Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خضریان نماینده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مصوبات نشست جمع‌بندی جمعی از نمایندگان مجلس که به ریاست علی نیکزاد پس از نظارت میدانی از پنج شهرستان استان فارس در محل استانداری برگزار شد را تشریح کرد.

وی درباره بازدید از شهرهای شهرستان فیروزآباد، فراشبند، قیر، سپیدان و بیضا، گفت: تامین آب شرب از مهمترین دغدغه‌های مردم منطقه قیر بود، از این رو مقرر شد جهت تامین آب شرب شهر مذکور شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور علاوه بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار موجود برای سال ۱۴۰۱ که به صورت صد درصد تخصیص داده می شود، ۱۰ میلیارد تومان نیز از منابع در اختیار، بابت این طرح پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین مقرر شد فاز اول آبرسانی به ۱۷ روستای شهرستان بیضاء (مجتمع تخته سنگ) از خط دوم آبرسانی به شیراز به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) واگذار شود و این پروژه حداکثر تا تیر ماه ۱۴۰۱ به پایان برسد. در فاز دوم، آبرسانی به شهر بیضاء و مجموعه ۳۳ روستا در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این میان مقرر شد تامین آب شرب ۱۸ روستای قیر و کارزین، از طرق ارتقای تصفیه‌خانه، بهره‌وری و غیره تامین شود و آب شرب مصرفی دهرم فراشبند به صورت ۵۰ درصد توسط استانداری و ۵۰ درصد توسط وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب تامین هزینه و اجرا شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: برای احداث قطعات ۱، ۲ و ۳ بزرگراه کوار به فیروزآباد مقرر شد تونل شماره ۲ (زنجیران) به طول ۵ کیلومتر حداکثر تا خرداد ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد و در ایام اوج ترافیک نوروزی، با هماهنگی راهداری و نیروی انتظامی، عبور و مرور برقرار شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین پیمان سپاری و عملیات احداث محور فیروزآباد به جم، با مشارکت ۲۵ درصدی وزارت نفت، ۲۵ درصد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، ۲۵ درصد وزارت راه و شهرسازی، ۱۵ درصد شستا، ۵ درصد شرکت کربنات سدیم، ۵ درصد فولاد کوار تا خرداد ۱۴۰۱ پیگیری و آغاز خواهد شد. توافقات پنج جانبه حداکثر تا پایان سال به امضا می‌رسد.

خضریان بیان کرد: در این راستا یادآور می‌شود عملیات عمرانی ابتدای قطعه سوم به طول هفت کیلومتر در سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۱۳۶ میلیارد تومان انجام خواهد شد و در آزادراه شیراز-اصفهان، دو تبادل برای شهرهای بیضاء و سپیدان با رعایت اصول فنی، توسط شرکت ساخت ایجاد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نشست شب گذشته مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تعریض، خط کشی و نصب علایم مورد نیاز برای جاده میمند به سه راهی میمند-فیروزآباد را انجام دهد و برای آسفالت راه نوجین مُسقان به شیراز واقع در فراشبند که توسط خیرین بازگشایی شده، قیر توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین و زیرسازی توسط استانداری انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در راستای بهبود وضعیت راه‌های استان مقرر شد حداکثر تا خرداد ۱۴۰۱، برای این دو حوزه انتخابیه، مبلغ ۶۰ میلیارد تومان (هر حوزه انتخابیه ۳۰ میلیارد تومان) در اختیار استان قرار گیرد تا پروژه‌های اولویت دار با نظر استان انجام و قیر مورد نیاز(۱۰۰۰ تن) برای تعریض جاده پیست پولادکف، توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین شود.

وی با اشاره به مصوبات عمرانی نشست مذکور، ادامه داد: مقدمات احداث شهرک صنعتی، تخصصی صنایع دارویی و بهداشتی در ۱۶۰ هکتار حداکثر تا شهریور ۱۴۰۱، توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران فراهم می‌شود و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کل کشور تا ۱۰۰۰ هکتار زمین در اختیار شهرک صنعتی، تخصصی صنایع دارویی و بهداشتی سپیدان قرار دهد. البته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، پیرو توافقات قبلی در این پروژه مشارکت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در صورت استفاده از ظرفیت تهاتر نفت، در این پروژه مشارکت خواهد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: مسکن مهر شهرستان قیر دارای مشکلاتی است؛ لذا مقرر شد جهت حل مشکل فاضلاب و آسفالت محوطه مجموعه مسکن مهر شهر قیر، مبلغ یک میلیارد تومان توسط سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت شود.

خضریان در ادامه اظهار کرد: پیرو خشکسالی‌های اخیر مقرر شد جهت تامین آب کشاورزی مورد نیاز برای ۲۰۰۰ هکتار از اراضی جنوب و جنوب غربی شهر قیر، سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب از سد سلمان فارسی به این اراضی تخصیص داده شود و با توجه به اینکه خطوط انتقال آب از بند اسلام آباد بخش افزر به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی احداث نشده است، شرکت آب منطقه‌ای از پلمپ چاه‌های حفر شده در زمین‌های دارای حقابه (افزر، قیر و کرزین) در حریم رودخانه خودداری کند. البته در این نشست مقرر شد ۱۰ لیتر بر ثانبه آب شرب برای شهرک صنعتی دارویی نیز تخصیص داده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: توسعه و تکمیل بیمارستان امام محمد باقر(ع) از نیازهای مردم منطقه است لذا مقرر شد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از محل سود پالایشگاه اصفهان و یا هر محل دیگری مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به این طرح پرداخت و دستگاه سی تی اسکن شهر فراشبند نیز توسط وزارت بهداشت تامین شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: برخی از نقاط شهرستان‌های بازدید شده فاقد نعمت گاز هستند، لذا شرکت ملی گاز ایران متعهد شد گازرسانی به دهستان دادنجان و کوهمره میمند و بخش دهستان دژگاه و دهرم شهرستان فراشبند در سال ۱۴۰۱ انجام شود. همچنین شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به روستاهای باقیمانده سپیدان و بیضا که کمتر از ۱۰ روستا هستند را در سال ۱۴۰۱ و قبل از فصل زمستان به اتمام خواهد رساند.

نماینده مردم تهران در قوه مقننه گفت: همچنین مقرر شد با مساعدت مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار شهرداری میمند قرار گیرد.

خضریان در خصوص تامین اعتبار اتصال شهر جدید صدرا به شهر بیضا، بیان کرد: در این راستا مقرر شد به صورت ۵۰ درصد توسط استانداری و ۵۰ درصد توسط شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تامین اعتبار صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات تکمیل زمین چمن میمند نیز با پیگیری آقای فروردین مرتفع خواهد شد و  موضوع احداث و تکمیل فاز دوم پالایشگاه فراشبند با ظرفیت ۲۰ میلیون متر مکعب گاز و سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیون دلار نیز منوط به برگزاری جلسه‌ای در مجلس با حضور وزیر نفت، استاندار فارس و نماینده این حوزه انتخابیه شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی خضریان سفر نمایندگان به استان فارس نماینده مردم تهران میلیارد تومان ۵۰ درصد توسط توسط سازمان تامین آب سال ۱۴۰۱ مقرر شد آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

مدیرکل دفتر موسیقی: در کنسرت قربانی ما پای قانون ایستادیم

 

قرار است سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه