Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@15:54:56 GMT

خیز بزرگ‌ترین پالایشگاه ژاپن برای واردات نفت ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۱۷۳۱

خیز بزرگ‌ترین پالایشگاه ژاپن برای واردات نفت ایران

بزرگ‌ترین پالایشگاه ژاپن اعلام کرد به محض برداشته شدن تحریم‌های ایران پس از امضای قرارداد هسته‌ای، مقدمات واردات نفت از ایران را آغاز کرده و طی ۲ تا ۳ ماه خرید از ایران را از سر می‌گیرد. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اس‌پی‌گلوبال‌پلتس، مدیرعامل شرکت انیوس، بزرگ‌ترین پالایشگاه ژاپن اعلام کرد حدود 2 تا 3 ماه پس‌از بسته شدن قرارداد اتمی ایران و برداشته شدن تحریم‌ها، واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت به‌خاطر مسائلی مانند بیمه و برنامه‌ریزی نقل‌وانتقال‌ها، نمی‌تواند فورا واردات نفت از ایران را آغاز کند. اما این کار را طی 2 تا 3 ماه انجام خواهد داد.
وی اظهار داشت:«پس‌از بسته شدن قرارداد اتمی ایران، نفت این کشور یکی از گزینه‌های خرید ما خواهد بود».
وی در پاسخ به سوالی در مورد زمان برداشته شدن تحریم‌های ایران گفت انتظار دارد تحریم‌ها هم‌زمان با امضای قرارداد برداشته شوند.
وی تاکید کرد برداشته شدن تحریم‌های ایران باعث می‌شود 2 میلیون بشکه نفت به‌تدریج وارد بازار شود.

رویترز: صادرات نفت ایران با وجود تحریم آمریکا رکورد 3 سال گذشته را شکستصنعت نفت ایران برای دوره پس‌از تحریم‌ها آماده می‌شود

مذاکرات هسته‌ای ایران که جدیدترین دور آن در هشتم فوریه در وین آغاز شد بیش‌از هر زمان دیگری به یک قرارداد نزدیک شده‌است. علی باقری‌کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران در شانزدهم فوریه اعلام کرد ایران و آمریکا به قرارداد نزدیک شده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در همان روز گفت دو طرف در مراحل نهایی مذاکرات به سر می‌برند.
طبق قرارداد برجام که در 2015 امضا شده بود، تحریم‌های نفتی ایران در ازای محدود شدن برنامه هسته‌ای این کشور برداشته‌شده بودند. اما دولت ترامپ در 2018 با بیرون رفتن از این قرارداد دوباره صنعت نفت پتروشیمی و کشتیرانی ایران را تحریم کرد.
مذاکرات برای احیای برجام در اواسط 2021 متوقف اما در ماه دسامبر از سر گرفته شد.
ژاپن واردات نفت از ایران را در ماه مه 2019 متوقف کرد. این کشور در 2019، 17.1 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده بود که 63.2 درصد نسبت‌به 46.51 میلیون بشکه خریداری‌شده در 2018 کاهش داشت.
انتهای پیام/42

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واردات نفت از ایران برداشته شدن تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانع بزرگ بر سر راه تمدید قرارداد اوسمار

باشگاه پرسپولیس دنبال تخفیف از سرمربی برزیلی برای تمدید قرارداد است.

به گزارش مشرق، باشگاه پرسپولیس پس از تفاهم اولیه شفاهی رضا درویش مدیرعامل با اوسمار ویه‌را سرمربی برزیلی سرخپوشان پایتخت در حال تنظیم قرارداد جدید برای تمدید است.

از این رو درویش با ارسال این قرارداد به واحد حقوقی خواستار بررسی آنها و همچنین تعیین مبلغ قابل توجیه برای حفظ مرد برزیلی شده است. طبق توافق باشگاه پرسپولیس و اوسمار ویه‌را، پس از انتخاب این مربی به‌عنوان سرمربی جدید سرخپوشان، یک متمم جدید به قرارداد او اضافه شد که طی آن مبلغ پایه قرارداد ۱۶۰ هزار دلاری اوسمار بدون تغییر باقی ماند، اما آپشن‌های جدیدی به قرارداد این مربی برزیلی اضافه شده است.

بر اساس این آپشن‌ها در صورت قهرمانی پرسپولیس در هر یک از جام‌ها مبلغ ۴۰ هزار دلار، برای هر برد بیرون از خانه هزار دلار و برای هر برد خانگی ۵۰۰ دلار به‌عنوان پاداش به اوسمار ویه را تعلق خواهد گرفت.

حالا باشگاه پرسپولیس در نظر دارد کمتر از ۳۰۰ هزار دلار برای فصل آینده در اختیار ویه‌را قرار دهد اما ویه‌را بعید است با این رقم موفقت کند و پیش بینی ۵۰۰ هزار دلاری بابت ادامه حضورش در تیم را دارد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا پرسپولیس بدون هیچ ملاحظه‌ای قرارداد مربی برزیلی را تمدید می‌کند یا در اجرای ان تعلل کرده و منتظر نتیجه او در باقیمانده بازی‌های فصل جاری لیگ برتر خواهد بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • مانع بزرگ بر سر راه تمدید قرارداد اوسمار
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟