Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**************************

29 بهمن ماه

 

سلام علیکم
دیوان عدالت اداری را باید دیوان ضد عدالت اداری نامید.
عملکرد بد و برخورد بدتر و اهانت آمیز اکثر قضات و کارکنان آن با مراجعین و عدم توجه به مشکلات مردم و ادله قانونی آنها ، موجب رواج و توسعه فساد اداری شده و مردم با ناامیدی از رسیدن به حق خود از راههای قانونی، به ارتشاء و التماس و کارچاق کنها رو می آورند و ادارات هر بلائی که بخواهند سر مردم در می آورند.
هیچ نظارتی بر این دیوان نیست .با ذکر دلیل و ادله قانونی حاضر به اثبات این موضوع در هر کجائی که لازم باشد حاضرم مناظره کنم. هیچ دادرسی در کشور نیست و فقط باید با رشوه و رابطه کار خودت رو انجام بدی و مسیر قانونی یا مسدود است یا موانع بسیار دارد و تا پایان عمر باید دوندگی کنی.
۲۰ سال برای کار قانونی خود که از طرف شهرداری مورد ظلم قرار گرفته ام در حال دوندگی هستم و ۵ سال است که حکم صادره را اجرا نمیکنند و قاضی اجرای احکام هم بی ادبانه ، اهانت میکند و اصلا متوجه  حکم و چگونگی اجرا نیست و به هر حال حکم بدون اجرا مانده و عمر ما در حال پایان.

 

بنده کارمند آموزش و پرورش هستم. امروز وقتی یکی از پیامها را خواندم و از این همه تبعیض بین کارمندان دولت بیزار شدم. در متن پیام آمده بود که این کارمند محترم دستگاه دولتی از کاهش پرداخت هزینه‌های رفاهی مانند حق غذا و حق ایاب و ذهاب در بودجه 1400 گله کرده بود. البته درد و دل ایشان کاملاً به حق بود و من هم مایلم تا ایشان به حق‌شان برسند. اما میخواستم بگویم من هم کارمند دولت هستم اما از زمانی که استخدام شده‌ام به خدا قسم حتی یک ریال هزینه رفاهی مانند حق غذا و حق ایاب و ذهاب و حق مسکن و ... به کارمندان آموزش و پرورش پرداخت نشده است. حتی با وجود اینکه در این سالها به دلیل کمبود نیرو و حجم کار زیاد به ناچار بسیاری از روزها تا غروب در محل کار حاضر بودیم هزینه غذا هم پرداخت نمی‌شد. بقیه پیشکش! اگر قرار هست هزینه رفاهی پرداخت شود، باید شامل همه دستگاه‌های دولتی باشد.

 

 باجناق رییس بنده کارمند شهرداری بوده و به واسطه رشوه فقط در یک مورد ۴۵ سکه حدود 7 سال پیش سال گذشته گیر افتاد ، و کار پرونده ادامه داشت تا حدود 4 ماه پیش خودش و 4 نفر دیگر از همکارانش بازپرس پرونده را برای قاضی ارجاع داده بود و ظاهراً وضعیتشان خیلی خراب بود و با توجه به عناوین پرونده به گفته وکیل‌شان انفصال از خدمت برگرداندن مال ، جریمه سنگین و حبس تعزیری بین 4تا 6 سال تا این رییس بنده وارد عمل شد و با لابی گری با چند تا قاضی دیگر و حتی خود قاضی پرونده می آمد بانک و تعدادی از بستگانشان را که در استانهای دیگه بودند برای دریافت وام معرفی می کرد و همگی می آمدند و وانشان را گرفتند ، آنوقت قاضی پرونده راهکار جلوی پایشان می گذاشت که مثلاً یک لایحه بدهید و چه بنویسید و یا فلان حرف را بزنید و ... تا اینکه دیروز حکم پرونده شأن صادر شد و 4نفر دیگر تبریه شدند و باجناغ رییس هم کلا به پرداخت 25 میلیون تومان جریمه  و 6 ماه انفصال محکوم شد ، حال می خواستم از مردم عزیز بپرسم آیا اینجا هم مسولین عالی رتبه نظام مقصر هستند؟ آیا رییس قوه مقصر هست ؟ آیا میشود بالای سر تک تک قضات یک مامور گذاشت.
دیروز با خودم کلی فکر می کردم و آخرش گفتم وای به حال کسی که در این دوره و زمانه پارتی نداشته باشد ، شاید اگر بنده هزار تومان دزدی می کردم سر و کارم با کرام الکاتبین بود .
فقط از عزیزان دلسوز قوه قضاییه تقاضا دارم بر رفتار قضات نظارت بیشتری شود تا خدای نخواسته حقی ناحق نشود .

 

سلام بنده یک پیشنهاد دارم دولت کارمندان خودش را حداقل کسانی که واکسن نزده اند یا کامل و به موقع نزده اند اگر کرونا گرفتند را اولا مرخصی استعلاجی برایشان محسوب نکند ، استحقاقی حساب کند و ثانیا هزینه درمانشان هم تحت پوشش بیمه قرار نگیرد.

 

متاسفانه درشرکت اب و فاضلاب استان مازندران مابه التفاوت افزایش حقوق سال 1400 رو به 70درصد پرسنل این شرکت نداده اند! ضمنا دراین شرکت هزینه های نهار و ایاب و ذهاب به پرسنل شرکت پرداخت نمیگردد و همچنین هیچ مبلغی هم بابت روز زن پرداخت نشده(البته مبلغی رو فقط به خانمها) پرداخت کرده اند. از مهندس محرابیان وزیر ارزشمند نیرو ، درخواست رسیدگی داریم.

 

سامانه تهران من یک ماه است بروز نمی شود و تکلیف پول های پرداخت شده مشخص نیست

 

معلوم نیست چطوری این الگوی مصرف رو حساب کردند.واون درصدی را که می‌گویند بسیار غیر محتمل است شاید فقط بشود این الگو برای کسانی که توی یک اطاق یا دو اطاق زندگی می‌کنند درست.باشد.دولت حقوق ها را می‌خواهد ده درصد افزایش بدهد بعد خودش اول از همه تعرفه های برق وگاز را بصورت پنجاه درصد وبعد صد درصد بالا می‌برد امروز اکثر مردم با حداقل حقوق زندگی روز مره خود را بسختی می‌گذرانند با این وضع اجاره ها ومخارج زندگی .والله کمر ملت زیر این بار وحشتناک دارد میشکند

 

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی و بدنبال آن پیش ثبت‌نام‌ها، شهریه‌های مدارس غیردولتی دغدغه بزرگ هرساله اولیاء است، هرچند هنوز شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ رسما اعلام نشده و فعلا مقرر شده پیش‌ثبت‌نام‌ها بر اساس نرخ شهریه سال گذشته صورت گیرد، اما گفته شده کف و سقف میزان «شهریه» براساس عملکرد مدارس و بارگذاری مدارک و اطلاعات در سامانه مدارس و مرکز غیردولتی تعیین می‌شود.

بر اساس بخشنامه ابلاغی؛ «شهریه مصوب مدارس غیردولتی» براساس هزینه‌های قابل پرداخت مطابق با «الگوی تعیین شهریه» بابت ارائه برنامه هفتگی مصوب از سوی مدارس غیر دولتی منطبق بر برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش تعیین می‌شود.

«شهریه فعالیت‌های فوق برنامه» نیز بابت ارائه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی فوق برنامه دارای مجوز از اداره آموزش و پرورش شهرستان /منطقه (ناحیه) با هدف تنوع بخشی به فرصت‌های تربیتی، تقویت روحیه علمی، ارتقای آداب و آیین زندگی متعالی و با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و مبتنی بر نظام اسلامی، توسط اولیای دانش آموزان پرداخت می‌شود.

هفت الگوی تعیین شهریه

حداقل و حداکثر میزان شهریه بر اساس ۶ شاخص در ماده ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی مشخص می‌شود. بر اساس ماده ۱۵ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، هفت الگوی تعیین شهریه با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات، شرایط منطقه‌ای و نرخ تورم رسمی کشور که از سوی بانک مرکزی اعلام شده، توسط شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی تهیه می‌شود که این الگو پس از تأیید وزیر آموزش و پرورش قابل اجرا است.

بر اساس این شاخص‌ها فرمول گذاری شهریه هر مدرسه انجام و مدارس مدارک خود را برای تعیین میزان شهریه در سامانه بارگذاری می‌کنند. میزان دقیق افزایش شهریه بعد از فرآیند بارگذاری اعلام می‌شود و در نهایت دانش آموزان و والدین با مراجعه حضوری به مدرسه و یا سامانه مدارس غیردولتی می‌توانند از میزان شهریه سال تحصیلی دانش آموز خود با خبر شوند.

بر این اساس در حال حاضر پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی براساس شهریه سال گذشته انجام می‌شود و افزایش شهریه برای پیش ثبت نام تخلف است.

مزیت رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در تعیین شهریه

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند مشخص شده گفته است: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیرات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند. 

به گفته محمودزاده، رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است. شهریه‌های پایین این مدارس ترمیم، شهریه‌های بالا کنترل و شهریه‌های متوسط متوازن می‌شود، شهریه فوق برنامه نیز در مدارس غیردولتی نه اجباری است نه اختیاری و به تناسب شرایط درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

همچنین مقرر شده سامانه نظارت بر وضعیت مدارس غیردولتی با هدف شفاف سازی ایجاد و مجلس و سازمان مدارس غیردولتی به عنوان ناظر، سامانه مذکور را رصد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود