Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:57:47 GMT

گفتگوی صدر با بارزانی درباره تشکیل دولت اکثریت ملی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۹۲۳۳۰

گفتگوی صدر با بارزانی درباره تشکیل دولت اکثریت ملی

رهبر جریان صدر اعلام کرد که با رئیس اقلیم کردستان عراق درباره اقدامات لازم جهت هماهنگی جهت تشکیل دولت اکثریت ملی در عراق در روزهای آینده گفتگو کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، دفتر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان گفتگوی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، دو طرف بر لزوم برگزاری نشست نیروهای ائتلاف سه گانه (شامل جنبش صدر، حزب دموکرات کردستان و حزب تقدم به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق) در روزهای آینده تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابل ذکر است که اوضاع سیاسی داخلی عراق از زمان برگزاری انتخابات شاهد تنش‌ و اختلافات زیادی بوده است.

شدیدترین اختلافات میان فراکسیون جریان صدر و چهارچوب هماهنگی شیعیان عراق است. به صورتی که "محمد الصیهود"، نماینده ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی، در پارلمان عراق در سخنانی با اشاره به اختلافات میان احزاب این کشور در زمینه تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور اظهار کرد: کلید بحران تشکیل دولت و فراکسیون اکثریت در پارلمان؛ ائتلاف میان چارچوب هماهنگی شیعیان و فراکسیون جریان صدر است.

وی گفت: ائتلاف چارچوب هماهنگی و جریان صدر، خروجی از تونل تاریک سیاسی و پایانی بر بحران انتخاب رئیس جمهوری است که رویه آن توسط دستگاه قضایی متوقف شده است.

الصیهود همچنین تاکید کرد: می توان برای حل و فصل اختلافات میان جریان صدر و چارچوب هماهنگی به دیدگاه‌های واحد دست یافت.

این اختلاف بر صحنه سیاسی سایه افکنده و هرگونه تحول در پرونده‌های انتخاب رئیس‌جمهور یا تشکیل دولت را در عراق، مسدود کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق تشکیل دولت جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران، تعداد ۲۰۰۰ نسخه کتاب را برای استفاده اعضا و مخاطبان با پیوستن به پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.

«حبیب خدا؛ روایت تصویری از ۲۳ سال حضور آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم در ایران»، «روابط اجتماعی در اسلام؛ ابعاد و اصول (جلد اول)» از مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم؛ «حکومت اسلامی در اندیشه و عمل» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم، «شرح عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر؛ آئین حکومت‌داری در اسلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، «شرح رساله حقوق (جلد اول)» از مجموعه درس‌گفتارهای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم و «حوزه علمیه بنیانی برخاسته از اسلام و تمدن» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم عناوین کتب اهدایی به کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کد خبر 6090159 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود