Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمالی با بیان اینکه در دهه نود توسط دولت مردان در حوزه اقتصادی کم کاری‌های زیادی شکل گرفت، عنوان کرد: در شرایط تحریمی نیز می توان به الگوی موفق اقتصادی دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید کمالی، کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به سخنرانی امام خامنه ای(مدظله العالی) در جمع مردم تبریز به صورت ویدیو کنفرانسی اظهار کرد: حضرت آقا در بخشی از سخنان گوهربارشان در فشارهای اقتصادی و تحریم ها، رفع تحریم و خنثی سازی تحریم سخن گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به فشارهای اقتصادی عنوان کرد: در جنگ شناختی و ادراکی بیشترین بازده را مسائل اقتصادی دارد؛ دشمن یک جنگ تمام عیار ادراکی را بر علیه ما شروع کرده و بیشترین تاثیر اقتصادی دارد زیرا مردم سفره هایشان را می بینند که در این چند سال کوچک شده و این مشکلات را بولد می بینند.

کمالی افزود: چون فکر مردم به فشارهای اقتصادی می رود به سمت نقاط قوت جمهوری اسلامی مانند پیشرفت های منطقه ای، موشکی، قدرت دفاعی، ظرفیت عظیم نیروی انسانی، قدرت ولایت فقیه و قدرت مردم باز داشته می شود و ذهن ها به سمت مسائل اقتصادی است.

وی بیان کرد: یکی از دلایل دیگر اینکه دشمن مسئله اقتصادی را انتخاب کرده برای قرار دادن مردم در مقابل انقلاب و نظام است و هدفش نشان دادن ناتوانی جمهوری اسلامی برای رفع مشکلات مردم است و نمی تواند مشکلات اقتصادی را حل کند پس باید نظامی دیگر بیاید.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی هرمزگان تصریح کرد: ایران اسلامی قوی و مقدر همچنین دارای قدرت منطقه ای و موشکی بوده و کشورهای منطقه ایران را الگوی خودشان در بحث مقاومت قرار داده اند و کشورمان اگر الگوی موفق اقتصادی شود با توجه به اینکه در مقابل آمریکا نیز ایستاده دیگر کسی جلودارش نمی شود و همه با الگوگیری از ایران اسلامی در مقابل آمریکا ایستادگی می کنند و هم می توانند از نظر اقتصادی قوی شوند؛ به همین دلیل است که ما را تحریم اقتصادی کرده تا الگویی برای سایر ملل نباشیم.

کمالی عنوان کرد: در جنگ اقتصادی دشمن از تمام حربه ها استفاده کرده یعنی هم از تحریم و هم از نفوذ استفاده کرده و قواعد استعماری خودش را به وسیله افرادی که تمایل به سمت آمریکا دارند و تحصیل کردگان غرب هستند و مبنایشان لیبرال است پیاده سازی می کنند.

وی افزود: اگر به اف ای تی اف نگاه بیندازیم متوجه می شویم که چه کسانی در دولت و مجلس تمام مشکلات اقتصادی را به fatf گره می زدند؛ به گفته مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی خیلی بهتر می توانستیم باشیم اما در دهه نود خیلی کمکاری ها صورت گرفت و نتوانستیم یک آرایش جنگی خوب در مقابل جنگ اقتصادی دشمن ایجاد کنیم و ما ضربه پذیر نشان دادیم و نرفتیم به سمتی که ارتباطمان را با دلار و آمریکا را کم کنیم بلکه در دولت آقای روحانی تمام هم و غمشان ارتباط با آمریکا بود که کدخدای جهان است مذاکره کنیم و از تجارت همسایگان غافل بود و فقط اروپا و غرب را مدنظر داشتند.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی هرمزگان ادامه داد: دولت روحانی نگاهش این گونه بود که خودمان نمی توانیم لوکوموتیو باشیم باید خودمان را به لوکوموتیو آمریکا ببندیم و بکشیم؛ اگر آمریکا می توانست مشکلی را حل کند مشکلات اقتصادی خودش و کشورهای غربی را حل می کرد.

کمالی با بیان اینکه پایه های اقتصادی ایران بسیار قوی است، گفت: چهل سال است که تحریم هستیم و دوام آورده ایم و روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

وی بیان کرد: در تحریم ها ما اگر آرایش درستی گرفته باشیم اثر آن زیر ۲۰ درصد است به شرطی که همه تخمه مرغ ها مانند دولت روحانی در سبد برجام قرار نگیرد.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان تصریح کرد: رفع تحریم ها اثر آن موقت و زودگذر است اگر تحریم ها رفع شود ولی خنثی سازی صورت نگیرد به محض برگرداندن تحریم ها تاثیر گذاری آن دوباره صورت می پذیردو ما ضربه بیشتری خواهیم خورد در سال ۹۶ و ۹۷ همین گونه بود که با برداشتن تحریم و دوباره گذاشتن تحریم  ها شوکش در کشور ما بیشتر شد و رفع تحریم ها مسیری بود که دولت روحانی در پیش گرفته بود و اثری نداشت و دولت جدید هم رفع تحریم ها انجام می دهد و هم خنثی سازی آن.

کمالی تصریح کرد: در بحث خنثی سازی تحریم ها آنچه که جمهوری اسلامی به آن نیاز دارد؛ یعنی کاری کنیم که دشمن تحریم ما برایش به صرفه نباشد و راهش این است که ما تولید داخلی مان را افزایش دهیم و ارتباط با همسایگانمان قوی کنیم و این مسیر رفع مشکلات اقتصادی ما است.

وی با تاکید بر اینکه منابع و ذخایر که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد در دنیا کم نظیر و بی نظیر است، گفت: ما منابع عظیم نفت و گاز داریم و هفت درصد انرژی جهان را داریم و یک درصد جمعیت جهان را داریم.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان خاطر نشان کرد: ظرفیت های عظیم خدادادی فراوانی مانند نفت و گاز، کشاورزی، توریست درمانی نیروی انسانی و‌…. در کشور وجود دارد دنیا این را خوب می داند ما باید به خودباوری برسیم و با خنثی سازی تحریم ها مشکلات اقتصادی ما رفع می شود.

 

انتهای پیام/

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. کمالی دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: مسائل سیاسی هرمزگان مشکلات اقتصادی جمهوری اسلامی رفع تحریم خنثی سازی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

کنعانی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

کنعانی افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

وی ادامه داد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228562 برچسب‌ها تحریم ایران

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!