Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس انجمن خودروسازان گفت: در دنیا ثابت شده است دولت‌ها بنگاه دار خوبی نیستند و دولتی بودن منفعتی برای صنعت خودرو ندارد.

 نعمت بخش می گوید: صنعت خودرو منوط به خصوصی سازی واقعی و دست برداشتن از بنگاهداری است. اما دولت علاقه ای به فروش سهام خود در خودروسازی ها ندارد.

۲۴ بهمن امسال قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: ۵ درصد از سهام ایران خودرو و ۱۷ درصد از سهام سایپا به دولت تعلق دارد، ولی همه این سهام وثیقه است و امکان فروش آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع را صالح رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی هم با درصدهای مختلفی بیان کرده و گفته بود؛ سهام دولت در شرکت ایران خودرو ۱۳ درصد و شرکت سایپا زیر ۱۰ درصد و بسیار کم است اما سهام های تودلی که دارند زیاد است.

به گفته وزیر صمت؛ صنعت خودرو ظرفیت تولید حدود ۲ میلیون دستگاه خودرو را دارد. توانایی تولید قطعات و مونتاژ خودرو نشان از دانش و ظرفیت صنعتی است که البته ضعف به‌روز نبودن محصولات نیز وجود دارد.

مدیرعامل اسبق سایپا نیز در این زمینه گفته بود: دولت باید قبل از واگذاری سهام خود در خودروسازی، وضعیت ایران خودرو و سایپا را اعم از ساختار سهام داری و زیان انباشته سامان دهد و آن‌ها را به سوددهی برساند.

سعید مدنی می گوید: قبل از واگذاری باقی مانده سهام دولت در این شرکت‌ها، باید اصلاح ساختار سهام داری در دستور کار باشد. یعنی سهام خریداری شده توسط شرکت‌های زیرمجموعه سایپا و ایران خودرو، در شرکت مادر تجمیع و واگذار شود. بعد از آن می‌توان فرآیند خصوصی سازی و واگذاری باقی مانده سهام را انجام داد.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران خودرو خصوصی سازی صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ 1403/2/3 توسط این سازمان به فروش رسید.

دیگر خبرها

  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد