Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان لبنان ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات شفاف در زمان مقرر، گفت از تلاش‌ها برای گفتگو میان عربستان و جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم

به گزارش صدا و سیما؛ به نقل از النشره، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات شفاف در زمان مقرر، تاکید کرد از تلاش‌ها برای گفتگوی میان عربستان و جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی در افتتاحیه نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی تاکید کرد: لبنان و مردم این کشور کمتر از سه ماه تا انتخابات پارلمانی فاصله دارند. ما به برگزاری انتخابات و تحقق آن با شفافیت کامل و به دور از هر گونه فشار پایبندیم و هر تلاشی را برای تعویق انداختن زمان برگزاری آن رد می‌کنیم و از اتحادیه پارلمان‌های کشور‌های عربی می‌خواهیم از طریق کمیته‌ای که برای نظارت بر روند انتخابات تشکیل می‌دهد مشارکت کند.

از موضع پارلمانی و سیاسی خود بر تمایل لبنان به ایجاد بهترین روابط با همه برادران عرب خود بر اساس احترام متقابل به استقلال و حاکمیت کشور‌ها و امنیت و ثبات آن‌ها و استقلال و آزادی مقدس آن‌ها تاکید می‌کنیم.

بار دیگر بر پایبندی لبنان و تعهد این کشور بر اجرای یکی از دستاورد‌های همبستگی عربی که توافقنامه طائف به عنوان چارچوب تنظیم روابط لبنانی‌ها است؛ تاکید می‌کنیم.

حمایت و پشتیبانی خود را از تمامی تلاش‌ها برای مذاکره میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران تحت حمایت عراق اعلام می‌کنیم و از این کشور سپاسگزاریم و امیدواریم این گفتگو‌ها به نتایج مثبتی برای منافع دو کشور و بیش از آن و منافع کشور‌های عربی و اسلامی و مردم منطقه منجر شود.

حمایت مطلق خود را از بازگشت سوریه به جایگاه و نقش آن در نظام رسمی عربی اعلام می‌کنیم چرا که عربیت بدون سوریه ناقص است سوریه‌ای که از نظر موقعیت و نقش و راهبرد، کریدور ضروری برای دستیابی به همبستگی عربی بود و خواهد ماند و عامل مثبت در آن است.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رئیس پارلمان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه عربستان بر لزوم ایجاد آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور