Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا امام‌پناهی گفت: امسال در بحث تأمین آب کشاورزی شرایطی به مراتب سخت‌تر از سال گذشته داریم و تا امروز فقط در ۱۵ درصد از اراضی شالیزاری شهرستان رشت شخم زمستانه را داشتیم.

به گفته او آمار‌ها نشان می‌دهد سال زراعی سختی را در پیش خواهیم داشت و برای پیشگیری از وقوع هرگونه بحرانی باید از اکنون برنامه ریزی و آمادگی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت گفت: در حال حاضر آبگیری پشت سد سفیدرود ۳۳۰ میلیون مترمکعب است و ورودی آب به سد کاهش ۶۰ درصدی دارد که این زنگ هشداری است.

آقای امام‌پناهی از شالیکاران خواست از ظرفیت بارش‌های زمستانی برای انجام شخم زمستانه اراضی شالیزاری استفاده کنند.

همچنین به گفته او بالغ بر ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی امسال نیازمند لایروبی هستند که بر اساس داده‌های هواشناسی باید آمادگی لازم را داشت و لایروبی‌ها هر چه سریعتر با مدیریت بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام گیرد.

شهرستان رشت در حال حاضر ۱۴ ایستگاه پمپاژ آب و ۳۰ حلقه چاه دارد که توسط جهاد کشاورزی مدیریت می‌شود و باید از اکنون مورد بازرسی و بازسازی قرار گیرند.

بیمه یک پنجم اراضی کشاورزی رشت

فرماندار رشت گفت: در سال گذشته فقط حدود یک پنجم اراضی کشاورزی این شهرستان بیمه شدند که آمار خوبی نیست و صندوق‌ها باید در این زمینه فعالانه‌تر عمل کنند تا اگر خسارتی به کشاورزان وارد شد از تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.

شهرستان رشت در مرکز استان گیلان قرار دارد.

پایان خبر/ ع

باشگاه خبرنگاران جوان/ استان ها/ گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شخم زمستانه اراضی کشاورزی سال زراعی شهرستان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای رحیم آباد با دو ایستگاه پمپاژ در سال ۱۳۸۴ کلنگ زنی شد و باشیوه آبگیری اصلاح گالری و چاهک حریمی، ۵۰ هکتار از اراضی مستثنیات این روستا را تحت پوشش قرار داده است
برزگر افزود: میزان مجوز آب این طرح ۲۵ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۳ هزار ۱۵۰ متر لوله گذاری فولادی و با دو ایستگاه پمپاژ با اختلاف ارتفاع ۱۸۰ و ۳۰۰ متر از سطح رودخانه رحیم آباد به اجرا درآمده است
وی ادامه داد: این طرح با ه ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و زمینه اشتغال مستقیم ۷۰ نفر را مهیا کرد.

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار