Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@22:23:26 GMT

بزرگ‌ترین پالایشگاه ژاپن از ایران نفت وارد می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۱۷۹۷

بزرگ‌ترین پالایشگاه ژاپن از ایران نفت وارد می‌کند

بزرگ‌ترین پالایشگاه ژاپن اعلام کرد به محض برداشته شدن تحریم‌های ایران پس از امضای قرارداد هسته‌ای، مقدمات واردات نفت از ایران را آغاز کرده و طی ۲ تا ۳ ماه خرید از ایران را از سر می‌گیرد.

به‌گزارش مشرق، به نقل از اس‌پی‌گلوبال‌پلتس، مدیرعامل شرکت انیوس، بزرگ‌ترین پالایشگاه ژاپن اعلام کرد حدود ۲ تا ۳ ماه پس‌از بسته شدن قرارداد اتمی ایران و برداشته شدن تحریم‌ها، واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت به‌خاطر مسائلی مانند بیمه و برنامه‌ریزی نقل‌وانتقال‌ها، نمی‌تواند فورا واردات نفت از ایران را آغاز کند. اما این کار را طی ۲ تا ۳ ماه انجام خواهد داد.
وی اظهار داشت: «پس‌از بسته شدن قرارداد اتمی ایران، نفت این کشور یکی از گزینه‌های خرید ما خواهد بود».
وی در پاسخ به سوالی در مورد زمان برداشته شدن تحریم‌های ایران گفت انتظار دارد تحریم‌ها هم‌زمان با امضای قرارداد برداشته شوند.
وی تاکید کرد برداشته شدن تحریم‌های ایران باعث می‌شود ۲ میلیون بشکه نفت به‌تدریج وارد بازار شود.

مذاکرات هسته‌ای ایران که جدیدترین دور آن در هشتم فوریه در وین آغاز شد بیش‌از هر زمان دیگری به یک قرارداد نزدیک شده‌است. علی باقری‌کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران در شانزدهم فوریه اعلام کرد ایران و آمریکا به قرارداد نزدیک شده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در همان روز گفت دو طرف در مراحل نهایی مذاکرات به سر می‌برند.
طبق قرارداد برجام که در ۲۰۱۵ امضا شده بود، تحریم‌های نفتی ایران در ازای محدود شدن برنامه هسته‌ای این کشور برداشته‌شده بودند. اما دولت ترامپ در ۲۰۱۸ با بیرون رفتن از این قرارداد دوباره صنعت نفت پتروشیمی و کشتیرانی ایران را تحریم کرد.
مذاکرات برای لغو تحریم‌ها در اواسط ۲۰۲۱ متوقف اما در ماه دسامبر از سر گرفته شد. ژاپن واردات نفت از ایران را در ماه مه ۲۰۱۹ متوقف کرد. این کشور در ۲۰۱۹، ۱۷.۱ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده بود که ۶۳.۲ درصد نسبت‌به ۴۶.۵۱ میلیون بشکه خریداری‌شده در ۲۰۱۸ کاهش داشت.
 

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت مذاکرات وین صادرات نفت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت واردات نفت از ایران برداشته شدن تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!

مهاجم تیم فوتبال آلومینیوم اراک در شرایطی نقش پررنگی در پیروزی این تیم مقابل پرسپولیس داشت که ۲ فصل پیش در آستانه پیوستن به جمع سرخ‌ها بود.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال آلومینیوم اراک شنبه هفته جاری موفق شد با عبور از پرسپولیس تهران به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برسد. این تیم در بازی با قرمزها ۲ بار آن هم با اختلاف ۲ گل از حریف خود عقب افتاد و در ١٠ دقیقه پایانی بازی موفق شد نتیجه را جبران کند و با پیروزی در ضربات پنالتی حریف نامدار خود و مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد.

نقطه عطف این بازی حساس در دقیقه ۷۸ رخ داد؛ زمانی که آلومینیوم با نتیجه ۲ بر صفر عقب بود و شروین بزرگ با نظر مجتبی حسین، سرمربی این تیم به جای بهروز نوروزی‌فرد وارد میدان شد. بزرگ ۷ دقیقه پس از ورود به زمین، بعد از نفوذ بازیکنان خودی توپ را با ضربه سر برای مهدی لیموچی کاشت و این بازیکن با یک ضربه استثنایی موفق شد گل نخست آلومینیوم را وارد دروازه امیررضا رفیعی کند.

بزرگ در ادامه در حالی که تنها ٢ دقیقه به پایان بازی زمان باقی مانده بود، بعد از دفع ناقص محمدحسین کنعانی‌زادگان در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و با یک ضربه والی تماشایی موفق شد گل دوم آلومینیوم را وارد دروازه حریف کند تا با کامبک این تیم، بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود.

انتقام مهاجم مدنظر یحیی؛ «شروین» برای حذف پرسپولیس همه‌کار کرد!

در وقت‌ اضافه زمانی که پرسپولیس با نتیجه ۴ بر ٢ پیش بود، در دقیقه ١١٢ ایرالکو صاحب ضربه کرنر شد که محمد لطفی با ارسال تماشایی توپ را به محوطه جریمه قرمزها فرستاد و بار دیگر بزرگ با ضربه سر موفق شد گل سوم را وارد دروازه پرسپولیس کند تا امید به اردوی شاگردان حسینی بازگردد و با زدن گل چهارم بازی به ضربات پنالتی کشیده شود و در نهایت آلومینیوم با شکست و حذف پرسپولیس راهی یک‌چهارم شود.

بدون شک شروین بزرگ با تاثیرگذاری مستقیم روی سه گل آلومینیوم نقش پررنگی در صعود این تیم داشت اما نکته جالب توجه در خصوص او این است که که این بازیکن بعد از درخشش در لباس صنعت نفت آبادان در لیگ بیست و یکم مورد توجه یحیی گل‌محمدی، سرمربی سابق پرسپولیس قرار گرفت و همه چیز برای حضور او در این تیم فراهم شده بود اما در آستانه این انتقال، باشگاه آبادانی با حضور او در پرسپولیس مخالفت کرد؛ انتقالی نافرجام که تاوان تلخی برای پرسپولیس داشت و این بازیکن اینگونه سرخ‌ها را نقره‌داغ کرد!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • ترکیب احتمالی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها؛ پائز با سورپرایزهای بزرگ وارد می‌شود
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت