Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، زاخارووا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه روسیه منتشر شد، نوشت: برای بار چندمین اعلام می‌کنیم که اخراج دسته جمعی دیپلمات‌ها و جنگ روادید که میان روسیه و آمریکا دور گرفته است، انتخاب ما نیست.

وی افزود: بار‌ها در سطوح مختلف به طرف آمریکایی پیشنهاد کردیم که بدتر کردن شرایط برای فعالیت مراکز دیپلماتیک دو کشور را متوقف کرده و همه محدودیت‌های اعمال شده در سال‌های اخیر را به صفر برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو امروز (پنجشنبه) به وزارت امورخارجه روسیه احضار و موضوع اخراج بارت گورمن معاون وی، به او ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در ادامه ابراز تاسف کرد که از نظر دولت آمریکا، عادی شدن روابط مسکو و واشنگتن جاده یکطرفه است که در آن فقط منافع آمریکا تامین و بقیه نادیده گرفته می‌شود.

زاخارووا تصریح کرد: بدیهی است که ما قصد نداریم با چنین رویکرد تبعیض آمیزی کنار بیاییم.

«جیسون ربهولتس» سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو امروز (پنجشنبه) به ریانووستی گفت: روسیه بارت گورمن معاون سفیر آمریکا در مسکو را اخراج کرد.

به گفته وی، گورمن عضو کلیدی این سفارتخانه و دارای روادید معتبر اقامت در روسیه بود و از حدود سه سال پیش به این کشور آمده بود.

سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو تصریح کرد: واشنگتن اخراج این دیپلمات ارشد را گامی برای تشدید تنش‌ها می‌داند و امکان پاسخ متقابل به آن را بررسی می‌کند.

روسیه بار‌ها به آمریکا در مورد شرایط دشواری که واشنگتن برای دیپلمات‌های روس در آمریکا ایجاد کرده، اعتراض کرده است.

به گزارش رسانه‌های روسی، معاون سفیر روسیه در آمریکا چندی پیش با پایان روادید خود مجبور به ترک آمریکا شد و شمار زیادی از دیپلمات‌های روسی به ناچار بر سر این مساله ماموریت خود در مراکز دیپلماتیک روسیه در آمریکا را به پایان می‌رسانند.

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه، نیز به تازگی تهدید دولت آمریکا مبنی بر اخراج «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه از واشنگتن در صورت عدم صدور روادید مسکو برای محافظان «جان سالیوان» سفیر آمریکا را بی‌ادبانه خواند.

به گزارش ایرنا، آناتولی آنتونوف گفته بود که اگر مسکو شرایط واشنگتن برای صدور روادید برای محافظان سفیر آمریکا را رعایت نکند، وزارت امورخارجه این کشور او را مجبور می‌کند تا ماه آوریل آمریکا را ترک کند.

وزیر امورخارجه روسیه این تهدید آمریکا را بی ادبانه خواند و هشدار داد که اگر گستاخی آمریکا در موضوع ماموریت‌های دیپلماتیک ادامه یابد، روسیه پاسخ مناسب برای برابر کردن تعداد دیپلمات‌ها در اختیار دارد.

وی افزود: ما به آن‌ها هشدار دادیم که اگر این بی ادبی‌ها ادامه پیدا کند، ما از آنتونوف (سفیر روسیه) خواهیم خواست که ایالات متحده را ترک کند. ما پاسخ مناسب داریم که حضور دیپلماتیک خود را برابر کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین مهرداد سراجی ماریا زاخارووا وزارت خارجه روسیه جنگ ویزا اخراج دیپلمات ها مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین مهرداد سراجی امورخارجه روسیه وزارت امورخارجه آمریکا در مسکو سفیر آمریکا دیپلمات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود