند، همچنین در خصوص بیماری کرونا علم خود را به روز نگه داشتیم و در بحث استانداردهای ملی کشورمان در حوزه اهدای خون هیچ گونه تغییری انجام نشد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا پایگاه های اهدای خون را از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی و مبارزه با کووید19 امن کردیم، بیان کرد: امن ترین مکان ها را برای جلوگیری از گسترش کووید19 در پایگاه های انتقال خون ایجاد کردیم، از همه مهم‌تر مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی به فراخوان های ما پاسخ مثبت دادند طوری که تأمین ذخایر خونی در کل کشور در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه با رشد هفت درصدی همراه بوده است.

گفتنی است؛ در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل انتقال خون گلستان از زحمات «سید صادق بنی عقیل» قدردانی و «فاطمه محمدی» به عنوان مدیرکل جدید سازمان انتقال خون استان گلستان معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون کشور انتقال خون اپیدمی کرونا کمبود ذخایر خونی انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول

در پی بارش‌های اخیر سد شهید قنبری آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد ایلام، سدهای ماشکید علیا، خیرآباد، زیردان و پیشین در سیستان‌وبلوچستان، سدهای آزاد و قشلاق در کردستان، سد رودبار لرستان و سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد به‌طور کامل پُر شدند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در 218 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402 تا هشتم اردیبهشت 1403) در مجموع 26 میلیارد و 570 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 29 میلیارد و 30 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی 8درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، 16 میلیارد و 690 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی 16 میلیارد و 520 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی یک‌درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود 31 میلیارد و 560 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، 64 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 36 درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز هشتم اردیبهشت 1402 بالغ بر 31 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده برابری میزان ذخایر سدها با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

همانطور که در جدول بالا مشخص است، سد شهید قنبری آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد ایلام، سدهای ماشکید علیا، خیرآباد، زیردان و پیشین در سیستان‌وبلوچستان، سدهای آزاد و قشلاق در کردستان، سد رودبار لرستان و سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد پرشدگی 100درصدی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق