Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی جهانی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان و ارائه تسهیلات از منابع ارزان قیمت اشتغال روستایی پیش‌بینی می‌شود ۵ پروژه اقامتگاه بوم‌گردی دیگر تا پایان سال ۱۴۰۰ در سطح استان به بهره‌برداری برسد.

به گفته او ایجاد اقامتگاه‌ها با رویکرد بوم‌گردی علاوه بر آشنایی گردشگران با فرهنگ‌های اصیل بومی استان موجب رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال روستایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای قریب به ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

در حال حاضر استان گیلان با دارا بودن ۱۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح ۱۷ شهرستان ظرفیت مطلوبی در این حوزه دارد.

آقای جهانی می‌گوید: رأیزنی‌های متعددی به منظور بهره‌مندی بیشتر طرح‌های گردشگری خصوصا در حوزه بوم‌گردی از طرح‌های تسهیلات ارزان‌قیمت روستایی با بانک‌های عامل و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان دبیرخانه این طرح به انجام رسیده است.

پایان خبر/ ع

باشگاه خبرنگاران جوان/ استان ها/ گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری اقامتگاه بوم گردی اشتغال روستایی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳