Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@03:59:53 GMT

کشف محموله بزرگ قاچاق عتیقه توسط گمرک بازرگان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۲۲۲۵

کشف محموله بزرگ قاچاق عتیقه توسط گمرک بازرگان

سخنگوی گمرک گفت: کامیونی که در پوشش حمل اثاثیه منزل مقادیر زیادی سکه و اجناس عتیقه را حمل می کرد توسط گمرک متوقف و حدود۵۷۰ قلم جنس و سکه عتیقه قبل از خروج از کشور، کشف شد.

به گزارش مشرق، به نقل از گمرک، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک در خصوص کشف بزرگ اجناس عتیقه در گمرک بازرگان اظهار داشت: کامیونی که محموله اش را اثاثیه منزل اظهار کرده بود و مقصد محموله‌های اثاثیه منزل را کشور کانادا اعلام کرده بود، در بررسی و کنترل کارشناسان گمرک در مرز بازرگان و قبل از خروج از کشور به ترکیه، مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۵۷۰ قطعه اجناس، کتب و سکه‌های قدیمی در خلال محموله دسته دوم منزل کشف شد که برخی از سکه‌ها بر اساس نظر کارشناسان چندین میلیارد تومان ارزش گذاری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از اطمینان کارشناسان و حراست گمرک بازرگان از وجود کالای قاچاق و عتیقه در محموله این کامیون، با هماهنگی با دادستان ماکو و کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان، کالای مکشوفه جداسازی و شمارش شد و صورتجلسه کشف نیز توسط گمرک تنظیم شد.

لطیفی گفت: با حضور دادستان شهرستان، محموله بزرگ عتیقه توسط گمرک پلمب شد و برای انجام اقدامات بعدی تحویل ضابطین قضایی شد.

سخنگوی گمرک در خصوص کالاهای عتیقه مکشوفه توضیح داد: ۱۸ قطعه مفرغی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد، خنجر عتیقه، هفت عدد اشکدان شیشه‌ای، ۳۲۲ قطعه سکه نقره‌ای، ۸۷ قطعه سکه مسی، ۶ قطعه سکه با آلیاژ مفتولی، ۵۹ قطعه سکه کلکسیونی، ۳۶ قطعه سکه آلبومی، دو مهر بیضی عقیق با خط کوفی، گلدان چینی، ۱۵ قطعه سکه قاجاری، یک قطعه سکه مسی یادبود باقرخان، یک عدد سکه یک دلاری مربوط به سال ۱۸۴۵ میلادی، ۱۲ قاشق نقره، سماور برنجی، دوربین عکاسی چوبی، بشقاب ناصرالدین شاهی، سه سینی برنجی مربوط به سال ۱۸۸۹ میلادی، قرآن خطی و طلاکاری شده با ابعاد ۱۷*۱۱، کتاب قصص با چاپ سنگی و مهر عقیق، کالاهای عتیقه ای بود که امروز کارکنان گمرک از اثاثیه منزل به مقصد کانادا کشف کردند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت گمرک ایران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت اثاثیه منزل توسط گمرک قطعه سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک

سرهنگ عبدالرحیم دهقان فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: ماموران انتظامی پاسگاه دهنک حین گشت زنی در محور روستای چاه بنارد – لار در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک ۱۰۵ جفت کفش بچه گانه و ۳۷۶ ثوب لباس زنانه قاچاق کشف کردند.

وی ارزش محموله کشف شده را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد کرده و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • کشف وتوقیف ۲۲ بسته نوشابه انرژی زا قاچاق در ورزنه