Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ورایتی، فرانسیس فورد کاپولا که سال ۲۰۱۹، فیلم‌های مارول را نفرت‌انگیز خواند و از نظرات انتقادی اسکورسیزی که فیلم‌های ابرقهرمانی را موجب آسیب رساندن به صنعت سینما نامیده بود، حمایت کرد، یک بار دیگر زبان به انتقاد از صنعت سینمای این روزها گشود.

البته آن زمان کاپولا بعدتر توضیح داد که منظورش از نفرت‌انگیز تنها فیلم‌های مارول نیست و صنعت سینمای روز، تجارت را بر هنر ارجح می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان نامدار، بار دیگر و به تازگی در مصاحبه‌ای که با مجله GQ انجام داده از وضعیت استودیوهای هالیوود و فیلم‌های تولیدی آن‌ها و یک‌نواختی تولیدات مارول اظهار تاسف کرده است.

کاپولا گفت: «قبلا فیلم‌های استودیویی وجود داشت. اکنون فیلم‌های مارول وجود دارد و فیلم مارول چیست؟ فیلم‌هایی که بارها و بارها و بارها و بارها از روی یک الگوی اولیه ساخته می‌شود تا متفاوت به نظر برسد.»

این کارگردان حتی فیلم‌های خوب و قابل توجه استودیویی امروز را هم مشابه هم می‌داند و تاکید کرد: «افراد بااستعداد، مثلاً سازندگان «تل‌ماسه» ساخته دنی ویلنوو که یک هنرمند فوق‌العاده بااستعداد و توانا است یا «زمانی برای مردن نیست» ساخته کری فوکوناگا که هنرمندی درخشانی است، این فیلم‌ها را ساخته‌اند اما می‌توانی سراغ آن‌ها بروی و سکانس‌هایی از آن‌ها را برداری و حتی جای همدیگر بگذاری. مثلاً سکانسی که اتومبیل‌ها همگی با هم برخورد می‌کنند.»

سازنده «پدر خوانده» افزود: «همه این فیلم‌ها چنین صحنه‌هایی دارند و تقریباً مجبورند داشته باشند تا بتوانند بودجه ساخت را کاهش دهند و این اوضاع فیلم‌های خوب و فیلمسازان بااستعداد است.»

۵۷۵۷ کد خبر 342758

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هالیوود سینمای جهان فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد

آفتاب‌‌نیوز :

دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت  «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد.

قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.

با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله  ک«اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و  «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • نوری: دست خدا را بارها در بازی با پرسپولیس دیدم
  • مالک جدید استقلال این فوق ستاره را می‌خرد؟
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید