Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@07:12:26 GMT

توافق احتمالی دولت بایدن به ایران قدرت می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۱۱۴۱

توافق احتمالی دولت بایدن به ایران قدرت می‌دهد

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل با اعلام حمایت از مخالفت با اقدام دولت بایدن جهت توافق با ایران، هرگونه توافق احتمالی جدید با ایران را فاجعه بار توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «نیکی هیلی»، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در دوره ترامپ با اعلام حمایت از مخالفت برخی نمایندگان کنگره با اقدام دولت بایدن جهت توافق با ایران، هرگونه توافق احتمالی جدید با ایران را فاجعه بار توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکی هیلی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «توافق با ایران یک اشتباه بود و هر توافق جدیدی که بایدن با ایران انجام دهد فاجعه خواهد بود. خیلی افتخار می‌کنم به بیش از ۱۵۰ نماینده جمهوری خواه مجلس که در مقابل توافق بایدن ایستادند.

هیلی همچنین مدعی شد که توافق احتمالی دولت بایدن فقط به ایران قدرت می‌دهد و خطر بیشتری را برای جهان به همراه خواهد داشت.

این ادعای نیکی هیلی در حالی مطرح شده که چند ساعت پیش از آن، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به فضاسازی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران واکنش نشان داد. «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسی در مذاکرات وین در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: با نزدیک‌تر شدن به توافق بر سر بازگرداندن برجام، مخالفان توافق هسته‌ای بیشتر و بیشتر در فضای عمومی فعال‌تر می‌شوند و سعی می‌کنند فضای ناسالم را در اطراف مرحله نهایی مذاکرات وین ایجاد کنند.

نماینده روسیه همچنین از دیدار خود با دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد و در این ارتباط گفت: امروز با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی آقای رافائل گروسی دیدار کردم. ما درباره موضوعات مرتبط با برجام بحث کردیم. آژانس نقشی حیاتی در احیای توافق هسته‌ای دارد.

مذاکرات هسته‌ای در وین در مرحله بسیار حساسی به سر می‌برد و پیش از این نیز، «علی باقری کنی»، مذاکره کننده ارشد ایران در این مذاکرات گفته بود: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است. واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه ۴ سال گذشته لازمه تحقق این هدف است. زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: توافق احتمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای دیدار با رجب طیب اردوغان ندارد.

به گزارش ایسنا، کربی در رابطه با سفر احتمالی اردوغان به واشنگتن و بازدید از کاخ سفید گفت: هنوز هیچ برنامه خاصی برای بازدید رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد و من هیچ نظر خاصی در این رابطه ندارم.

پیشتر گزارشاتی در خصوص لغو دیدار احتمالی بایدن و اردوغان در برخی رسانه‌های ترکیه منتشر شده بود؛ اگرچه رسانه‌ها در روز چهاشنبه گزارش دادند که آنکارا تاکنون از واشنگتن پیغامی مبنی بر لغو بازدید از پیش برنامه‌ریزی شده اردوغان از آمریکا در تاریخ 9 مه دریافت نکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟